ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تلفن های هوشمند P1 و P1m از لنوو رسما معرفی شدند

در روزهای گذشته به شکل مکرری شاهد فاش شدن برخی اطلاعات کلیدی و تصاویری از موبایلی به نام Vibe P1 از لنوو بودیم. مشخصات سخت افزاری این تلفن همراه، چنگی به دل نمی زدند و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۱:۳۵

در روزهای گذشته به شکل مکرری شاهد فاش شدن برخی اطلاعات کلیدی و تصاویری از موبایلی به نام Vibe P1 از لنوو بودیم. مشخصات سخت افزاری این تلفن همراه، چنگی به دل نمی زدند و بعید بود بتوانند گیک های دنیای تکنولوژی را مشتاق خود نمایند اما یک ویژگی خاص در این موبایل وجود داشت که توجه هر شخصی را به خود معطوف می کرد.

گفته می شد Vibe P1 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است و حالا، این تلفن همراه با نام P1 به شکل رسمی معرفی گشته و شاهد استفاده آن از یک باتری غول پیکر هستیم.

سازنده چینی مدعی است که تلفن هوشمندش می تواند تا ۸۱ ساعت، یعنی اندکی بیش از ۳ روز کاربر خود را همراهی نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تلفن همراه با وجود باتری غول پیکرش، به خوبی توانسته تا ظاهر خود را حفظ کرده و از حد یک فبلت عادی، خارج نشود. ابعاد دستگاه مورد اشاره برابر با ۱۵۲.۹ در ۷۵.۶ میلیمتر هستند و ضخامت آن نیز در باریک ترین نقطه ۴.۶ و در ضخیم ترین نفطه، ۹.۹ میلیمتر است. از لحاظ ضخامت، تقریبا می توانید فرض کنید یک HTC One را در دست گرفته اید.

به نکته جالب، یعنی وزن دستگاه می رسیم. شاید ابتدا تصور کنید که وزن چنین دستگاهی با توجه به استفاده از باتری غول پیکر ۵ هزار میلی آمپری، بیش از ۲۰۰ گرم باشد اما چنین نیست؛ P1 صرفا وزنی معادل ۱۸۹ گرم دارد. صرفا اندکی بیشتر از یک نوت ۵ یا آیفون ۶ پلاس.

نمایشگر این محصول نیز ۵.۵ اینچ بوده و از رزولوشن تمام اچ دی در آن استفاده شده است. چیپست اش نیز اسنپدراگون ۶۱۵ بوده که دارای یک پردازنده هشت هسته ای است. دوربین ۱۳ مگاپیکسل، رم دو گیگابایت، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، سنسور اثر انگشت و قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی نیز از دیگر مشخصات تلفن همراه مورد بحث هستند.

Lenovo-P1-and-P1m (1)

لنوو در کنار موبایلی که در موردش صحبت کردیم، یک تلفن هوشمند دیگر از سری P را با نام P1m معرفی کرده است. این محصول نیز از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد اما نمایشگری ۵ اینچ دارد که به رزولوشن اچ دی مجهز شده. چیپست اش هم ساخت مدیاتک با کد MT6735P بوده که دارای یک پردازنده ۸ هسته ای و ۶۴ بیتی است.

دوربین اصلی این موبایل نیز ۸ مگاپیکسلی، حافظه رم آن دو گیگابایتی و حافظه داخلی آن نیز ۱۶ گیگابایتی اعلام شده اند.

کمپانی لنوو در خصوص قیمت P1 سخنی به میان نیاورده اما تلفن همراه ضعیف تر با کد P1m با قیمت ۱۵۹ دلار در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت که می توان آن را یک میانرده تمام عیار دانست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • عـــامـر
    عـــامـر | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

    اومده از روی طرحی کپی کرده که یه برندی مثل htc اونو ساخته و به نتیجه ای نرسیده فازش چی بوده خدا میدونه ، اما تو گوشی p1 عاشق باتریش شدم فقط

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

    من واقعا متوجه نمیشم که چرا این چینیا دست از سر اچ تی سی و اپل (برای تقلید در طراحی) برنمیدارن !!!
    آخه لنوو دیگه چرا ؟؟؟ یعنی خلق یک طرح بکر و کارآمد اینقدر مشکله که اینا نمیتونن یااااااااا..... نمیدونم واقعا دلیلشو ؛من اعتماد به نفس بیش از حد ندارما ولی اگه یه مدادو کاغذ بذارم جلوم ، بعد یک ماه بالاخره مطمئنم یه چیزی در میادش . مثلا چرا هیچ شرکتی تا حالا بلندگوی مکالمه گوشی رو توی لوگوی بالای گوشی پنهان و ادغام نکرده بطوری که بنظر بیاد تو نگاه اول، گوشی بلندگوی مکالمه نداره ؛ یا خیلی چیزای دیگه مثلا....

    • علیرضا
      علیرضا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

      اچ تی سی هم چینیه دیگه
      تایوانیه که تایوان هم همون جین تایپه هست
      در ضمن اج تی سی این طرحشو از روی xperia p سونی کپی کرده بود
      حالا لنوو هم یه مقدار شبیه اون زده که من فک میکنم به خاطر ظرفیت باتری بیش تر مجبور بوده دوربینو بیاره وسط که خب طراحیشو اونجوری کرده

  • MeysaM
    MeysaM | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

    " از لحاظ ضخامت، تقریبا می توانید فرض کنید یک HTC One را در دست گرفته اید "

    نه فقط از لحاظ ضخامت، بلکه ظاهر پشتشم دقیقاً همونه. حتی به خط بالای دوربین هم رحم نکرده!

  • ایگارسا آردایی؟!
    ایگارسا آردایی؟! | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

    سلام صفحه دوم دیجیاتو چرا برای من تو گوشی و پی سی و غیره فقط این صفحه میاد و عوض نمیشه؟!!!
    دوستان شماها هم این مشکل رو دارید؟

    • Shm
      Shm | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

      کش مرورگر رو پاک کن ...
      مال منم همینطور بود ...

      • MeysaM
        MeysaM | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴

        نه داداش از کش نیست. مال من هم همینطوره. همه کاری کردم. با همه مرورگرها هم امتحان کردم. مشکل از سایته.

مطالب پیشنهادی