ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری فورس تاچ؛ جاده ای به سوی آیفون بدون کلید؟

یکی از انتظاراتی که اکنون هواداران اپل از آیفون 6s و برادر بزرگترش دارند، حضور نسل دوم از فناوری فورس تاچ در نمایشگر آنهاست. نسل اول این تکنولوژی در سال جاری در ترکپد مک بوک ها ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

یکی از انتظاراتی که اکنون هواداران اپل از آیفون 6s و برادر بزرگترش دارند، حضور نسل دوم از فناوری فورس تاچ در نمایشگر آنهاست. نسل اول این تکنولوژی در سال جاری در ترکپد مک بوک ها و همچنین نمایشگر ساعت اپل به دست کاربران رسید.

حال اما گفته می شود این شرکت، تلاش نموده تا ویژگی های فورس تاچ را بالاتر برده و آن را با سه سطح دسترسی به تاچ، در آیفون عرضه کند. در این میان اما برخی تحلیلگران آینده ای جالب را برای فناوری مورد بحث در آیفون های بعدی (از جمله آیفون ۷) متصور هستند؛ آینده ای که در آن، به واسطه چنین فناوری هایی، شاهد آیفون های بدون کلید خواهیم بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

مارک گورمن، یکی از نویسنده های ارشد وب سایت «9to5Mac» بر این باور است که اپل، علاقه ای بی حد به استفاده نکردن از کلید های مختلف در آیفون دارد و در آینده، کلید «هوم» از آیفون حذف خواهد شد.

این موضوع می تواند باعث گردد که در آینده ای نه چندان دور، شاهد عرضه آیفون هایی بسیار نازک باشیم که به شکل کلی از نمایشگر تشکیل شده اند و حتی خبری از کلید های بالا و پایین بردن صدا نیز در آنها نباشد.

این موضوع البته صرفا از ذهن یک تحلیلگر برخواسته اما نباید فراموش کرد که «مارک گورمن» در سال های اخیر به خوبی توانسته به وسیله پیش بینی های درست و البته رابطه نزدیکی که با اپل دارد، نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد.

نسل جدید فورس تاچ، اکنون می تواند درب های بسیاری را به سوی توسعه دهندگان بگشاید و در این میان «گورمن» باور دارد که رمز رسیدن به یک آیفون بدون کلید، استفاده از فناوری فورس تاچ و انواع توسعه یافته آن در آینده است. برای مثال شما خواهید توانست با کشیدن انگشت خود در کناره های نمایشگر، صدای موبایل را کم یا زیاد کنید و یا حتی این امکان وجود خواهد داشت که شاهد استفاده از حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر باشیم و صرفا با قرار دادن انگشت خود بر نمایشگر، حسگر باز هم بتواند انگشت کاربر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

آینده را نمی توان پیشبینی کرد اما شاید در سپتامبر سال آینده و زمان معرفی آیفون ۷، شاهد به حقیقت پیوستن برخی از تفکرات آقای «گورمن» باشیم.

در این میان خبر دیگری نیز از سوی «جان گروبر» منتشر شده؛ وی را نیز می توان یکی از تحلیلگران بنام اپل دانست. گروبر همچنین نویسندگی وبلاگ مستقل «DaringFireball» در مورد محصولات شرکت یاد شده را بر عهده دارد.

«گروبر» در آخرین پست بلاگ اش می نویسد: «با توجه به اعلانات مختلفی که امشب و تا دقایقی دیگر در کنفرانس اپل شاهد خواهیم بود، به احتمال بسیار زیاد، شاهد اجرای مراسم دیگری از سوی این شرکت در ماه اکتبر (جایی که معمولا آیپدها معرفی می شدند) نیستیم و این آخرین رویداد اپل در سال ۲۰۱۵ است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علی سهرابی
    علی سهرابی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    باور کنید اگه پول داشتم اپل می خریدم پول فعال کردن کاراییاش خیلی میشه
    حیف که تحریمیم

  • سیب کوچولو
    سیب کوچولو | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    وای دارم از انتظار معرفی میمیرم، پس که شروع میشه

  • Mo30
    Mo30 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    اوه چقد جالب میشه ها!!
    توی دوران تیم کوک سری اس آیفون تغییراتشون بیشتر از قبل بوده.
    به امید آیفون 6اس بدون هوم سخت افزاری!

  • زاخار
    زاخار | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    امیدوارم بیشتر از فورس تاچ باشه!!!

مطالب پیشنهادی