ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

غول های حوزه فناوری گروهی برای توسعه یک فرمت ویدیویی رایگان و متن باز تشکیل دادند

روز گذشته از تلاش گوگل برای توسعه فرمت ویدیویی شخصی خودش خبر دادیم، اما لازم است بدانید این تنها کمپانی ساکن مانتین ویو نیست که به استفاده از فرمت های غیر متن باز و هزینه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

روز گذشته از تلاش گوگل برای توسعه فرمت ویدیویی شخصی خودش خبر دادیم، اما لازم است بدانید این تنها کمپانی ساکن مانتین ویو نیست که به استفاده از فرمت های غیر متن باز و هزینه بر علاقه ای ندارد.

این عدم علاقه در حدی است که گروهی از بزرگترین های حوزه فناوری گرد هم آمده و برای ابداع راه حل Alliance for Open Media یا اتحادیه رسانه های باز را بنیان گذاشته اند.

در این اتحادیه اعضایی مثل آمازون، سیسکو، گوگل، اینتل، مایکروسافت، موزیلا و نتفلیکس در حال توسعه یک فرمت رایگان و آزاد هستند تا آن را در آینده برای استفاده روی همه ابزارها به همگان عرضه کنند.

هرچند این گروه تازه تر از آن است که بتوان در مورد نتیجه تلاش هایش قضاوت کرد، اما هدف نهایی ایجاد یک جایگزین برای فرمت های H.264 و H.265 ساخت گروه MPEG LA که در حال حاضر بازار را در اختیار دارد.

این گروه برای ارائه یک راه حل جایگزین و برداشتن بار این هزینه اضافه از دوش سازندگان ابزارها و نرم افزارها، لازم است فرمتی توسعه دهند که برخلاف موارد پیشین، عرضه آن به بازار بیش از حد طول نکشد و به سرعت هم از گود رقابت خارج نشود.

گفتنیست ترغیب اپل برای عضویت در این گروه یکی از بزرگترین عواملی است که با توجه به دسترسی این شرکت به مخاطبین بی شمار می تواند به موفقیت هر فرمت ویدیویی تازه کمک کند، همانطور که پیشتر فرمت همه گیر و موفقی مثل فلش، صرفا با عدم پشتیبانی این شرکت به حاشیه رانده شد و بازار خود را از دست داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    برای ایجاد موفقیت به یک اجماع جهانی نیازمندند

  • David
    David | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    چه وزنه سنگینه این اپل با حضورش میتونه باعث موفقیت یک فناوری یا یک فرمت بشه.4-5سال پیش فکر میکردم تاندر بولت که روی مک بوک اپل قرار داشت به سرعت جایگزین بشه ولی اینجور نشد

  • parsamps
    parsamps | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴

    بیشتر از خبر عکسش نظرمو جلب کرد. اکسپریا اس پی٬ خاطره بد

مطالب پیشنهادی