ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پس از وقفه ای پنج ساله، سخت در پی بازگشت به کشور چین است

اخیرا گزارش جدیدی از سوی وب سایت «The Information» منتشر گشته که خبر می دهد گوگل، در حال برنامه ریزی برای بازگشت به چین با یک نسخه اختصاصی از فروشگاه «پلی» است. غول جستجو در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۳۰

اخیرا گزارش جدیدی از سوی وب سایت «The Information» منتشر گشته که خبر می دهد گوگل، در حال برنامه ریزی برای بازگشت به چین با یک نسخه اختصاصی از فروشگاه «پلی» است.

غول جستجو در سال ۲۰۱۰ سرویس دهی به کاربران چینی را پایان داد اما اکنون به نظر می رسد که این شرکت تصمیم دارد دوباره به سوی کشور یاد شده رفته و از منابع گسترده ای که در این کشور وجود دارند، کسب دآمد نماید. این در حالیست که اپل، توانسته بود در سال گذشته حضور خود در این کشور را رسمیت بخشیده و آن را پر رنگ تر از هر زمان دیگری کند. همین حضور مستمر، باعث شد تا اپل قادر گردد بالاترین درآمدهای تاریخ خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ کسب کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

به دلیل مشکلاتی که بین گوگل و دولت چین پیش آمد، روابط این کمپانی با کشور یاد شده هنوز تیره است اما شرکت ساکن مانتین ویو تصمیم دارد به شکلی غیر مستقیم، به چین راه پیدا کند.

این راه به احتمال زیاد از طریق همکاری گوگل با «هوآوی» هموار خواهد شد و گوگل نیز سرویس های خود را به شکلی جدید، در اختیار کاربران چینی این تلفن همراه قرار خواهد داد. در حال حاضر، سازندگان چینی تلفن همراه، در کشور خود، موبایل های اندرویدی را فاقد سرویس های گوگل به کاربران عرضه می نمایند.

در این میان باید توجه کرد که ارائه یک نسخه از فروشگاه پلی در چین، مستلزم موافقت دولت چین است و برای تحقیق پیدا کردن این امر، گوگل احتمالا مجبور خواهد بود تا تعدادی از اپلیکیشن های موجود در این فروشگاه را از دسترس کاربران چینی خارج کند. بنابر گزارشات غیر رسمی، گوگل اعلام کرده که با این موضوع موافقت خواهد کرد اما به نظر می رسد که به طور کلی، تصمیمی برای فروش فیلم های سینمایی و کتاب را نیز در این کشور ندارد. [سخنگوی گوگل در این زمینه از ارائه نظر امتناع ورزیده است.]

گوگل از طرف دیگر به شدت در پی فروش محصولات مبتنی بر Android Wear در کشور چین است. در حال حاضر، اسمارت واچ های موجود در چین، قادر به استفاده از سرویس های گوگل و یا دریافت بروز رسانی های نرم افزاری نیستند که می توان گفت همین موضوع، آنها را تا حدی بی استفاده می کند. به نظر می رسد در این زمینه نیز گوگل تلاش دارد تا با سازندگان چینی به توافق برسد و با ارائه محصولات پوشیدنی جدیدی، این مشکل را نیز حل نماید.

خبر می رسد که نسخه جدید «فروشگاه پلی» برای کشور چین، صرفا با محصولات مبتنی بر اندروید ۶ به بالا هماهنگی خواهد داشت. از طرف دیگر گفته شده که این نسخه، در ماه پاییز از راه خواهد رسید و بر همین اساس، می توان انتظار داشت که همزمان با ارائه اندروید ۶، از فروشگاه پلی برای کشور چین نیز رونمایی به عمل آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    حالم از چین بهم میخوره

    • محمد
      محمد | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

      چین هم حالش از تو بهم میخوره...

  • محمد
    محمد | ۱۴ شهریور ۱۳۹۴

    بالاخره گوگل داره میاد من گوشیم چون ورژن چین هست گوگل پلی روش نمیومد بعد میبردم تعمیرگاه میگفت گوشی بنجل هست سطح سواد واقعا پایینه هااا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی