ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیگنال های ساختگی می توانند ماشین های خودران را فریب دهند

ممکن است تصورتان این باشد که ماشین های خودران بیشترین آسیب پذیری را در برابر حملات هکی دارند اما باید بگوییم که اینطور نیست و اصلی ترین خطر برای این خودروها می تواند از ناحیه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

ممکن است تصورتان این باشد که ماشین های خودران بیشترین آسیب پذیری را در برابر حملات هکی دارند اما باید بگوییم که اینطور نیست و اصلی ترین خطر برای این خودروها می تواند از ناحیه دستگاه های الکترونیکی ساده ای باشد که در مجاورت این ماشین ها قرار دارند.

جاناتان پتیت محقق حوزه امنیت دریافته است که می توان با ایجاد «پژواک» خودرو و همچنین اشیاء غیرواقعی از طریق پالس های لیزری، سیستم LIDAR (یا همان برد لیزری متداول در اتومبیل های خودران) را فریب داد.

هرآنچه برای انجام این کار نیاز دارید عبارت است از یک لیزر کم مصرف، یک دستگاه محاسباتی اولیه (کیت Arduino یا رزبری پای) و همچنین موقعیت مناسب. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

پتیت برای اثبات ادعای خود موفق شد که پژواک ماشین های ساختگی را از فاصله 100 متر آنطرف تر برای یکی از همین خودروها ایجاد کند و حتی خاطر نشان کرده که می توان پژواک مربوط به نسخه های مختلفی از این اشیاء را ایجاد کرد یا حتی کاری کرد که این اشیاء ساختگی حرکت کنند.

در واقع برای منحرف کردن مسیر حرکت یک ماشین خودران یا متوقف نمودن آن به خاطر تهدیدی که ابدا وجود خارجی ندارد تنها به ابزارهایی که یاد شد نیاز است و سری که برای انجام چنین کارهایی درد کند.

البته مشخص نیست که با فراگیر شدن اتومبیل های خودران باز همین چنین مساله ای جدی قلمداد می شود یا خیر. در هر صورت تکنینک ارائه شده از سوی پتیت تنها زمانی کار می کند که پالس های سیستم  LIDAR رمزگذاری نشده باشند یا اینکه مانع دیگری برای نفوذ به آن وجود نداشته باشد.

البته این آسیب پذیری در مورد اغلب سیستم های تجاری صدق می کند با این همه، احتمال می رود که چنین امکانی در ماشین های خودران آماده تولید انبوه از میان برداشته شود.

در هر صورت کاری که این محقق امنیتی انجام داده زنگ خطری است برای خودراسازان که به آنها یادآوری می کند هنوز هم راه درازی را پیش روی خود دارند و تا ایمن شدن کامل ماشین های رباتیک آنها زمان زیادی باقی مانده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    نيومده هك شد !! لامصب بگذرا بياد بعد
    در ضمن خودروي گوگل خيلي از خودروسازها در اين ضمينه عقبتر هست و ميشود گفت مانند هميشه كوگل مانند طبل تو خالي عمل ميكند
    گوگل يك حباب بزرگ است
    اين حقيقتي انكار ناشدني است
    در ضمن مشكلات حقوقي اين ماشينها نبود تا حالا فولكس واگن خودروي تمام اتوماتيك داده بود دست مصرف كننده

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

      کی گفته گوگل حباب تو خالیه؟؟؟؟؟لابد شما با این ماشینا کار کردین که میگین مال گوگل عقبه...شما همونایی هستین که با یه آیفون میگیری عاشق اپل میشی یه کنفرانس اپلو زنده میبینی فکر میکنی جابز سوپر من بود دنیا رو نجات داده....دست بردار بابا

  • sina
    sina | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    دوستان یه رندر جدید از پرچمدار مایکرسافت بیرون اومده خیلی زیباتر از رندر قبلیه لطفا پوشش بدید .

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    مشخصه که باوجود پیشرفت علم شکاف هایی هم وجود خواهند داشت.

مطالب پیشنهادی