ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های رم تازه سامسونگ مسیر را برای ساخت تلفن های هوشمند با 6 گیگابایت رم هموار خواهند کرد

چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه چیپ های رم 12 گیگابیتی LPDDR4 خود را با استفاده از تکنولوژی فرایند 20 نانومتری آغاز کرده است و به این ترتیب نام خود را به عنوان نخستین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

چندی پیش سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه چیپ های رم 12 گیگابیتی LPDDR4 خود را با استفاده از تکنولوژی فرایند 20 نانومتری آغاز کرده است و به این ترتیب نام خود را به عنوان نخستین شرکتی که به این فناوری دست یافته به ثبت رساند.

آنطور که چشم بادامی های کره ای در بیانیه های خبری خود گفته اند، این دستاورد می تواند آنها را در ساخت تلفن های هوشمند مجهز به 6 گیگابایت رم یاری دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

برای درک بهتر اهمیت این موضوع بهتر است که واحد های اندازه گیری داده را با یکدیگر مرور کینم. به طور کلی منظور از Gb گیگابیت است و منظور از GB گیگابایت. هر بایت هم از هشت بیت تشکیل می شود؛ به این ترتیب یک چیپ 12 گیگابیتی می تواند 1.5 گیگابایت داده را در خود نگه دارد و سامسونگ با جفت نمودن یا اصلاحا پِر کردن چهار عدد از این چیپ ها قادر خواهد بود به رقم 6 گیگابایت رم برسد.

براساس اعلام این شرکت، این چیپ رم 12 گیگابیتی LPDDR4 در مقایسه با چیپ های هشت گیگابیتی اش 30 درصد سریع تر است و مصرف برق آن نیز 20 درصد پایین تر خواهد بود.

در دسامبر سال 2014 میلادی، سامسونگ نامش را به عنوان نخستین شرکتی که به تولید انبوه چیپ های رم 8 گیگابیتی LPDDR4 دست زده است به ثبت رساند. در حال حاضر نیز تلفن های هوشمندی نظیر وان پلاس 2، گلکسی اس 6 اج پلاس و نوت 5 از این چیپ ها بهره می برند و همگی شان 4 گیگابایت رم را در خود جای داده اند.

سامسونگ اعلام کرده که پرچمداران آتی آن همراه با 6 گیگابایت رم ارائه خواهند شد که امکان مالتی تسکینگ بدون اختلال را برای آنها به ارمغان آورده و بهترین عملکرد را در محیط جدیدترین نسخه از سیستم عامل خود به اجرا خواهند گذاشت.

علیرغم آنکه بالا بودن رم در هر دستگاه کامپیوتری امری مطلوب و مزیتی مهم به شمار می رود باید همچنان منتظر ماند و دید که رم های 6 گیگابایتی تا چه اندازه در دستگاه های موبایل مفید واقع شده و عملکردشان را بهبود می بخشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • imi
    imi | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

    من m1 نوت رو از این شرکت دارم عالیه فقط اگه لنز دوربینش سونی بود عالی میشد مثله mx5 که حرف نداره - رابط کاربری جالبی داره و تقریبا کپی اپله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی