ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از کنفرانس روز چهارشنبه اپل چه انتظاراتی داشته باشیم؟

تیم کوک می گوید نگران فروش آیفون نباشید اما به نظر می رسد حتی مدیر قدرتمندی همچون او هم نمی تواند سهام داران نگران را آرام کند، چرا که ارزش کلی سهام اپل در هفته های ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

تیم کوک می گوید نگران فروش آیفون نباشید اما به نظر می رسد حتی مدیر قدرتمندی همچون او هم نمی تواند سهام داران نگران را آرام کند، چرا که ارزش کلی سهام اپل در هفته های جاری، خطی نزولی را در پیش داشته اند.

در روزهای اخیر شاهد ابراز نگرانی از سوی سهام داران اپل در خصوص میزان فروش آیفون ۶ اس، اسمارت فون بعدی با ارزش ترین برند جهان بوده ایم، بخصوص در کشور چین. سال پیش، شرکت ساکن کوپرتینو توسط ارائه دو آیفون با نمایشگرهای بزرگ تر توانست تاریخ ساز شود و رکورد درآمد یک شرکت در مقطعی سه ماهه را بشکند؛ درآمدی که بخش قابل توجهی از آن، به واسطه فروش بالای تلفن های همراه در چین کسب شد.

حال اما با معرفی یک آیفون سری «S» طرف هستیم که دست کم روی کاغذ، نخواهند توانست چنین استقبالی را به وجود آورد، مخصوصا در چین و سرمایه گذاران و سهام داران نیز از همین موضوع نگرانند. تیم کوک اما مدیران ارشد اپل را موظف کرده تا برایش تالار ۷۰۰۰ نفره‌ی «بیل گراهام» را رزرو کنند.

«کوک» می خواهد روی صحنه ای قدم بردارد که هنرمندان مشهوری در آن به اجرای برنامه پرداخته اند. وی به همین طریق، توانسته سهام داران نگران را اندکی آرام کند چرا که اجاره سالنی با این ابعاد، دست کم در سال های اخیر و دوره مدیریت کوک بر اپل، بی سابقه بوده، پس می توان نتیجه گرفت که اتفاقات بزرگی در روز چهارشنبه جریان ساز خواهند شد. دست کم پیام غیر مستقیم آقای کوک به ما و البته افراد نگران، این است که نگران نباشند، سان فرانسیسکو، چهارشنبه ای شلوغ را سپری خواهد کرد.

در ادامه تصمیم داریم نگاهی داشته باشیم به هر آنچه «احتمالا» اپل در مراسم روز چهارشنبه اش معرفی خواهد کرد؛ با دیجیاتو همراه باشید.

آیفون 6S و 6S پلاس

اطلاعات پایه

IMG_6597

مشخصا بیشتر توجه اپل در مراسم روز چهارشنبه اش، پیرامون آیفون های جدید خواهد بود. لطفا انتظار معرفی آیفون ۷ را نداشته باشید چرا که اپل سال هاست تلفن های هوشمند خود را در یک سال معرفی کرده و در سال بعدی، نمونه «S» آنها را روی پرده می برد. این شرکت به ما آموخته که باید هر دو سال یکبار منتظر تغییرات کلی در تلفن های هوشمندش باشیم. رویکرد اپل در این زمینه، بی شباهت به حرکت اینتل به سوی جلو و چرخه «تیک» و «تاک» نیست. می توان هر آیفون را یک «تیک» دانست و نمونه S آن را نیز یک «تاک».

خم شدن آیفون ۶ پلاس، آبروی اپل را اندکی خم کرد

بر اساس تصاویر جدیدی که روز پنج‌شنبه گذشته از سوی وب سایت «مک‌رومرز» فاش شدند، می توان به وضوح دید که ابعاد آیفون، یک افزایش نا چیز را به خود دیده که به احتمال زیاد می تواند مربوط به مقاوم سازی بیشتر آن در برابر خم شدن باشد. بی راه نیست اگر بگوییم که در سال گذشته، استفاده از کیفیت نامناسب در آیفون ۶ پلاس موجب خم شدن آن و البته خم شدن آبروی اپل شد.

فورس تاچ یا «Deep Press»؛ مسئله این است

مهم ترین ویژگی که می توان در آیفون های جدید یافت، همین تکنولوژی فورس تاچ است که اپل قبلا آن را در ترکپد مک بوک ها و همچنین ساعتش، مورد استفاده قرار داده.

این ویژگی ابتدا با ساعت اپل به دست کاربران رسید و استفاده کنندگان از این گجت، می توانستند با وارد کردن نیروی بیشتر به نمایشگر، به منوهای دیگری دسترسی داشته باشند. حال انتظار می رود که در مرحله اول استفاده آیفون از این تکنولوژی، همین رویکرد را شاهد باشیم.

iphone-force-touch

به احتمال زیاد با وارد کردن فشار بیشتر به نمایشگر، خواهید توانست به منوهای دیگری راه پیدا کنید و یا اعمال از پیش تعریف شده ای را با صرف زمان کمتر انجام دهید. باقی این روایت، احتمالا توسط قلم توسعه دهندگان نوشته خواهد شد و نمی توان انتظار بیشتری از اپل برای این موضوع داشت. بیشتر از همه، انتظار می رود که سازندگان بازی های ویدیویی از ویژگی جدید در نمایشگر آیفون استقبال کرده و آن را مورد بررسی و استفاده قرار دهند.

البته در این بخش باید ذکر کرد که وب سایت «9to5Mac»، خبرهای جدیدی در مورد نام این تکنولوژی می دهد. ما این فناوری را در ترکپد مک بوک و همچنین ساعت اپل، با نام «فورس تاچ» می شناسیم اما منبع یاد شده که معمولا اطلاعات دقیقی را در خصوص تصمیمات اپل ذکر می کند، خبر داده که نام این فناوری در زمان معرفی تغییر خواهد کرد و با عنوان «Deep Press» به کاربران معرفی خواهد شد.

دوربین بهتر و اعداد و ارقام بالاتر

اپل اگرچه عنوان می کند که بالا بردن اعداد و ارقام، صرفا تکنیک هایی تبلیغاتی هستند اما به شکلی زیرکانه، خودش هم از همین بالا رفتن اعداد و ارقام استفاده ای تبلیغاتی می کند. مشخصا شب چهارشنبه خواهیم دید که آقای «فیل شیلر» روی صحنه آمده و از دستاوردهای اپل در مورد چیپ A9 و افزایش توان پردازشی آن سخن سر خواهد داد.

Phil-Schiller-talks-about-012

در این میان حتی شایع شده که این شرکت تصمیم دارد قید استفاده از رم ۱ گیگابایتی را زده و به سراغ چیپ های ۲ گیگابایتی برود. تغییر دیگر، مربوط به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی می شود؛ جایی که اپل برای چندین سال از سنسورهای ۸ مگاپیکسلی استفاده می کرد و شرکت هایی که مگاپیکسل ها را بالاتر می بردند را نیز به سخره می گرفت. بر اساس گزارش منابع مختلف، این دوربین بهبودهای فراوانی نسبت به نسل های گذشته در بر داشته و می تواند به راحتی اقدام به ثبت ویدیوهایی با رزولوشن 4K نماید.

داستان دوربین اما در اینجا به پایان نمی رسد؛ تحلیلگران اذعان داشته اند که این شرکت به علت تب ثبت تصاویر «خود-گرفت» از سوی کاربران، تصمیم دارد دوربین جلو را نیز دست خوش یک تغییر اساسی کرده و از سنسوری ۵ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش در جلوی تلفن همراه استفاده کند. شاید اکنون که ال جی در G4 از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی در جلوی تلفن همراهش استفاده کرده، برایتان خنده دار به نظر برسد که آیفون ۶ دارای یک سنسور ۱.۲ مگاپیکسلی در این بخش بوده است.

ارائه رنگی جدید

goldgenie-iphone-6-4

فرض کنید کاربر آیفون ۶ هستید و قصد بروز رسانی موبایل خود به آیفون ۶ اس را دارید. حال اطرافیان شما چگونه متوجه شوند که شما هزینه ای گزاف برای بروز رسانی جدیدترین آیفون خود پرداخت کرده اید؟ اپل برای این مشکل راهکاری اندیشیده و تصمیم دارد آیفون را با رنگی جدید به فروش برساند.

این رنگ، Rose Gold [طلایی مایل به قرمز] خواهد بود. چنین موبایلی نیز از آلمینیوم تهیه خواهد شد و برعکس ساعت اپل، خبری از طلای واقعی در آن نیست.

باقی داستان آیفون

گفته می شود سنسور «تاچ آی‌دی» سریع تر و قابل اطمینان تر از دو نمونه قبلی خواهد بود. همچنین شاهد افزایش قیمتی در میان آیفون ها نخواهیم بود و با ارائه سری S، آیفون های ۶ قبلی با کاهشی ۱۰۰ دلاری مواجه می شوند.

9to5Mac گزارش می دهد که اپل همچنان به فروش آیفون ۶، ۶ پلاس و ۵ اس ادامه خواهد داد اما دیگر خبری از آیفون 5C در سبد محصولات این شرکت نخواهد بود. این منبع همچنین ذکر می کند که نباید در مراسم روز چهارشنبه انتظار معرفی یک iPhone 6C را داشته باشیم. احتمالا همانگونه که وال استریت ژورنال هم گزارش داده بود، این تلفن همراه در اوایل سال ۲۰۱۶ از راه خواهد رسید.


Apple TV

اطلاعات پایه

AppleTV-Standing-with-Remote610x488-w600

اپل تی وی، آخرین بار حدود ۳ سال پیش بروز رسانی شده است و بیراه نیست که پس از آیفون، بزرگترین تحولات را از این محصول طلب کنیم. واقعیت این است که تحولات این محصول حتی از آیفون هم بیشتر خواهند بود اما چه می شود کرد که مرغ تخم طلای اپل، همان آیفون است و کوچک ترین تغییر در آن نیز، موجب شادمان شدن کاربران می شود.

شاید اپل تی وی یکی از محصولات شرکت کوپرتینو باشد که تا کنون آنطور که باید و شاید، تحسین نشده. این محصول پس از معرفی اش توسط «استیو جابز» در سال های پیش [آن هم با نام iTV]، به خوبی توانسته از پس وظایف خود برآید و کاربر را نیز در اتاق نشیمن اش، میخکوب کند.

حال اپل می خواهد نام این محصول را آنچنان که شایسته اش است، روی زبان ها اندازد و اتاق نشیمن کاربران بیشتری را در اختیار خود بگیرد.

ارایه یک «اپ استور» اختصاصی برای Apple TV

یکی از بهترین راه ها برای بالا بردن جذابیت این محصول، ارائه یک اپ استور اختصاصی برای آن است. بر اساس آنچه BuzzFeed می گوید، اپل تصمیم دارد اجازه دهد توسعه دهندگان برای این محصول شروع به نوشتن اپلیکیشن هایی اختصاصی کنند. در این میان گفته می شود که دستگاه مورد بحث، اولین قدم های دوباره اپل به دنیای گیمینگ هم خواهد بود و می توانیم شاهد حضور بازی های ساده اپ استور و iOS در این محصول باشیم.

اپل تی وی را تا کنون می توانستیم تقریبا یک «ست‌آپ-باکس» برای تلویزیون خود بدانیم اما اکنون نمونه جدید این محصول می آید تا قلمروهای جدیدتری را فتح کند.

Siri، جستجو، رابط کاربری جدید

watch-american-netflix-canada-using-apple-tv.1280x600-1fj9xl8-w600

انتظار می رود که نحوه استفاده از Apple TV نیز دست خوش تغییرات فراوانی شود. در حال حاضر، ظاهر رابط کاربری آن بی شباهت به محصولات دیگر اپل است و می توانید با آن مستطیل های نه چندان جذابی را بر روی نمایشگر تلویزیون خود مشاهده کنید. مشکلات دیگری نیز در این رابط کاربری وجود دارند؛ برای مثال نمی توان یک جستجوی پویا را در آن ترتیب داد. برای پیدا کردن یک فیلم سینمایی و مشاهده آن، باید در سرویس های خود بگردید تا آن را بیابید.

نسخه جدید اپل TV اما قرار است این مشکلات را با استفاده از دستیار دیجیتالی «سیری» و همچنین «جستجوی یکپارچه»، حل کند. قادر خواهید بود به جای تایپ نام یک فیلم سینمایی، از سیری بخواهید به دنبالش بگردد و این دستیار نیز در سرویس های استریمی که اشتراکشان را دارید، در پی فیلم مورد نظر شما خواهد بود.

انتظار می رود که ظاهر رابط کاربری اپل تی وی نیز تغییر کند؛ هر چند که مشخص نیست این تغییر صرفا به آیکان هان محدود خواهد بود یا عمیق تر از آن نیز می شود.

ریموت کنترل جدید

A-Tale-of-Two-Remotes-w600

خبر خوب دیگر اینکه نحوه تعامل از طریق ریموت کنترل این محصول نیز قرار است تا حد بسیار زیادی تغییر کند. در واقع، دستیار دیجیتالی اپل موسوم به «سیری» به ریموت کنترل شما خواهد آمد. صرفا کافیست کلید سیری را فشرده و با او صحبت کنید. باقی داستان را نیز در فوق توضیح دادیم.

همچنین انتظار می رود که این ریموت، از یک تاچ پد نیز بهره مند شود تا حرکت کردن در رابط کاربری جدید آسان تر گردد. این بخش شاید برای بازی هایی که شایع شده به اپل تی وی می آیند نیز مورد استفاده قرار گیرد. ریموت کنترل قرار است نقش یک کنترلر گیمینگ [دسته بازی] را نیز ایفا کند و خبر رسیده بود که می تواند حرکت دست شما را همانند کنترلر کنسول Wii، شناسایی کند. البته در گزارش جدیدتری عنوان شد که این ریموت صرفا به سنسور شتاب سنج مجهز خواهد شد که در آیفون و سایر تلفن های هوشمند نیز جای گرفته و می تواند تا حد کمتری حرکات را تشخیص دهد. استفاده از شتاب سنج نیز به خودی خود می تواند در بازی های ریسینگ و مسابقه ای، مفید ظاهر گردد.

خبری از سرویس استریم ویدیویی اپل نخواهد بود

ThumbHandler-w600

در ماه های گذشته اپل، سرویس «موزیک» را تاسیس کرد؛ سرویسی که می توان گفت تا حد زیادی از «اسپاتیفای» الهام گرفته و نوآوری محسوسی در آن دیده نمی شود. از مدت ها پیش، خبری دیگر نیز در رابطه با سرویس های استریمی اپل به گوش می رسید؛ سرویس دوم، مربوط به استریم ویدیویی می شود که احتمالا این بار «نت فلیکس» را منبع الهام گیری خود قرار داده است.

اپل تصمیم ندارد در کنفرانس روز چهارشنبه از این سرویس رونمایی به عمل آورد و همانگونه که ماه ها قبل نیز گمانه زنی شده بود، «نت‌فلیکس ِاپل» در سال ۲۰۱۶ از راه می رسد.

«نت‌فلیکس ِاپل» در سال ۲۰۱۶ از راه می رسد

در حال حاضر هدف این شرکت آن است که تا جای ممکن، اپل تی وی جدید به فروش برساند تا در سال بعد، زمانی که سرویس جدید از راه می رسد بتواند مشتریان زیادی را به استفاده از آن ترغیب کند. در این میان، روزهای گذشته حتی خبر رسیده بود که اپل به شدت در پی شروع فعالیت های خود به عنوان یک تهیه کننده هالیوودی است و می خواهد فیلم و سریال های اختصاصی خود را به کاربران ارائه دهد. در آن خبر حتی عنوان شده بود که مدیران اپل حتی به «جرمی کلارکسون»، مجری سابق برنامه Top Gear هم پیشنهاد کار داده بودند.

باقی داستان اپل تی وی

AppleTV-Standing-with-Remote610x488-w600

گفته می شود ظاهر فیزیکی این محصول اندکی باریک تر خواهد شد در حالی که سخت افزار آن، قوی تر از هر زمان دیگری شده است. انتظار داریم از پردازنده A8 در اپل تی وی جدید استفاده شود. این پردازنده بسیار قدرتمند است و اپل از آن در آیفون ۶ استفاده کرده اما به علت بهینه سازی مصرف باتری، تمام توان آن را رها نکرده و آن را تاحدی در آیفون مهار کرده است.

حال اپل تی وی قرار است با A8 به شکل مستقیم به یک منبع الکتریسیته متصل گردد و مشخصا می تواند به همین شکل، قدرت نهایی خود را به رخ کاربران بکشد. در حال حاضر، نمونه کنونی اپل تی وی با قیمت ۶۹ دلار به فروش می رسد که گفته می شود نسخه جدید آن، با قیمت پایه ۱۴۹ دلار آغاز خواهد شد.

تنها نکته منفی که به آن اشاره شده، عدم پشتیبانی این محصول از ویدیوهای 4K است. در حال حاضر، این مسئله یک مشکل واقعی نیست چرا که تعداد کمی از کاربران، از تلویزیون های 4K استفاده می کنند اما مشخصا در سال های آینده، قیمت این تلویزیون ها پایین تر آمده و فراگیرتر نیز خواهند شد. در آن زمان، مجبور خواهید بود تا اپل تی وی خود را بروز رسانی کنید.


آیپد پرو

اطلاعات پایه

Apple-iPad-Air-Pro-3D-renders

تقریبا یک سال است که با شایعه ای جدید در مورد آیپد مواجه شده ایم؛ اینکه اپل تصمیم دارد یک تبلت بزرگتر از ۹.۷ اینچ را به بازار عرضه کند. اکنون به نظر می رسد که این شرکت تصمیم دارد تا پیش از پایان یافتن سال جاری، این محصول را در قفسه های اپل استورها بچیند و بر همین اساس، می توانیم انتظار داشته باشیم که در روز چهارشنبه، شاهد معرفی نسل جدید آیپد با کد Pro باشیم.

اینکه اپل محصول مورد بحث را در آخر هفته معرفی کند، قطعی نیست اما اگر این مراسم در مورد همین محصول چیزی نشنویم، مشخصا در ماه بعد یا ماه های بعد به شکل رسمی خبرهایی به گوش خواهند رسید.

حتی مشخص نیست که آیپد بزرگ اپل، با کد «پرو» به دست کاربر برسد. هرچند این نام، به طور کلی در صورت وجود داشتن چنین محصولی، شایسته آن است و با سایر محصولات این شرکت (همچون مک بوک و مک بوک پرو) همخوانی دارد.

نمایشگری بزرگ تر

تصور نکنید صرفا با تبلتی رو به رو هستید که از اندازه و ابعاد بزرگ تری برخوردار است؛ به این فکر کنید که نمایشگر آیپد پرو، هم اندازه صفحه نمایش یک لپ تاپ است. در حال حاضر گفته می شود که iPad Pro، دارای یک نمایشگر ۱۲.۹ اینچی است و توجه داشته باشید که اندازه صفحه نمایش مک بوک جدید اپل، صرفا برابر با ۱۲ اینچ بود و اندازه نمایشگر مک بوک پرو هم ۱۳.۳ اینچ است. انتظار می رود که این نمایشگر، با کیفیتی عالی نیز همراه باشد؛ دقیقا همانند آیپد ایر.

تبلتی قدرتمندتر از همیشه

آیپد پرو مشخصا از سایر تبلت های اپل، قدرتمندتر خواهد بود و بقیه محصولات مشابه این شرکت، از لحاظ قدرت پشت سر آن قرار می گیرند. به احتمال زیاد این نمونه همانند آیفون از پردازنده A9 استفاده خواهد کرد، همراه با دو گیگابایت رم. در این میان گفته شده که اپل، این محصول را برای کاربردهای سازمانی و اداری طراحی می کند و بر همین اساس، وب سایت AppleInsider باور دارد که شرکت ساکن کوپرتینوِ، به آیپد پروی خود ویژگی هایی همچون استفاده از NFC را خواهد افزود.

استایلوس؟ چیست؟

steve-jobs-vs-apple-ipen-stylus

استیو جابز در زمان معرفی اولین آیفون و همچنین اولین آیپد، به شکلی کاملا رسمی فلسفه وجودی قلم های هوشمند یا همان استایلوس ها را زیر سوال برد. حال اما تحلیلگران مختلفی باور دارند که این شرکت تلاش کرده تا نوعی جدید از استایلوس ها را توسعه دهد که کارایی بسیار بیشتری را شامل شوند.

samsung-galaxy-note-5-stylus-hi-haters

نشانی از آرمان‌های «جابز» در اپل باقی نمانده است

وب سایت 9to5Mac نیز در همین رابطه گزارش داده بود که آیپد پرو، همراه با یک قلم استایلوس به بازار فرستاده خواهد شد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، می توان گفت که شاهد دگرش نحوه نگرش اپل به تبلت اش هستیم و شاید حضور چنین بخشی را بتوان تخلف سوم تیم کوک از آرمان های جابز دانست. تخلفات اول و دوم، شامل ارائه آیفون با نمایشگر بزرگ تر از ۳.۵ و ۴ اینچ بوده و نمونه دوم چنین کاری نیز با ارائه سرویس «اپل موزیک» رخ داد.

استیو جابز

استیو جابز

چنین سرویس هایی [استریم موسیقی] با شما مثل یک مجرم برخورد می کنند. آنها بر اساس حق اشتراک هستند و ما فکر می کنیم دریافت حق اشتراک راه و روشی غلط است. یکی از دلایل تصور مذکور از جانب ما به این باز می گردد که از قدیم و از روزگاری که به خاطر می آوریم مردم تمایل داشته اند تا موزیک مورد علاقه شان را به صورت تمام و کمال خریداری کنند. ما موسیقی مان را تا به امروز بر روی صفحه های گرامافون، نوار کاست و یا CD ها خریداری می کردیم و اکنون نیز باور داریم که عموم افراد می خواهند موزیک را از طریق اینترنت ابتیاع و آن را دانلود نمایند. آنها به خرید قطعات و همچنین قوانین مرتبط شان عادت کرده اند. وقتی شما مالک ترک های (Track) موسیقی می شوید، این مالکیت تا ابد در اختیار تان است و هرگز از بین نمی رود. ضمن اینکه هر زمان اراده کنید می توانید آنها را گوش دهید.

به احتمال بسیار زیاد، تبلت آیپد پرو نیز از تکنولوژی «Force Touch» بهره مند خواهد بود. از سوی دیگر، در کنار اندازه بزرگ نمایشگر این محصول،‌ استفاده از استایلوس باعث خواهد شد تا شاهد تبلتی بی نظیر برای خلق آثار هنری باشیم.

Surface-Pro-3-vs-iPad-Air-2-w600

آیپد در حال گام برداشتن در جاده تکامل «سرفس پرو» است

تکنولوژی Force Touch همچنین می تواند نوت برداری را در آیپد پرو بهبود ببخشد؛ محصولی که در یک قرار ملاقات کاری و یا کلاس دانشگاه، به شکلی پویا تر بتوان از آن استفاده کرد. از طرف دیگر 9to5Mac امروز گزارش کرد که شاهد ارائه یک کیبورد جانبی در کنار این تبلت بزرگ نیز خواهیم بود. اپل قاعدتا آن را همچون سرفس، به شکل انتخابی در کنار آیپد پرو قرار خواهد داد تا کاربرانی که به آن نیاز دارند، با پرداخت هزینه ای بیشتر آن را خریداری نمایند.

حال با توجه به توسعه یافتن یک استایلوس و همچنین کیبورد، مشخصا آیپد پرو خواهد توانست خود را از آیپد ایر و مینی متمایز کرده و هر چه بیشتر در جاده تکامل سرفس پرو گام بردارد.

بهینه سازی iOS

هر زمانی که اپل نمایشگری با ابعاد جدید را معرفی کرده، ویژگی های جدیدی را به iOS نیز افزوده تا تغییر، محسوس تر شود. این بار هم چنین خواهد بود، حتی اگر شاهد بهینه سازی هایی کوچک باشیم.

9to5Mac باور دارد که تغییرات در این بخش، مربوط به دستیار دیجیتالی «سیری» و همچنین نحوه عملکرد «Notification Center» می شوند. در این میان نباید انجام امور «چندوظیفه‌ای» را نیز فراموش کرد؛ اپل تصمیم دارد این بخش را به شکلی جدید ارائه نموده و بهره وری آن را نیز افزایش دهد. با iOS ۹ و نمایشگری بزرگ، آیپد پرو احتمالا خواهد توانست بیش از دو اپلیکیشن را به شکل همزمان اجرا کند چرا که در حال حاضر، با نصب iOS ۹ کاربران می توانند در آیپد ایرهای خود دو اپ را به شکل همزمان در کنار هم قرار دهند.

باقی داستان آیپد پرو

آیپد پرو را می توان یکی از جدیدترین محصولات اپل دانست که قرار است بروز رسانی های جالبی را دریافت کند. می توان حدس زد که یک آیپد بزرگتر، چه ابعاد و ظاهری دارد اما ویژگی های نرم افزاری که اپل برای آن در نظر گرفته را باید صبر کرد و دید.

این در حالیست که منابع مختلف خبر می دهند حتی اگر اپل محصول مورد اشاره را در همین چهارشنبه معرفی کند، تا ماه نوامبر خبری از آن نخواهد بود و به دست کاربران نمی رسد. در این بازه چند ماهه، کاربر به خوبی می تواند تصمیم بگیرد که آیا واقعا به چنین محصولی نیاز دارد یا خیر.


آیپد مینی ۴

5691185_700b

تصور اینکه اپل آیپدهای جدید را در کنار آیفون های تازه از راه رسیده معرفی کند، اندکی سخت است اما وب سایت 9to5Mac به سختی پافشاری می کند که چنین اتفاقی روی خواهد داد. چنین انتظار می رود که اپل، آیپد مینی چهارم را نیز معرفی خواهد کرد.

سال گذشته، نسخه مینی بروز رسانی سخت افزاری خاصی را به دست نیاورد اما امسال به نظر می رسد که اپل، تصمیم دارد سخت افزار این محصول را نیز بروز رسانی کند.

از طرف دیگر، طراحی آیپد مینی هم قرار است شباهت بیشتری به دیزاین آیپد ایر پیدا کند. در نتیجه می توانیم انتظار آیپدی مینی را داشته باشیم که کوچک تر نیز شده باشد.


آیپد ایر 3

iPad_Air_2020

نکته عجیب دیگر اینکه اپل، تصمیم ندارد آیپد ایر را بروز رسانی کرده و نسخه سوم آن را در سال جاری به بازار ارسال کند. البته باید خاطر نشان کرد که هنوز چرخه یک ساله بروز رسانی این تبلت نیز به سر نیامده و ایر ۲، ده ماه پیش معرفی شده بود.

از طرف دیگر می توان گفت حالا که اپل تصمیم دارد آیپد پرو را معرفی کند، بد نیست اگر یک شکاف زمانی میان این دو مدل نیز به وجود بیاورد. منابع مختلف نیز خبر می دهند که اپل تصمیم دارد پس از معرفی ایر ۳ در ماه های آینده، قیمت آن را نیز اندکی کاهش دهد و این مسئله نیز مشخصا مربوط به ارائه مدل «پرو» خواهد بود.


بندهای جدید برای ساعت اپل

apple-watch (41)

اپل واچ یک سال پیش معرفی شد اما تا آوریل سال جاری میلادی، عرضه نشد. در نتیجه به هیچ عنوان نمی توان انتظار داشت که شرکت مورد بحث، این محصول را بروز رسانی کرده و نسخه دومش را ارائه دهد.

با این حال، 9to5Mac گزارش می دهد که اپل تصمیم دارد بندهای جدیدی را برای ساعتش معرفی کند؛ احتمالا رنگ های جدیدی برای نمونه ورزشی ساعت.


iOS 9

iOS9-Device-Support

افزایش عمر باتری، ضریب امنیت بالاتر در محافظت از داده ها، هوشمند تر شدن پلتفرم با استفاده از «پرواکتیو» که حاصل ترکیب «سیری» و «اسپات‌لایت» است و... همه در iOS 9 حضور خواهند داشت و اپل، تاریخ عرضه رایگان آن را نیز اعلام خواهد کرد.

در واقع، آیفون های ۶ اس و ۶ اس پلاسی که به دست کاربران می رسند به همین نسخه مجهز گشته اند اما کاربران آیفون ۵ به بعد نیز می توانند آن را نصب کرده و از جدیدترین دستاورد نرم افزاری اپل در حوزه تلفن های هوشمند استفاده نمایند. به احتمال زیاد کاربران دیگر آیفون ها قادر خواهند بود در میانه سپتامبر به iOS جدید دسترسی پیدا کنند.

این در حالی است که احتمالا سخنی از OS X El Capitan میان نخواهد آمد و کاربران کامپیوترهای مک برای دست یافتن به نسخه نهایی آن، باید تا ماه اکتبر - آبان ماه صبر پیشه کنند.


tim-cook-on-stage

کنفرانس اپل برای معرفی آیفون های بعدی، در روز چهارشنبه، هجدهم شهریور ماه، ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران آغاز خواهد شد و مطابق گذشته، خواهید توانست وبلاگ نویسی زنده و اخبار این مراسم را در دیجیاتو دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • amr
    amr | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    اینجا چه خبره همه تو کار هک تلگرام هستن

  • ali shahidi
    ali shahidi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    من که ثانیه شماری می کنم واسه کنفرانس
    اییخی حالا که پخشیدی به ما هم بده tnX

  • mohammad amir
    mohammad amir | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    salam dadash hala ke kheyrate be manam bede hacke telegramo damet garm mamadamir@outlook.com

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    من هی منتظرم این دیوان رو گیر بیارم سر اون اتهامی که به من زد راجع به سیم کارت و ابنترنت ارزان.اما گیرش نمیارم.

    • bladestrike
      bladestrike | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      اتهام چی ؟ اینترنت موبایل ۴ جی بدون محدودیت ؟

      • bladestrike
        bladestrike | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

        اگه منظورت همون اینترنته که اره هست همین اپراتور که خودم استفاده میکنم سیم با اینترنت بدون محدودیت میده ولی من نیازی ندارم ماهی 79GB کافی واسم و هر موقع بخوام با 10-15$ میشه محدودیتشو برداشت. Tre سوئد

  • Ahmad
    Ahmad | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    ای کاش اقا مانی از برلین صاف میرفت سان فرانسیسکو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی