ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Gear S2 ، خوش چهره ترین ساعت هوشمند سامسونگ بیشتر آشنا شوید

سامسونگ با ساعت های هوشمند رابطه کمرنگی دارد. دلیل این موضوع کم کاری این شرکت نیست. کره ای ها 6 ساعت هوشمند مختلف قبل از اپل واچ عرضه کردند اما هیچ یک از آن ها ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۴۹

سامسونگ با ساعت های هوشمند رابطه کمرنگی دارد. دلیل این موضوع کم کاری این شرکت نیست. کره ای ها 6 ساعت هوشمند مختلف قبل از اپل واچ عرضه کردند اما هیچ یک از آن ها نتوانست محصول موفقی باشد. طراحی ضعیف، ناکارایی و پشتیبانی نرم افزاری ضعیف از جمله مشکلاتی بودند که سامسونگ را از سال 2013 تا به حال در این بخش ناکام گذاشته اند.

چندی پیش سامسونگ از Gear S2 رونمایی کرد و بالاخره در نمایشگاه IFA آن را معرفی نمود. Gear S2 ساعت با بقیه ساعت های هوشمند این شرکت فرق دارد چون در اولین نگاه، شبیه ساعتی است که می توانید آن را هر روز روی دست خود ببندید. اولین دلیلش دایره ای بودن آن است. همچنین نسبت به ساعت های قبلی سامسونگ ضخامت کمتری دارد و کوچک تر است.

Gear  S2 کمتر شبیه به یک کامپیوتر کوچک شده است و اصل ساعت بودن بیشتر در آن دیده می شود. چه در مدل کلاسیک آن که بندی چرمی دارد و چه در مدل اسپرت آن، این موضوع مشخص است. هر دو روی دست راحت هستند و ظاهر بهتری نسبت به بسیاری از ساعت های هوشمند فعلی دارد.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

samsung-gear-s24

نکات جذاب Gear S2 تنها به حوزه طراحی آن ختم نمی شوند، چرا که سامسونگ علاوه بر آن نحوه تعامل کاربر با این ساعت هوشمندی را به شکلی رقم زده که هیچ سازنده دیگری تاکنون موفق به انجام آن نشده بود.

درست است که برای استفاده از این ساعت هوشمند هم مثل موارد دیگر از نمایشگر لمسی و دکمه های آن بهره خواهید گرفت، اما این حاشیه چرخنده دستگاه است که امکان اسکرول سریع بین لیست ها، اپلیکیشن ها، واچ فیس ها و هرچیز دیگری که بخواهید را برای شما فراهم می کند، قطعه مبتکرانه ای که استفاده از آن نسبت به دکمه چرخان ساعت اپل ساده، دوست داشتنی و قابل درک تر است.

نمایشگر S2 رنگارنگ، زنده و درخشان است و استفاده از آن حس خوبی منتقل می کند. این صفحه نمایش همچنین مثل بسیاری از دیگر ساعت های مبتنی بر اندروید Wear به حالت امبینت (ambient) مجهز است، قابلیتی که کارکرد اصلی ساعت یعنی نمایش زمان را در هر لحظه از شبانه روز به سادگی فراهم می کند.

gears2-3.0

نکته اما اینجاست که این ساعت هوشمند اندرویدی نیست و از پلتفرم خود سامسونگ یعنی Tizen بهره می برد، موردی که هرچند در گذشته یک علامت خطر بزرگ به شمار می رفت، اما اکنون سازنده با ایجاد بهبود های لازم آن را به نرم افزاری سریع و قابل استفاده تبدیل کرده است.

این پلتفرم همچنین به واچ فیس های متنوعی از جمله نمونه های پویای جدید مجهز است، که قادر هستند اطلاعات و نوتیفیکیشن های مختلف را روی نمایشگر در اختیار کاربر قرار داده و علاوه بر آن، قابلیت پاسخگویی به پیام های متنی با اموجی یا تبدیل گفتار به متن را نیز دارا هستند.

gear-s2-classic-left

یکی از مهم ترین بروزرسانی های Gear S2، پشتیبانی آن از کلیه گجت های دارای حداقل  1.5 گیگابایت رم و اندروید 4.4 به بالاست. این تغییر بزرگی نسبت به ساعت های تایزن قبلی سامسونگ محسوب می شود، که تنها به اسمارت فون های ساخته کمپانی محدود بودند. البته سامسونگ اعلام کرده که استفاده از برخی قابلیت های ساعت، از جمله Samsung Pay تنها زمانی میسر می شود که آن را به یک اسمارت فون سامسونگ متصل کرده باشید.

اما بقیه امکانات روی کلیه گجت های اندرویدی قابل اجرا هستند. در مورد اپلیکیشن های شخص ثالث، سامسونگ اعلام کرده که حدودا 1000 اپلیکیشن در زمان عرضه برای Gear S2 در دسترس خواهد بود. گفتنی است که بیش از صد توسعه دهنده به طور اختصاصی مشغول ساخت این اپلیکیشن ها برای ساعت هوشمند جدید سامسونگ بوده اند.

Samsung-Gear-S2-classis-release-date-price-specs-rear

البته هنوز سوالات دیگری در مورد Gear S2 باقی مانده که باید برای یافتن پاسخ آنها منتظر بمانیم. سامسونگ اذعان داشته که با هر بار شارژ، بین دو تا سه روز می توانید از Gear S2 استفاده کنید. ضمن این که Gear S2 به یک داک مغناطیسی برای شارژ بی سیم هم مجهز شده که آن را زیباتر از ساعت های پیشین سامسونگ قرار می دهد.

سامسونگ هنوز در مورد قیمت Gear S2 یا S2 کلاسیک صحبتی به میان نیاورده و تنها چیزی که تا این لحظه می دانیم این است که نسخه وای فای این ساعت هوشمند از ماه اکتبر آماده فروش خواهد بود. زمان عرضه مدل 3G نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. در هر صورت، باید منتظر اخبار بیشتری در مورد Gear S2 بمانیم؛ ساعت هوشمندی که مطمئنا فراتر از هر گجت پوشیدنی است که سامسونگ تا کنون روانه بازار کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • عادل
    عادل | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    سلام.
    من گیر کلاسیک رو خریدم و به موبایلم(گلکسی نوت 3 با اندروید5 ) وصل کردم.
    مشکلی که دارم اینه که نوتیفیکیشن های تماس ها رو رو صفحه اصلی برام نمیاره و نوتیفیکیشن sms ها رو اصلا نمیاره.
    من gear maneger رو نصب کردم و تو قسمت نوتیفیکیشن قابلیت sms با call رو انتخاب کردم ولی ساعتم نشون نمیده اینهارو؟
    باهاش اس ام اس یا جواب اس ام اس رو هم نمیتونم بدم در حالی که همه contact هارو توش ذخیره کردم.
    اگر کسی بتونه کمکم به ممنون میشم.

  • mahdi
    mahdi | ۱۵ مهر ۱۳۹۴

    به iPhone هم متصل میشه؟

    • سامان
      سامان | ۲۶ آذر ۱۳۹۴

      نه نمیشه وقتی ساعت اپل به سامسونگ یا گوشی های دیگه وصل نمیشه ساعت سامسونگم به اپل وصل نمیشه

    • mobin talebi
      mobin talebi | ۳ دی ۱۳۹۴

      نه عزیزم

  • منجفر صابوناتی
    منجفر صابوناتی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    هنر نزد ایرانیان هستو بس حال کردم وقتی دیدم ایران این قدر پیشرفت کرده. این ساعته واسه روستای چین ساخته شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی