ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

کمپانی میزو با تامین قطعه از سامسونگ پرچمدار بعدی خود را خواهد ساخت [شایعه]

در روزهای گذشته خبر رسیده بود که به احتمالا زیاد کمپانی چینی میزو، پس از همکاری های بسیار با مدیاتک به عنوان تامین کننده چیپست اصلی موبایل، اکنون می خواهد به سراغ سامسونگ رفته و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۵

در روزهای گذشته خبر رسیده بود که به احتمالا زیاد کمپانی چینی میزو، پس از همکاری های بسیار با مدیاتک به عنوان تامین کننده چیپست اصلی موبایل، اکنون می خواهد به سراغ سامسونگ رفته و از چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ برای پرچمدار بعدی خود استفاده کند.

این پرچمدار چینی، اکنون با کد NIUX شناخته می شود و اگزینوس ۷۴۲۰ نیز همان چیپستی است که در پرچمداران فعلی سامسونگ، گلکسی اس ۶ و نوت ۵ به کار گرفته شده است. اکنون ولی این داستان ابعاد دیگری پیدا کرده و به نظر می رسد که دامنه فعالیت های این دو کمپانی، در حال گسترش هستند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامسونگ پس از تلاش های مکرر در خانه موفق شد تا چیپ های اگزینوس را توسعه دهد و تا کنون نیز آنها را برای چنین استفاده ای در اختیار شرکت های دیگر قرار نداده است. گزارشات جدید حاکی از آن هستند که میزو و سامسونگ به زودی یک همکاری در این زمینه را آغاز خواهند کرد.

اما دامنه این همکاری، از آنچه تا کنون تصور می شد فراتر رفته است. اکنون خبر می رسد که سامسونگ جدا از چیپست، قرار است نمایشگر AMOLED موبایل میزو را نیز تامین کند.

گفته می شود NIUX، دارای یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن 1080p خواهد بود و همچنین از ۳ یا ۴ گیگابایت رم بهره در آن استفاده شده است. دو دوربین به کار گرفته شده در این تلفن هوشمند نیز دارای سنسورهای ۲۱ و ۵ مگاپیکسلی هستند.

به نظر می رسد که شرکت چینی، در پی تولید موبایلی در حد پرچمداران بنام دنیای تلفن های هوشمند است اما شاید فراموش کرده که از برند سامسونگ یا اپل بهره نمی برد و مشخصا مجبور خواهد بود این پرچمدار را با قیمتی بسیار ارزان تر و البته حاشیه سود کمتر به فروش برساند.

بر اساس سایر اطلاعات منتشر شده از این تلفن همراه، پنل نمایشگر آن نیز ۲.۵ بعدی خواهد بود و گفته می شود قرار است بدون هیچ حاشیه ای در کناره ها توسعه پیدا کند. NIUX همچنین به شکل پیش فرض، با اندروید ۵.۱ به دست کاربران خواهد. البته انتظار می رود که این محصول با نسخه پنجم از رابط کاربری میزو موسوم به Flyme، در دسترس کاربران قرار گیرد.

ابعاد فاش شدن اطلاعات از موبایل جدید میزو نیز خود نکته جالب دیگری است که باعث می شود فرضیه خود خواسته بودن به بیرون درز پیدا کردن این اطلاعات، اندکی بیش از حالت معمول قوت پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Unique
    Unique | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    توی یکی از موبایلای قبلیشم از اگزینوس استفاده کرده بود..

    ...چه خوب میشد سنسورای دوربینشم بتونیم تو موبایلای دیگه ببینیم اینجوری رقابت توی بازار سنسورا هم بیشتر میشه

  • ناشناس
    ناشناس | ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    چه عجب از سامسونگ! تقلب میشه که؟

مطالب پیشنهادی