ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با موتور جستجوی بینگ، کاربران را از دانلود کروم و فایرفاکس منصرف می کند

مایکروسافت برای جلوگیری از روی آوردن کاربران ویندوز 10 به استفاده از مرورگرهایی غیر از اج تصمیم گرفته از تاکتیکی تازه استفاده نماید. وقتی کاربران اج برای نخستین بار عبارت «Chrome» یا «Firefox» را با استفاده ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

مایکروسافت برای جلوگیری از روی آوردن کاربران ویندوز 10 به استفاده از مرورگرهایی غیر از اج تصمیم گرفته از تاکتیکی تازه استفاده نماید. وقتی کاربران اج برای نخستین بار عبارت «Chrome» یا «Firefox» را با استفاده موتور جستجوی بینگ سرچ کنند (به قصد دانلود کردن این دو مرورگر)، پیامی کاملا جدی در راس نتایج جستجو برای آنها نمایش داده می شود.

این پیام چنین مضمونی دارد: «مایکروسافت برای ویندوز 10، مرورگر اج را توصیه می کند» و دکمه ای مجاور به آن نیز با عنوان «Learn Why» دیده می شود که شما را به وبسایتی حاوی لیستی از امکانات و قابلیت های اج می برد و نشان می دهد که چرا اینطور است.

این پیام همانطور که در ابتدا گفته شد تنها یک بار، آن هم زمانی نشان داده می شود که عبارات «کروم» یا «فایرفاکس» را در اج جستجو نمایید و پس از آن، هر بار که نام این عبارت ها را جستجو کنید دیگر چنین پیامی را دریافت نخواهید کرد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Bing-Chrome-2

 

Bing-Firefox-2

جالب است بدانید که اگر نام «Opera» (دیگر مرورگر غیرمایکروسافتی) را سرچ کنید هم با این نتیجه روبرو نمی شوید. هنوز مشخص نیست که این پیام تا چه اندازه فراگیر است و کاربران کدام کشورها آن را دریافت می کنند.

ناگفته نماند که مرورگر اج مایکروسافت به صورت انحصاری برای ویندوز 10 ساخته شد و امکانات و قابلیت هایی چون کورتانا، وب نوت و کوئیک انسرز دارد که تجربه وبگردی را برای کاربرانش بهبود می بخشد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در ایمیلی به سایت وینچربیت اعلام کرد: «این اعلان ها ایجاد شدند تا اطلاعاتی سریع و آسان را در اختیار کاربران قرار دهند و آنها را با چنین تجربیاتی آشناتر کنند.» گفته می شود که با ویندوز 10، کاربران قادر خواهند بود مرورگر پیش فرض خود و همچنین موتور جستجوی دلخواهشان را انتخاب نمایند.

مرورگر اج که مایکروسافت آن را برای رقابت با کروم و فایرفاکس و همچنین جایگزینی با اینترنت اکسپلورر (در اغلب سناریوها) طراحی کرد، آپدیتی قابل توجه از سوی اهالی ردموند محسوب می شد.

این شرکت قصد دارد که از هیجان ایجاد شده به واسطه ارائه ویندوز 10 برای ایجاد مبنا و پایه کاربران مرورگر اج استفاده نماید. هم اکنون کروم بیش از یک میلیون استفاده کننده دارد و این درحالی است که تنها دو ماه از عرضه اج برای کاربران می گذرد و مرورگر یاد شده همچنان فاقد برخی امکانات کلیدی از جمله اکستنشن هاست.

دشوارتر شدن بازیابی تنظیمات فایرفاکس در ویندوز 10 و در نتیجه انتخاب آن به عنوان مرورگر پیش فرض در نسخه نهایی ویندوز، خشم موزیلا را بر انگیخت و حتی باعث شد که کریس بیرد مدیر عامل این شرکت نامه ای سرگشاده در رابطه با این موضوع برای ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت بنویسد که اهالی رد موند نیز هیچ واکنشی به این درخواست ندادند.

در همان زمان، یکی از سخنگویان این شرکت به VentureBeat گفت: مشتریان این انتخاب را دارند که تنظیمات پیش فرض مد نظر خود را در ویندوز 10 اعمال نمایند و این مساله شامل مرورگر هم می شود.

در دهه 1990 میلادی، مایکروسافت به خاطر قرار دادن اینترنت اکسپلورر در ویندوز، مجبور به پرداخت جریمه های سنگینی شد. حالا اما این شرکت در همان موقعیت قرار ندارد و اج نیز عظمت اینترنت اکسپلورر را ندارد.

با این همه مایکروسافت تلاش دارد تا راهکارهای جدیدی را برای تبدیل کردن کاربران IE به اج پیدا کند و در عین حال بسیاری را از دانلود کردن کروم و فایرفاکس منصرف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    من تست کردم نیومد برام

  • arash1360
    arash1360 | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    سه چهار تا پست برو پایین ربات جدید ناسا کامنت نداره
    نکتت اصلا جالب نبود

  • drona
    drona | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    الان چرا به دیوان منفی میدین!!؟؟ بنده خدا لینک گذاشته و گفته خودتون قضاوت کنید کدوم مهم تره! منفی داره مگه این!؟ دموکراسی مرده اینجا!؟

    • مهدی
      مهدی | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

      وقتی نطر میدی یه عده موافقن یه عده مخالف. اگه کسی که نظر میده از مخالفت میترسه خوب نظر نده. همه که نباید با ادم موافق باشن.

      • drona
        drona | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

        بحث موافقت و مخالفت نیست عزیز! وقتی کسی مخالفه، منفی جا داره. ولی وقتی طرف یه کامنت میذاره و میگه خودتون برید و ببینید و قضاوت کنید، دیگه مخالفت و موافقتی وجود نداره که. مگر اینکه با خود فرد مخالف باشی، نه نظرش.

        • منتاو
          منتاو | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

          کککگم

  • BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم
    BOZORG# حالم از خودم بهم میخوره دارم بهش دروغ میگم | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    سیستم عامل خودشه دوس داره :)) فایرفاکس برای خودش سیستم عامل بزنه:)))))))

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی