ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به برخی از عجیب ترین گجت های پوشیدنی

در حالی که تعداد زیادی از گجت های امروزی برای بسیاری از ما ناآشنا هستند، بازار پوشیدنی ها اشتهایی سیری ناپذیر برای این دستگاه ها دارد و روز به روز نیز بر تنوع این چنین محصولاتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

در حالی که تعداد زیادی از گجت های امروزی برای بسیاری از ما ناآشنا هستند، بازار پوشیدنی ها اشتهایی سیری ناپذیر برای این دستگاه ها دارد و روز به روز نیز بر تنوع این چنین محصولاتی در بازار افزوده می شود.

البته بخش اعظمی از محصولات پوشیدنی شده در حوزه تناسب اندام و ساعت های هوشمند جای می گیرند که همگی شان هم مجموعه ای از امکانات قابل پیش بینی را در خود دارند.

اما تعدادی از پوشیدنی ها هم هستند که در هیچیک از گروه های یاد شده جای نمی گیرند و معمولا با در نظر داشتن اصول مد و زیبایی و یا حوزه سرگرمی طراحی و ساخته شده اند.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از این محصولات آشنا کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

1- Wristboom

2-wristboom-1000-1

هدفون ها همیشه هم با خواسته های موسیقیایی ما همخوانی ندارد؛ گاهی اوقات صدای ضعیف این دستگاه ها نمی تواند عطش زیادمان به موسیقی را سیراب کند و دوست داریم که در حتی در حین حرکت هم صدا را با بیشترین قدرت ممکن بشنویم.

حتما می گویید که در چنین مواردی اسپیکرهای بلوتوثی بهترین پاسخ هستند اما این دستگاه ها هم محدودیت های خود را دارند و بعضا حتی به خاطر اختلالاتی که در عملکردشان رخ می دهد، می توانند آزار دهنده باشند.

اما دوران این محدودیت ها به لطف مچبند صوتی Wristboom شرکت BIGR Audio به سر آمده است. این اسپیکرهای رنگارنگ 40 دلاری کلیه ملزومات و شرایط مد نظر شما برای پخش صدا را دارند؛ یک خروجی صدای قابل قبول با توجه به ابعاد کوچک شان و همچنین یک میکروفون داخلی که به شما کمک می کند تماس های ورودی به موبایل خود را دریافت نمایید.

2- Tesla Watch

3-tesla-watch-1100-1

ThinkGeek شرکتی است که به خاطر ساخت محصولات عجیب و غریبش و همچنین جذب سریع کاربران شناخته می شود. این کمپانی اخیرا ساعتی به نام تسلا را معرفی کرده که ظاهری مدرن و در عین حال کلاسیک دارد؛ روی بدنه این ساعت یک کلید «تزئینی» دیده می شود که برای تنظیم زمان مورد استفاده قرار می گیرد و دو لامپ ال ای دی عجیب هم در حاشیه نمایشگر آن کار گذاشته شده اند که علاوه بر ایجاد ظاهری عجیب و غریب به شما کمک می کنند صفحه ساعت را در محیط های تاریک ببینید.

3- Tago Arc

4-tago-arc-1400-1

این روزها ساعت های هوشمند یک ویژگی قابل توجه دارند و آن اینکه بلافاصله پس از تکراری شدن صفحه اصلی یا همان واچ فیس می توانید آن را تغییر دهید و دستبند Tago Arc شرکت Liber8 Technology نیز که چنین قابلیتی دارد با تاکید هرچه بیشتر روی مد ساخته شده است.

استفاده کنندگان از این دستبند می توانند بسته به حالات روحی یا براساس لباسی که به تن دارند طرح های به نمایش درآمده روی این مچبند را تغییر دهند.

اپلیکیشنی که همراه با این کالای زینتی ارائه می شود مجموعه ای از طرح های پیش ساخته را در خود دارد که برای هرکدام باید مبلغ یک دلار پرداخت گردد که علاوه بر این می توانید طرح های مخصوص به خود را نیز به آن بیافزایید.

کمپین شرکت سازنده این محصول در سایت Indiegogo با موفقیت توانست سرمایه مورد نیاز خود را جذب نماید، با این همه اگر دوست دارید که یکی از این دستبندها را داشته باشید امکان پیش سفارش آن، هم اینک نیز وجود دارد و خود کالا نیز نزدیک به کریسمس عرضه می شود.

4- Neptune Hub

5-neptune-duo-1200-1

تصویری که در بالا می بینید به دستگاهی موسوم به نپتون هاب تعلق دارد و شرکت سازنده اش امید دارد که با ارئه آن، قدرت تلفن های هوشمند را در داخل دستبندهای هوشمندی قرار دهد که می تواند نقش هاب را برای مجموعه ای از لوازم جانبی ایفا کند.

5- Digital Tattoo

6-original

موتورولا با شرکتی به نام VivaLnk وارد همکاری شد تا دیگر کاربران مجبور به وارد کردن چندباره گذرواژه روی تلفن هوشمند موتو اکس خود نباشند و تکنولوژی جدیدی را ارائه نمود که از NFC و نوعی تاتوی دیجیتالی موقت برای این منظور بهره می گیرد.

برچسبی که در تصویر مشاهده می کنید حدودا تا 5 روز دوام می آورد و پس از انجام امور روزمره ای نظیر دوش یا تمرینات بدنی هم مشکلی برای آن پیش نمی آید.

6- Muse

7-muse-biz-1200-1

اگر با ورد خواندن نمی توانید در زمان گذر کرده و به جایی که محل آرامشتان است سفر کنید شاید سربندهای شرکت InteraXon بتوانند شما را به چنین محیطی ببرند. این دستیاری سری مدیتیشن از تعدادی حسگر EEG بهره می گیرد که می توانند فعالیت های مغز انسان را تشخیص دهند.

دستگاه در کنار نوعی اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد که از شما می خواهد تمرکز کنید، آرامش خود را حفظ نمایید و از صداهای آرامش بخشی که برایتان پخش می شوند لذت ببرید.

این سربند همچنین برای آنکه آرامش خود را به دست بیاورید شما را به چالش کشیده و با امتیازاتی بازی گونه به خاطر دستاوردهایتان از شما تشکر می کند.

ملون محصول مشابه دیگری است که به شما کمک می کند با استفاده از اپلیکیشن ها و حسگرهای یاد شده آرامش خود را حفظ نمایید و دستگاه دیگری به نام Thync هم با ایجاد پالس های الکتریکی سطح پایین و تنظیم فعال شرایط مغزی شما این کار را انجام می دهد.

7- Xyloband

9-band1

این پوشیدنی ها که به اشکال مختلفی نظیر دستبند و عینک ساخته می شوند برای مدت زمان محدودی می توانند از خود نور تولید کنند، با این همه باز هم طرفداران زیادی دارند.

اما به تازگی شرکتی به نام Xylobands مچبندهایی را طراحی کرده که با استفاده از سیگنال های رادیویی قابل کنترل هستند و در نتیجه فردی که نورپردازی سالن را بر عهده دارد می تواند رنگ آنها را طبق خواسته و سلیقه خود تغییر دهد.

علاوه بر این می توان این مچبندها را طوری تنظیم کرد که با ریتم مشخصی چشمک بزنند یا اینکه رنگ خاصی را نشان دهند.

8- Onyx

11-onyx-1200-1

جسم دایره ای شکلی که در تصویر می بینید شبیه به توپ هاکی به نظر می رسد و از استانداردهای ارتباطی وای فای و همچننی بلوتوث پشتیبانی می کند. این دستگاه به شما امکان می دهد که تنها با فشردن یک دکمه با افراد یا گروه های مورد نظرتان صحبت کنید.

دستگاه مورد بحث که توسط شرکت Orion Labs ساخته شده و Onyx نام دارد از شبکه موبایلی شرکت سازنده اش پشتیبانی می کند و بیشتر برای کاربران سازمانی ساخته شده.

9- Peekiboo

12-peekiboo-1200-1-1

در ابتدا مستند سازی از زندگی روزمره افراد از دیدگاه اول شخص با استفاده از نوعی دوربین به نام Narrative Clip یا Memoto انجام می گرفت که با گیره به لباس فرد متصل می گردید.

اما کمی بعد، گوگل گلس نیز به این حوزه ورود پیدا کرد و به کاربران خود امکان داد تا فیلم و عکس مورد نظرشان را از منظر و نگاه خودشان بگیرند.

اما نوزادان چطور؟ چطور می توان از دریچه چشمان کوچک آنها به دنیا نگریست؟ استودیویی به نام Electrifoxy تصمیم گرفته که تکنولوژی و مد را با یکدیگر ادغام نماید و برای حل این مساله دستگاهی به نام Peekiboo را عرضه کند.

کلاهی که روی سر این نوزاد می بینید مجهز به حسگرهای EEG (یا الکتروانسفالوگرافی) است که می تواند حالات کودک را تشخیص داده و زمانی که دست به کارهای جالبی می زند دوربین کوچکی که روی آن قرار دارد فعال می شود تا از منبع و عامل سرگرم شدن کودک فیلم بگیرد.

10- Ungaro ring

13-omate-ungaro-4-1

Ringly انگشتری است که در زمان دریافت اعلان های تازه توسط موبایل شما ویبره کوچکی می کند و لامپ ال ای دی کار گذاشته شده روی آن شروع به درخشیدن می کند. این انگشتر با قیمت 200 دلار مدتهاست که به بازار عرضه شده است.

اما چندی پیش شرکتی به نام Omate و همچنین فردی به نام امانوئل آنگارو (یک طراح فرانسوی) وارد همکاری شده و چیزی مشابه به این انگشتر را با نام آنگارو رینگ معرفی کردند.

این زیورآلات قیمتی (500 الی 2000 دلار) به شما امکان می دهد از میان لیست تماس های خود یک فرد خاص را مشخص نمایید تا در صورت تماس گرفتن یا دریافت پیام متنی از وی، انگشتر شما را مطلع نماید. این انگشتری تا سال 2016 صرفا همراه با دستگاه های مبتنی بر iOS قابل استفاده است اما به زودی نسخه پشتیبانی کننده از اکوسیستم اندرویدی آن نیز وارد بازار خواهد شد.

12-Belty

14-emiota-belty-1100-1

دستگاهی که در تصویر می بینید محصول شرکتی فرانسوی به نام Emiota است و Belty نام دارد. این کمربند با هدفی فراتر از نگه داشتن شلوار شما ساخته شده و علاوه بر وظیفه اولیه اش قادر است که فعالیت های بدنی شما از جمله قدم ها و حرکات دستان شما را به صورت کامل تحت نظر بگیرد و در مواردی که برای زمان های طولانی بی حرکت می شوید به شما هشدار خواهد داد.

این کمربند زمانی که می نشینید شل می شود و بلافاصله پس از بلندشدنتان مجددا محکم می شود. اما بهترین و شاید در عین حال بدترین قابلیت این دستگاه آن باشد که اندازه دور کمر شما را مرتبا تحت نظر دارد و این مساله برای آنها که بیش از اندازه نسبت به تناسب اندام خود حساسیت دارند خوشایند نیست.

اما آن دسته از افرادی که واقعا به تناسب اندام خود اهمیت می دهند ترجیح می دهند که ابزارهایی مانند این کمربند را کنار گذاشته و در عوض کمی پیاده روی کنند.

13- Tomatan

اما در زمان پیاده روی دو مساله می تواند شما را از ادامه فعالیت بدنی تان منصرف کند، نخست تنهایی و دیگری گرسنگی که برای رفع این دو مساله چه چیزی بهتر از ربات Tomatan.

این ربات که حاصل همکاری مشترکMaywa Denki و یک آبمیوه فروش ژاپنی به نام Kagome است علاوه بر اینکه تنهایی شما در جریان پیاده روی را پر می کند، در زمان هایی که نیاز به انرژی و تجدید قوا دارید به شما گوچه می دهد که مملو از آنتی امسیدان است.

Tomatan در اصل به عنوان یکی از جاذبه های ماراتن توکیو ساخته شد و همزمان با حرکت دوندگان مرتبا به آنها گوجه (یا همان آنتی اکسیدان) می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    مورد 12 جالبه. اگه مثلا موقع غذا خوردن هم شل بشه، خوبه.

  • بهاره
    بهاره | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    جالب بود مرسی
    http://moderne-commerce.mihanblog.com/

  • ALI-R
    ALI-R | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    تو این جیبم نیست،تو اون جیبمم نیست،دوستان شما هم تو جیباتون بگردید بلکه پیداش کنیم 11 رو میگم تو متن هم نبود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی