ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی مشغول ساخت حسگر تصویری با نرخ 1000 فریم بر ثانیه است

سونی را می توان پرچمدار بازار حسگرهای تصویری در دنیا خواند و این شرکت نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نتنها این جایگاه را حفظ نماید بلکه فاصله خود با رقبایش را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

سونی را می توان پرچمدار بازار حسگرهای تصویری در دنیا خواند و این شرکت نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا نتنها این جایگاه را حفظ نماید بلکه فاصله خود با رقبایش را نیز زیاد کند.

یکی از جدیدترین تلاش های این شرکت ژاپنی پروژه تحقیقاتی اش برای ساخت یک حسگر تصویری اقتصادی با نرخ 1000 فریم بر ثانیه است که هم اکنون به صورت مشترک با شرکت نیسان موتور و همچنین همراهی ماساتوشی ایشیکاوا (یکی از اساتید دانشگاه توکیو) در دست اجراست.

در ساخت این حسگر جدید به جای آنکه قطعات و مدارها در کنار یکدیگر قرار گیرند روی هم گذاشته شده اند تا سرعت های بیشتر و همچنین رزلوشن بالاتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

این را هم باید یادآور شویم که سونی موفق شده در برخی از نمونه های اولیه ساخته شده از این حسگر نرخ 900 فریم بر ثانیه را به ثبت برساند و این در حالی است که دوربین تلفن هوشمند شما نهایتا قادر است که تصایور اسلو موشن را با نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کند.

اما این مقایسه به هیچ وجه منصفانه نیست چراکه در منزل احتیاجی به این حسگرهای تصویری سریع برای عکس گرفتن یا فیلم برداری نخواهد بود، با این همه، ارائه فناوری هایی از این دست می تواند عرصه را برای توسعه تکنولوژی های جدید به کار گرفته شده در کامپیوتری هوشمند با قابلیت حس کردن فراهم نماید.

کاری که هم اکنون سونی با همراهی نیسان انجام می دهد می تواند در نهایت به خودروهای بدون راننده امکان دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن خطرات را تشخیص داده و از برخورد با آنها خوددادری نمایند یا اینکه از آنها برای ایجاد متدهای تولیدی سریع تر بهره گرفت.

حسگرهای پرسرعت تصویری نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه سیستم های پیشرفته تشخیص ژست های حرکتی دارند. چنین فناوری هایی اگر قیمت مقرون به صرفه ای هم داشته باشند می توانند در طیف گسترده ای از محصولات مصرفی و صنعتی به کار گرفته شوند که از آن جمله می توان به گجت های پوشیدنی و دیگر محصولات موبایل اشاره نمود.

ناگفته نماند که حسگرهای تصویری با نرخ 1000 فریم بر ثانیه هم اکنون نیز در بازار موجودند اما قیمت بالایی دارند و نسبتا بزرگ هستند و به همین دلیل استفاده گسترده از آنها ممکن نیست.

این نوع سنسورها قیمتی بین 1000 تا 100 هزار دلار دارند و از سوی شرکت هایی نظیر سونی و ویژن ریسرچ وارد بازار می شوند. اما سونی با به کارگیری تکنولوژی حسگر تصویر موبایل فعلی خود قادر خواهد بود چیپ هایی رقابتی را با قیمت به مراتب کمتر و اندازه کوچک تر تولید نماید.

کمپانی مورد بحث پیش بینی کرده که فروش حسگرهای تصویری آن با رشدی 62 درصدی به به رقم 1.5 تریلیون دلار ظرف سه سال آینده خواهد رسید. با این همه این شرکت، رشد و موفقیت قابل توجه رقبایش را نیز در این حوزه مردود نداسته و به همین خاطر است که تلاش دارد بازارهای تازه ای را برای محصولات خود بیابد و همچنان در این رقابت باقی بماند.

سونی اعلام کرده که در سال مالی 2016 بالغ بر 1.5 میلیارد یورو را در بخش حسگرهای تصویری خود سرمایه گذاری می کند که این رقم 5 برابر بیشتر از میزان صرف شده در سال مالی 2015 است.

ساخت این حسگر تازه به این شرکت کمک خواهد کرد که سنسورهای خود را به بازارهای جدیدی عرضه نماید و همین مساله نیز در نهایت می تواند به تولید محصولاتی هیجان  انگیز بیانجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    کاربر وبسایت دیگه هستی حق نداری به وبسایت دیگه ای توهین کنی
    شخصیت و شعور خوب چیزیه،خوب حتما یه مشکلی داشتی که بلاکت کردند
    من هم زومیت هم ترنجی هم دیجیاتو ، Cnet,T3,... هستم ولی نه کاری به وبسایت های دیگه دارم نه هیچی
    اگه چیزی رو دوست نداری نه بهش سر بزن نه با اکانت جدید کامنت نزار
    چرا وقت خودتو هدر میدی واسه چیزی که به گفته خودت بیخوده؟ اگه بیخود بود چرا اومدی وقت گذاشتی عضو شدی و چند تا کامنت گذاشتی؟

    کسی که مجبورت نکرده برو هر وبسایت دیگه ای که میگی بهتره که البته رفتار شما هم در شان دوستان و همکاران وبسایت ترنجی هم نیست
    نمیدونم چند سالته ولی یه چیزو دوستانه دارم بهت میگم

    زندگی نه تبلته نه گوشی موبایل و نه لپ تاپ ، بیخود بخاطر چند تا تیکه قلز و شیشه و مدار بخوای شان خودتو و دیگران و پایین بیاری و به جدل با دیگران بپردازی
    اینکه چه گوشی و دستگاهی میخری یا دوست داری علاقه خودته سعی نکن بخاطر دستگاه یا یه شرکت با دیگران درگیر بشی هرچی باشه اوا دستگاه هستند و بقیه انسان و برخلاف دستگاه ها ادم ها احساس دارند
    نه شرکتی که ازش طرفداری میکنی شرکتش مال توئه نه اون شرکت چیزی بهت رایگان میده! امیدوارم متوجه حرفهام شده باشی

    اون موقع که همین اعضای تیم دیجیاتو ، وبسایت نارنجی رو داشتند بقیه کجا بودند؟ زومیت بود ، فارنت بود ، علمولوژی ، جی اس ام ، جی اس ام و نارنجی بود ولی وبسایت های دیگه تازه کار هستند
    فقط برو به سایت نارنجی narenji.ir و وبسایت های نردبان که قبل از اینکه اون اتفاق بیوفته جز پر بازدید ترین ها بودند

  • ناشناس
    ناشناس | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    به نظر من هواوی هم از این برای گوشی های بالا رده خودش استفاده میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی