ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند اندرویدی جذاب و متفاوت امسال نتوانسته اند درآمد مناسبی رقم بزنند

سالهای اخیر و خصوصا یکسال گذشته شاهد عرضه تلفن های هوشمند جذاب و نوآورانه ای در دنیای اندروید بودیم، محصولاتی مثل LG G4 (بررسی دیجیاتو) با دوربین عالی و بدنه چرمی و Galaxy S6 Edge سامسونگ ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۵

سالهای اخیر و خصوصا یکسال گذشته شاهد عرضه تلفن های هوشمند جذاب و نوآورانه ای در دنیای اندروید بودیم، محصولاتی مثل LG G4 (بررسی دیجیاتو) با دوربین عالی و بدنه چرمی و Galaxy S6 Edge سامسونگ (بررسی دیجیاتو) با نمایشگر خمیده و حتی Xperia Z5 Premium سونی که اندکی پیش بالاخره پای رزولوشن 4K را نیز به دنیای موبایل باز کرد.

با این وجود اما درآمد تلفن های هوشمند اندرویدی به هیچ وجه راضی کننده به نظر نمی رسد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اگر به لیست میزان فروش تمام سازندگان عمده دنیای موبایل نگاه کنید، ارقام نشان دهنده این است که فروش همه این تولید کنندگان نام آشنا در مقایسه با بازه های مشابه سال گذشته، افت فروش را تجربه کرده اند.

بر اساس این آمارها سونی از معدود سازندگانی است که با چنگ و دندان موقعیت خود را تا حدودی حفظ کرده در حالی که HTC تایوانی عملاً از رده خارج شده است.

سامسونگ هم از دیگر غول های حاضر در این لیست است که بر اساس تحلیل ها از فروش هر تلفن هوشمند به طور متوسط ۳۳ دلار درآمد دارد که هرچند رقم ناچیزی به نظر می رسد، اما همین میزان سود هم تقریباً دو برابر برخی از رقباست.

این در حالیست که اپل در سوی دیگر بازار، برخلاف اندرویدی ها در حال پارو کردن پول است و از فروش هر آیفون به طول متوسط حدود ۱۸۵ دلار درآمد به دست می آورد.

Mobile-industry-Q2-results-630x602

در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۴ سازندگانی مثل سامسونگ، اچ تی سی، ال جی، سونی، موتورولا و لنوو در مجموع ۱۲۹.۴ میلیون تلفن هوشمند تولید کرده اند که ۴۳ درصد از مجموع ۳۰۱.۴ میلیون دستگاه فروش رفته در سرار جهان را شامل می شود که البته ۷۴.۹ میلیون عدد (۵۸ درصد از فروش گروه یاد شده) از آن تنها متعلق به سامسونگ است.

بررسی بازه مشابه در سال ۲۰۱۵ اما نشان می دهد فروش همین گروه سازندگان به ۱۱۴.۷کاهش یافته که البته باز هم ۷۳.۲ میلیون دستگاه یا ۶۴ درصد آن به غول کره ای مربوط است، اما فروش این سازندگان مشهور در مجموع به تنها ۳۴ درصد از کل ۳۳۷.۲ میلیون تلفن هوشمند در کل دنیا محدود بوده است.

به نظر شما چرا هیچ کدام از تولیدکنندگان اصلی تلفن های هوشمند، با وجود سرمایه گذاری و نوآوری ها نتوانسته اند درآمد خود را افزایش بخشند؟

ضمنا پیشتر در مقاله ای به بررسی دلایل مختلف این موضوع پرداختیه ایم که می توانید از اینجا مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • kasra
    kasra | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    چون تعداد تولید کننده های گوشی های اندرویدی زیاده هرکدوم از شرکتا میتونن مقدار کمی سود کنن
    ولی اپل اینطور نیست البته بحث برند هم هست وقتی یه نفرمیبینه یه فرد مورد علاقش آیفون داره اونم به خرید آیفون علاقه مند میشه بعد به قول بعضیا آیفون کلاس داره ولی شما ضعف هاسو برسی کنی میفهمی مثلا nfcاز گوشی گلگسی اس3به بعد توی گوشی های سامسونگ بود اما اپل بایه کاربرد دیگه تو آیفون 6 بعد چند سال گذاشت

  • امیر
    امیر | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    اپل آجر بده بیرون بازم همه میخرن اصن بازار رو طلسم کرده

  • saman_sattari
    saman_sattari | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    از این میزان سوددهی کاملا مشخصه مشتری های گوشی های اندرویدی انتخاب معقولانه ای دارن.
    درحالیکه واسه مشتری های آیفون اصن مهم نیس قیمت هرچه قدر هم اپل قیمت و ببره بالا فن ها حاضرن بخرن این گوشیو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی