ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اگزینوس ۸۸۹۰ از سامسونگ در پایگاه داده «گیک بنچ» رویت شد

همانطوری که به یقین همگی تا به حال آگاه شده اید سامسونگ تا به امروز و طی سال جاری ۴ تلفن هوشمند پرچمدار را راهی بازار کرده است. دو عدد از این موبایل ها در ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

همانطوری که به یقین همگی تا به حال آگاه شده اید سامسونگ تا به امروز و طی سال جاری ۴ تلفن هوشمند پرچمدار را راهی بازار کرده است. دو عدد از این موبایل ها در ماه مارس رونمایی و عرضه شدند که عبارت بودند از گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج و دو نمونه ی دیگر یعنی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج پلاس نیز ماه گذشته معرفی گشتند که در رده ی فبلت ها جای می گرفتند.

گفتنی است که تمامی دیوایس های مورد اشاره در بالا از چیپست ۱۴ نانومتری اگزینوس ۷۴۲۰ بهره می بردند که به باور بسیاری یکی از برترین پردازنده های کنونی موبایل را در خود جای داده.

در حالیکه بسیاری از کاربران و رسانه ها فعلاً منتظر هستند تا اسنپدراگون ۸۲۰ به بازار بیاید و مشخص گردد کوالکام مجدداً می تواند در راس هرم قرار بگیرید یا خیر، و همچنین مرتباً می شنویم که شاید سامسونگ هم تمایل داشته باشد سیستم-روی-چیپ مورد بحث را در گلکسی اس ۷ به کار بندد، امروز اطلاعات تازه ای در پایگاه ابزار بنچ مارک گیری «گیک بنچ» منتشر شده که نشان می دهند غول تکنولوژی کره ای توسعه چیپستی به مراتب قوی تر از اگزینوس ۷۴۲۰ را در دستور کار خود قرار داده.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همانطوری که در ابتدای مطلب نیز آمده بود در پایگاه «گیک بنچ» دیوایسی از سامسونگ با نام "LUCKY-LTE" به ثبت رسیده که از اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی، ۴ گیگابایت حافظه ی رم و فناوری ارتباطی LTE بهره مند است.

اما نکته ی مهم در مورد موبایل مذکور این است که به چیپستی با عنوان اگزینوس ۸۸۹۰ تجهیز گشته؛ چیپست یاد شده در تست مرتبط به تک هسته ی پردازنده امتیاز ۱۴۰۹ را کسب نموده و در آزمایش مربوط به چند هسته امتیاز ۴۸۸۲ را به خود تخصیص داده.

صرفاً و به منظور مقایسه بد نیست بدانید اگزینوس ۷۴۲۰ در آزمون تک هسته ای به امتیاز ۱۳۰۵ و در آزمون چند هسته ای پردازنده به امتیاز ۴۳۸۲ رسیده بود؛ اگزینوس ۸۸۹۰ هشت هسته با معماری ARMv8 دارد که فرکانس کاری شان روی ۱.۳۸ گیگاهرتز تنظیم شده اند.

بنابراین و آنطور که از شواهد بر می آید با اسمارت فونی قدرتمند و رده بالا طرف هستیم که می تواند در سطح پرچمداران قرار گیرد و بدین ترتیب اکنون این پرسش مطرح است که آیا به واقع کمپانی کره ای تمایلی به بازگشت به سمت دستاوردهای کوالکام دارد یا خیر، زیرا توسعه ی یک سیستم-روی-چیپ توانمند صرفاً بیانگر این است که آنها کماکان سودای شعله ورد کردن آتش رقابت را در سر دارند و نمی خواهند مجالی به همتای آمریکایی خود بدهند.

باید منتظر ماند و دید تا زمان عرضه ی گلکسی اس ۷ به بازار رابطه ی سامسونگ و کوالکام به کدام سمت می رود. نظر شما در این رابطه چیست و فکر می کنید اگزینوس ۸۸۹۰ در کهکشانی بعدی کره ای ها جایی خواهد داشت یا اسنپدرگون ۸۲۰ در قلب آن جای می گیرد؟

Samsung-Lucky-LTE-Geekbench_2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • m. masoud
    m. masoud | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    این همه شرکتا کار می کنن مشخصات گوشی رو بهتر کنن، رو باتری هم کار کنن. یجوری که دو سه روز گوشی با یه استفاده نسبتا سنگین دوام بیاره.

  • حسین...
    حسین... | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    من میگم دو نسخه میشه
    یک نسخه اسنپ 820
    یه نسخه همین اگزینوس...
    البته بنده به شخصه اعتمادی به اگزینوس ندارم ...
    چون با چشم خودم ناسازگاری با رام رو در گوشی s6 & s5 دیدم. ...
    اما بازم سلیقه ها متفاوته...
    بیشتر احتمال دو نسخه بودنشه

  • حسین
    حسین | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    بنچمارک اسنپ 820 در گیکبنچ چجوری بوده؟

  • MiladM007
    MiladM007 | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

  • فرزاد
    فرزاد | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    ای بابا این سایت چرا اینجوری شده. درستش کنید دیگه. الان صفحه دوم باز میکنی پستای چند روز قبل میاد.

    • مسعود
      مسعود | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

      یه کنترل F5 بگیر درست میشه

مطالب پیشنهادی