ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون های جدید باز هم با حافظه 16 گیگابایتی فروخته می شوند

از سال 2009، زمانی که اپل 3GS را معرفی کرد تاکنون، حافظه 16 گیگابایتی اولین گزینه برای خرید آیفون محسوب می شد. کاربر می توانست تمامی اطلاعات خود را از جمله فیلم، عکس، موسیقی، بازی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۵۳

از سال 2009، زمانی که اپل 3GS را معرفی کرد تاکنون، حافظه 16 گیگابایتی اولین گزینه برای خرید آیفون محسوب می شد. کاربر می توانست تمامی اطلاعات خود را از جمله فیلم، عکس، موسیقی، بازی و اپلیکیشن را همه و همه درون این 16 گیگابایت جا دهد. شش سال پیش 16 گیگابایت بسیار حجم بالایی بود و دوربین 3 مگاپیکسلی 3GS تصاویر حجیمی ثبت نمی کرد.

اما امروز 16 گیگابایت حقیقتا گزینه مقبولی نیست. آیفون 6 اس و 6 اس پلاس هنوز هم با حافظه 16 گیگابایتی فروخته می شود. اگر بخواهید به صورت قراردادی یک آیفون جدید تهیه کنید، باید 199 دلار بپردازید اما خارج از قرار داد، آیفون 6 اس، 649 دلار قیمت خواهد داشت.

لنزهای 12 مگاپیکسلی آیفون جدید قادر به تصویربرداری و فیلم برداری با کیفیت 4K هستند و همین یک مورد کافی است تا در عرض چند دقیقه، چند گیگابایت از حافظه تلفن همراه شما پر شود. اپلیکیشن ها و بازی ها نیز روز به روز بزرگ تر می شوند و گاهی اوقات تا چند گیگابایت فضا طلب می کنند. و فراموش نکنید که آیفون دارید، خبری از درگاه میکرو اس دی و افزایش حافظه نیست.

اگر حافظه تان پر شود یا باید بازی های تان را پاک کنید و بازی جدید بریزید، یا تصاویر و ویدیوها را به حافظه ای دیگر منتقل کنید. با این حال، اپل یقینا گزینه های بهتری هم برای خریداران خود در نظر گرفته است. ورژن های 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی آیفون جدید محبوبیت بیشتری دارند اما عمده خریداران به سراغ ارزان ترین گزینه ی ممکن می روند. فراموش نکنیم که اپل همچنان قصد ندارد آیفون های 32 گیگابایتی را وارد خط تولید خود کند اما پرچمداران اندرویدی معمولا به صورت پایه با 32 گیگابایت حافظه فروخته می شوند.

فقط اپل می داند که چرا باید از خیر ورژن های 32 گیگابایتی گذشت و به جای آن آیفون 16 گیگابایتی ارائه داد. در حال حاضر 16، 64 و 128، به ترتیب مدل های پایه، میان رده و بالا رده محسوب می شوند که این مسئله به لطف حذف حافظه 32 گیگابایتی ممکن شده است. سال گذشته نیز اپل سیاستی مشابه را پیش گرفت که تحلیلگران معتقدند این تصمیم مستقیما با حاشیه سود شرکت در ارتباط است و اپل قصد دارد با چنین رویه ای، سود بیشتری روانه حساب های بانکی خود کند.

با توجه به تکرار سیاست سال گذشته، به نظر می رسد استراتژی جدید تیم کوک کاملا پاسخگوی نیاز مدیران بوده است. با این حال، فیل شیلر، معاونت بخش بازاریابی اپل با اشاره به حافظه 5 گیگابایتی iCloud سعی در پوشش این مسئله دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • kavan.h
    kavan.h | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    ای عمرو نمینه اپل! ترجمه از کردی به فارسی: ای خاک بر سرت اپل!

  • saeed
    saeed | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    این ایفون های جدید یعنی ایفون 6اس و 6اس پلاس واقا عالی شدند هرکی میگه خوب نبود راضی نبومدم زر زیادی میزنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی