ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز فصل تازه رقابت اهالی کوپرتینو با گوگل؛ اپل به دنبال استخدام متخصصین در زمینه یادگیری ماشینی است

گوگل تلاش روز افزونی دارد تا تلفن های هوشمند به شکل بهتر و بهینه تری پاسخگوی نیازهای انسان باشند و حالا به نظر می رسد اپل نیز می خواهد در این عرصه رقابتی تازه را با ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

گوگل تلاش روز افزونی دارد تا تلفن های هوشمند به شکل بهتر و بهینه تری پاسخگوی نیازهای انسان باشند و حالا به نظر می رسد اپل نیز می خواهد در این عرصه رقابتی تازه را با اهالی مانتین ویو آغاز نماید.

در همین راستا خبرگزاری رویترز به تازگی گزارشی را منتشر نموده و در آن آورده کمپانی ساکن کوپرتینو در پی آن است که تعدادی متخصص در زمینه هوش مصنوعی را به استخدام خود در آورد. هدف اصلی این استخدام ها بالا بردن فن آوری یادگیری ماشینی اپل در محصولات مختلف بوده تا بتوانند سریع تر و بهتر احتیاجات کاربران را پیش بینی کرده و پاسخ دهند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

برند اول جهان، در زمان حاضر نیز وعده می دهد که به زودی اپ هایش درک بهتری از رفتار و خواسته های کاربران خواهند داشت و تجربه ی مقبول تری را فراهم می آورند. برای مثال اپلیکیشن "اپل نیوز" که به زودی ارائه خواهد شد بنا دارد تا علاقه مندهای هر فرد را درک کرده و بر حسب همین موضوع مطالب خواندنی را به وی ارائه نماید.

یا به عنوان یک نمونه ی دیگر هم می توانیم به دستیار دیجیتالی با نام Proactive اشاره کنیم، که اندکی پیش در خبر ها مطالبی را در موردش خواندیم؛ این دستیار دیجیتالی به نوعی تلاش دارد رقیب مستقیم ویژگی Now On Tap‌ پلتفرم اندروید بوده و در شرایط مختلف و اپ های متفاوت نیازهای کاربر را حدس زده و برای آنها جوابی مناسب فراهم کند.

مثلاً در هنگام صبح اپلیکیشن هایی که بیشتر برای آن بازه زمانی کاربردی هستند را در دسترس قرار داده یا اگر در حین خواندن یک ایمیل پرسشی در رابطه با محتوایش از او بپرسید پاسخی هوشمندانه و دقیق ارائه کند.

با وجود همه ی تفاسیر صورت پذیرفته مسئله ی اساسی کنونی اینجاست که اپل تا چه حد می تواند قدرت یافته و در زمینه ی مورد بحث به نبرد جدی ترین رقیب موجود یعنی گوگل برود؟

پایه و اساس فناوری یادگیری ماشینی بر تجزیه و تحلیل انبوهی از داده ها استور شده، گرد آوری داده و بررسی و آنالیز آن کسب و کار اصلی گوگل را تشکیل می دهد و این برند هر سال ارقام سنگینی را روی همین موضوع سرمایه گذاری می کند، در حالیکه اهالی کوپرتینو به صورت تخصصی در عرصه طراحی و ساخت گجت فعالیت دارند.

اپل اکنون در تلاش است تا ۸۶ متخصص در بحث های مختلف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را استخدام کند و اکثر شغل هایی که به این افراد تعلق می گیرند مربوط می شوند به بهبود پروژه های نرم افزاری همانند سیری.

اما از سوی دیگر نباید از یاد برد که بناست برخی از متخصصین یاد شده در بخش هایی مرتبط به فروش و بازاریابی مشغول به کار گردند، که این موضوع نشان می دهد کمپانی مذکور تلاش دارد به شکلی دقیق تر و از طریق راهکارهای وابسته به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی جامعه ی هدفش را انتخاب نماید.

گفتنی است قشر عظیمی از کاربران در مورد گوگل نگرانی هایی دارند و بر این باور هستند که این شرکت برای بهبود فناوری های یادگیری ماشینی خود به حریم خصوصی آنها وارد می شود، برگ برنده اپل هنگامیست که بتواند بین شیوه های مرتبط به هوش مصنوعی اش و رعایت حریم اشخاص تعادلی را پدید آورد. این تنها طریقی خواهد بود که اهالی کوپرتینو می توانند ساکنین مانتین ویو را به چالش بکشند، هر چند که هنوز هم محقق گشتن این موضوع در هاله ای از ابهام است و باید چشم به آینده دوخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • مهران م.
    مهران م. | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    مهمترین و مهمترین چیز حریم شخص هست و بس. اپل Proactive رو آورد توی iOS 9. فرفش با گوگل ناو می‌دونید چیه؟ گوگل آنلاین کار می‌کنه ولی اپل نیازی به اینترنت نداره تو این مورد. این یعنی حریم امن!

    • hosein_behkamal
      hosein_behkamal | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

      امان از افرادی که سطحی و متعصبانه به مسائل نگاه میکنند.
      یعنی واقعا نیاز به اینترنت معیار امن یا ناامن بودنه ؟
      یعنی نمیتونی اطلاعات رو ذخیره کنه وقتی آنلاین شدید بفرسته؟
      یعنی اینقد ساده لوحید؟

  • Jack Toms
    Jack Toms | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    منم قبول دارم کورتانا بهتره ولی اینم بگم که siri راه شروع کرد و و بهترین بود انان به نظر من کورتانا قوی تره

  • Divan Greedy (아이유)
    Divan Greedy (아이유) | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    یه چیزی که کورتانا رو جالب کرده و از بقیه متفاوت ترش کرده شخصی سازیش برای هر کشور هستش ، که با عادت و فرهنگ اون کشور باهاشون ارتباط برقرار می کنه و این کار ممکنه باعث طول کشیدن بشه تا توی همه ی دنیا قابل دسترس بشه اما وقتی قابل دسترس بشه یه تجربه ای رو بهشون ارائه می ده که بقیه نمی تونن

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

    انشالا که گوگل برنده ی این رقابته

    • Amsen
      Amsen | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

      ب همین خیال باش
      گوگل تو کدوم زمینه جلو تر از اپل هست ک این دومیش بخشه!!

      • Hitman
        Hitman | ۱۷ شهریور ۱۳۹۴

        دارید دقیقا چی رو با چی مقایسه میکنید؟
        شرکتی که درآمدش از فروش سخت افزار اکوسیستم خودشه با شرکتی که تمامی محصولات اکوسیستم رو رایگان در اختیار همه قرار میده و پولش از تبلیغات در میاد؟

        واقعا نمیدونم بر طبق چه منطقی این دو شرکت با هم قابل مقایسه هستند؟
        یا حتی اگر بخواید مایکی رو اضافه کنید ، اونم شرکت توسعه دهنده پلتفرمه
        اینقدر فرم جنگی نگیرید دوستان.

مطالب پیشنهادی