ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توشیبا دو حافظه SSD داخلی سری Q300 و Q300 Pro را معرفی کرد

توشیبا دو حافظه SSD داخلی جدید را معرفی کرد. این حافظه ها سرعت و ظرفیت بالایی دارند. در سخت افزار هر دوی این حافظه ها از کنترلر و NAND ساخت خود توشیبا استفاده شده است. سری ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۱

توشیبا دو حافظه SSD داخلی جدید را معرفی کرد. این حافظه ها سرعت و ظرفیت بالایی دارند. در سخت افزار هر دوی این حافظه ها از کنترلر و NAND ساخت خود توشیبا استفاده شده است. سری Q300 ویژه گیمرها و افرادی طراحی شده که به دنبال قیمت و کارایی مناسب مناسب هستند و سری Q300 Pro برای حرفه ای ها ساخته شده است. این حافظه ها سری از نند TLC (فناوری Triple-Level-Cell) و کنترلر TC358790 بهره می گیرد.

سری Q300 تا ظرفیت 960 گیگابایت عرضه می شود و گزینه خوبی برای ارتقای هارد دیسک های قدیمی محسوب می شود. این حافظه ها بی صدا، کم مصرف و بر مقابل شوک مقاوم هستند. تمامی مدل های سری Q300 از نوع حافظه 2.5 اینچی هستند و تنها 7 اینچ ضخامت دارند.

سری Q300 Pro برای افرادی است که به دنبال کارایی بیشتری هستند. این سری دارای کنترلر Toshiba TC58NC100 و MLC NAND است که نسبت به فناوری حافظه TLC NAND کارایی بیشتری دارد. البته این فناوری باعث محدودیت ظرفیت این سری تا 512 گیگابایت شده است.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

SSD

میانگین عملکرد هر دو سری در انتقال فایل به صورت پی در پی تقریباً با هم برابر است. سرعت خواندن و نوشتن فایل ها در سری Q300 به ترتیب 550 و 530 مگابایت بر ثانیه است و در سری Q300 Pro به ترتیب به 550 و 520 مگابایت بر ثانیه می رسد. اما وقتی نوبت به عملکرد لحظه ای می رسد، تفاوت چشمگیری وجود دارد.

تعداد عملیاتی ورودی و خروجی حافظه یکی از مهم ترین معیارهای سنجش کارایی حافظه های SSD است که با یکای آیوپس (IOPS-Input/Output operation per second) اندازه گیری می شود. Q300 Pro کارایی خودش را در اینجا نشان می دهد. این حافظه عدد 92K/63K IOPS را به جا می گذارد در حالی که Q300 با عدد 87K/83K عقب می ماند.

Toshiba-Q300-SSD-5

با این حال، هر دوی این حافظه ها سرعت بالایی دارند و تفاوت آن ها برای کاربران حرفه ای مشخص خواهد بود. حافظه های SSD جدید توشیبا در حال حاضر به بازار عرضه شده اند. قیمت سری Q300 Pro برابر 125 دلار برای 128 گیگابایت، 200 دلار برای 256 گیگابایت و 390 دلار برای 512 گیگابایت اعلام شده است. سری Q300 نیز به قیمت 100 دلار برای 120 گیگابایت، 160 دلار برای 240 گیگابایت، 310 دلار برای 480 گیگابایت و 450 دلار برای 960 گیگابایت به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • i hasany
    i hasany | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶


    از بین اس اس دی توشیبا q300 و evo سامسونگ 850 کدام بهتر هستند؟
    الان سامسونگ بازار را در دست دارد ،ولی با توجه به تفاوت قیمتها مشخص است که جنس اصلی کم پیدا میشود و از طرفی وارد کننده هم زیاد هستند و گارانتی درست و حسابی هم ندارند و نهایتا یکسال توسط یک شرکت نامعتبر گارانتی میشوند
    من قبلا 5 تا ساسمونگ گرفتم با کارت گارانتی ، 2 تا اون ها اصلا نشد سریال نامبرشان را در سایت ثبت کرد و می گفت وجود ندارد
    در صورتی که هر 5 تا را ار دیجی کلا خردی کردم، البته با یک تفاوت قیمت 30 هزارتومانی نسبت به سایر فروشندگان ،که بعدا متوجه شدم همین کالا را میشد تا 40 هزار تومان ارزان تر هم خرید داشت ،و بر اساس این تجربه متوجه شدم که بیشتر این مدل هاردها ، فیک هستند وتقلبی زیاد دارند،حتی در نوع چینی انها هم ،متفاوت هستند
    از طرفی هم اصلا اطلاعات که روی هاردنوشته بود بااون چیزی که در عمل اتفاق می افتاد اصلا قابل قیاس نبود و مشخص بود هارد تقلبی چینی است
    با تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی