ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هایر با رونمایی از پلتفرم خانگی هوشمند خود گامی دیگر را در راستای تحقق دنیای اینترنت اشیاء برداشت

روز به روز محصولات بیشتری به دنیای اینترنت اشیاء می پیوندند و خانه هایمان با سرعت هرچه تمام تر به جهان مجازی قدم می گذارند. هایر نیز که یکی از بازیگران اصلی صنعت لوازم خانگی محسوب ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۲۱

روز به روز محصولات بیشتری به دنیای اینترنت اشیاء می پیوندند و خانه هایمان با سرعت هرچه تمام تر به جهان مجازی قدم می گذارند. هایر نیز که یکی از بازیگران اصلی صنعت لوازم خانگی محسوب می شود تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این جرگه عقب نماند.

از همین رو، این شرکت در جریان نمایشگاه IFA 2015، امروز از پلتفرم جدید خود به نام U+ Smart Life پرده برداشت تا سهم خود برای عملیاتی نمودن ایده اینترنت اشیاء را ادا نماید.

به لطف این پلتفرم، لوازم و دستگاه های خانگی متعدد می توانند به صورت بیسیم با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی طراحی شده برای آن، عمل یکسان سازی اعلان ها و کنترل دستگاه های درون منزل محقق می گردد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته نمی توان سیستم رونمایی شده توسط هایر را نخستین گامی خواند که برای عملیاتی ساختن ایده خانه هوشمند برداشته شده با این حال این پلتفرم یکی از قابل اعتماد ترین و بهترین نمونه های ساخته شده تا به امروز است.

آنطور که هایر اعلام کرده، تمرکز این سیستم روی کیفیت هوا، آب، رژیم غذایی، امنیت و سلامت است و به لطف آن لوازم خانگی با یکدیگر همکاری می کنند تا راهکاری برای مشکلات روزمره انسان بیابند و زندگی را برای بشر راحت تر نمایند.

این پلتفرم با امید جذب تولیدکنندگان شخص ثالث به سبک باز طراحی شده تا طیف لوازم خانگی هوشمندی که قابلیت کنترل شدن از طریق آن را دارند از این هم گسترده تر شود.

البته شاید هایر بیش از اندازه در این رابطه خوشبین است چراکه تا به امروز مشاهده نشده شرکت های شخص ثالث به حوزه وسیع لوازم خانگی ورود پیدا کنند. از طرف دیگر بسیاری از تولیدکنندگان عمده دنیا در حال حاضر پروژه های اختصاصی خود را در این حوزه دنبال می کنند و U+ را هم می توان به عنوات «تلاش هایر» در این زمینه تعبیر کرد و بس.

با این همه باید یادآور شویم که هایر سابقه فعالیت در این حوزه را در کارنامه خود دارد؛ برای نمونه چندی پیش نخستین سیستم تهویه هوای هوشمند خود را معرفی کرد که موفق گردیده برای نحستین بار در این صنعت گواهی اپل را دریافت کند و قدیمی تر از پلتفرم خانه هوشمند اهالی کوپرتینو موسوم به هوم کیت است.

محض اطلاع تان باید بگوییم که این دستگاه می تواند با ایرباکس سینک شود و کیفیت هوای خانه را به صورت هوشمند مدیریت نماید. اما افزایش شمار دستگاه هایی که قابلیت پیوستن به دنیای اینرتنت اشیاء را دارند و همچنین علاقمندی مشتریان به این تکنولوژی می تواند U+ را به گزینه ای جذاب در نظر کاربران تبدیل کند.

در میان گزینه های مختلفی که قابلیت کار کردن با این پلتفرم را دارند می توان به سیستم امنیتی مجهز به تشخیص دهنده های حرکتی هایر، حسگرهای باز و بسته شدن درب و طیف وسیعی از سنسورهای محیطی اشاره نمود که همه آنها قابلیت سینک شدن با U+ را دارند.

این سیستم همچنین می تواند با ماشین لباس شویی های هایر نیز سینک شود. در محیط آشپزخانه هم می توان با استفاده از آن دما و محتوی یخچال های هایر را تحت نظر گرفت.

haier-magic-mirror

اگر دوست دارید شما را با یک محصول مفهومی تر برای یکپارچه سازی با این سیستم آشنا نماییم، بهتر است اشاره ای به Magic Mirror داشته باشیم؛ نوعی آینه حمام با سطح تاچ خازنی که قادر است انواع اعلان و ویدئو را برایتان استریم کند و با دیگر محصولات هوشمند داخل حمام نظیر ترازوهای هوشمند نیز سینک شود.

هایر همچنین ادعا کرده است که مجیک میرر می تواند بدن شما را تحلیل کرده و پیشنهاداتی را در مورد سبک لباس پوشیدنتان ارائه دهد و علاوه بر این به لطف حسگرهای تشخیص بوی خود قادر است بوی بد اعضای خانواده و میهمانان را هم شناسایی کند.

لوازم خانگی مربوط به این هاب خانگی صرفا مختص به اروپا هستند و هنوز هیچگونه حرفی در مورد اینکه آیا به دیگر نواحی دنیا نیز عرضه می شوند یا خیر به میان نیامده است. علاوه بر این، قیمت و تاریخ عرضه این پلتفرم هم مشخص نشده و برای اطلاع از آن باید همچنان منتظر ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی