ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا iPad Pro، پاسخ کوبنده اپل به ویندوز ۱۰ از مایکروسافت است؟

سوالی که پیرامون «آیپد پرو» مطرح شده، در مرحله اول این است که چرا با توجه به قیمت ۸۰۰ دلاری این تبلت، نباید به سراغ یک محصول بهتر، یعنی یک «نوت‌بوک» رفت؟ پاسخ به این سوال ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

سوالی که پیرامون «آیپد پرو» مطرح شده، در مرحله اول این است که چرا با توجه به قیمت ۸۰۰ دلاری این تبلت، نباید به سراغ یک محصول بهتر، یعنی یک «نوت‌بوک» رفت؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است: دسترسی به اپلیکیشن‌های فراوان.

ساعتی پیش، اپل مسئولان مایکروسافت و Adobe را روی صحنه معرفی «آیپد پرو» آورد و آنها نیز به خوبی، اپ های زیبایشان را برای این تبلت به نمایش کشیدند. اپ هایی که البته به شکل تمام قد برای استفاده‌ی استایلوس بهینه گشته بودند تا کاربران را قادر سازند امور بیشتری را در وقت کمتری به سرانجام برسانند.

مایکروسافت نیز البته با همین راهکار، پیشتر تلاش کرده تا دامنه گسترش ویندوز ۱۰ و رابط کاربری تاچ در سرفس پرو را افزایش دهد. اهالی ردموند با Windows Store، تلاش کردند تا توسعه دهندگان را نیز برای نوشتن اپلیکیشن ها ترغیب نموده و اپ های آنها را در دسکتاپ، ویندوز فون، تبلت و همه محصولات ویندوزی در اختیار کاربران قرار دهند.

توسعه دهندگان اما دلیلی برای نوشتن دوباره برنامه و اپلیکیشن هایشان برای ویندوز ۱۰ ندارد، چرا که نسخه هایی که پیشتر برای ویندوز ۷ و ۸ نوشته اند، به خوبی در نسخه جدید ویندوز هم کار می کنند. از سوی دیگر، مایکروسافتی ها در بازار موبایل سهمی دارند برابر با ۳ درصد؛‌ درصدی که دلیل خوبی برای توسعه دهندگان است تا از پلتفرم ویندوز دوری نمایند.

اما زمانی که نام «آیپد پرو» به میان آید، توسعه دهندگان دلیلی برای عقب نشینی ندارند. با دیجیاتو همراه باشید.

بحث «بهره وری و افزایش پویایی» همیشه نطق زبان ساتیا نادلا بوده و تلاش می کند تا توسعه دهندگان را متقاعد به ساخت اپ هایی برای این منظور نماید اما اپل، امروز روی صحنه آمد و آیپد پرو را به نمایش کشید؛ دستگاهی که همان قابلیت های سرفس پرو را داراست و از طرفی، دارای لشکری از توسعه دهندگان پشت سر پلتفرم نرم افزاری اش نیز هست که می توانند برای آیپد پرو اپلیکیشن بنویسند.

مشخصا در همان ابتدای کار خواهیم دید که به زودی، تمام اپلیکیشن های عالی که پیشتر برای آیفون نوشته شده اند، برای آیپد پرو نیز بهینه خواهند شد و در این میان نقش «مداد اپل» را نیز نباید فراموش کرد.

screen shot 2015-09-09 at 1.37.57 pm-w600

تمام این قضایا منجر می شوند تا کاربران تجاری و عادی که این تبلت غول پیکر را خریداری کرده اند، بتوانند به اپلیکیشن های مختلف و زیادی دسترسی داشته باشند. اپل، با آیپد پرو در واقع تلاش کرده تا بهره وری یک کامپیوتر شخصی را در قالب یک تبلت با ابزاری جانبی ایجاد کند و بر اساس آنچه در نطق اصلی شرکت مورد بحث گذشت، می توان گفت ایده هایش با سرنوشت جالبی رو به رو خواهند بود.

Adobe، که هنوز نسخه ای پایدار از فوتوشاپ را برای ویندوز ۱۰ ارائه نکرده، اکنون سه اپلیکیشن برای آیپد پرو در آستین دارد. حتی آفیس خود مایکروسافت نیز به شکلی عالی در این تبلت به نمایش کشیده شد و نمی توان گفت آفیس، در تبلت های مجهز به ویندوز ۱۰، به شکلی بهتر به نمایش کشیده می شود.

screen shot 2015-09-09 at 1.41.51 pm-w600

حال به بخش طلایی داستان می رسیم؛ اگر روزی اپل تصمیم بگیرد که راه مایکروسافت را ادامه داده و به سراغ تولید مک بوک، یا iMac با نمایشگر لمسی برود، می تواند به راحتی از یک سیستم عامل یکپارچه و فرا-پلتفرمی استفاده کند که در همه محصولات، جای گرفته اند و سپس نوبت می رسد به اپلیکیشن های مخصوص بهره وری و تجاری که از مدت ها پیش به لطف «آیپد پرو»، با نمایشگر تاچ بهینه شده اند؛ اپلیکیشن هایی که کاربران از مدت ها پیش می شناسند و عاشقشان هستند.

حال باید منتظر ماند و دید کاربران عادی و تجاری چه بازخوردی نسبت به این محصول نشان می دهند. مایکروسافت پیشتر سرفس پرو را توسعه داده که می توان از آن به عنوان یک محصول موفق نام برد. محصولی که به خوبی توانسته در دل کاربران مختلفی جای گیرد. حال اپل هم آمده و می خواهد راهکارهایی که مایکروسافت پیشتر با آزمون و خطا به نتایج جالبی در آنها دست یافته را تکرار کند. اکنون ولی تنها تفاوت این است که مایکروسافت با سرفس اش، نه اپلیکیشن زیادی دارد و نه توسعه دهندگان علاقه مند؛ اپل اما از آن سو، با محصولی مشابه با سرفس از راه رسیده اما، هم دارای اپلیکیشن های بسیار است و هم لشکری سپر به دست از توسعه دهندگان پشت سر خود دارد. سوال اصلی اینکه برنده این رقابت کیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • reza_farahani
    reza_farahani | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    سرفیس یه چیز دیگست

  • Omid
    Omid | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    سرفیس کجا و این اسباب بازی کجا،مقایسه روووو :/

  • سجاد
    سجاد | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    این دیگه چه مقایسه ی مزخرفیه

    فک کنم نویسنده محترم نمیدونه که سرفیس سیستم عاملش ویندوز 10 هستش

    لشکر توسعه دهنده ها :-/


    آخه ویندوز 10 کجا ios9 کجا

  • بهداد
    بهداد | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    آیپد ابزار خوبی و کارایی هست اما اصلا با ونیدوز مقایسه نباید بشه بلکه باید با تبلتها یا هایبریدهای اندروید باید مقایسشون کرد.
    بابا بیخیال .... شما یه ابزار قدر فول ویندوزی رو میزاری جلوی یه آیپد با یه سری برنامه های فانتزی ؟؟
    اصلا نرم افزار به کنار شما این همه ورودی و خروجی سخت افزاری رو که در صنعت حرف اول رو میزنه رو داری نادیده میگیری برا چندتا اپ که بود و نبودش در صنعت دوزار توفیر نداره ؟

  • آروین
    آروین | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    آیپد پروvs سرفیس پرو خخخخ شوخی میکنی!در واقع حداقل این آیپد پرو ... بهش نمیرسه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی