ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل از فاش کردن پیام های iMessage کاربران برای دولت خودداری می کند

حتما می دانید که سرویس پیام رسان اپل یعنی iMessage آنقدر امن و رمزگذاری شده هست که دولت نتواند پیغام های رد و بدل شده در آن را شنود کند و این موضوعی است که به درگیری ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

حتما می دانید که سرویس پیام رسان اپل یعنی iMessage آنقدر امن و رمزگذاری شده هست که دولت نتواند پیغام های رد و بدل شده در آن را شنود کند و این موضوعی است که به درگیری اپل با دولت آمریکا منجر شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز حداقل در یک مورد، دیوان عدالت ایالات متحده از اپل درخواست کرده پیام های رد و بدل شده بین آیفون های دو مضنون را در اختیار دولت قرار دهد، در خواستی که البته اپل آن را رد کرده است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ظاهرا این درگیری تا حدی پیش رفته که مقام های FBI و دیوان عدالت اپل را به اقدام قانونی تهدید کرده اند، اما پاسخ شرکت ساکن کوپرتینو این بوده که شنود کردن پیام ها قابل انجام نیست.

البته لازم است در نظر داشته باشید که اپل پیغام های بارگذاری شده روی سرویس iCloud را رمز گذاری نمی کند و پیشتر سابقه ارائه آنها به مقامات را داشته است، اما امکان شنود این پیام ها به شکل زنده وجود ندارد چرا که سازنده آنها را روی سرورهای خود ذخیره نکرده و ضمنا رمزگشایی پیام ها برای خود اپل هم ممکن نیست.

علاوه بر این چون شرکت اپل شامل قوانین فدرال مربوط به شنود نمی شود، تنها راه باقی مانده برای مقامات دولتی این خواهد بود که خود شخصا به هک کردن ابزارهای مضنونین اقدام کرده و اطلاعات آنها را بدست آورد، موردی که البته پیش از این سابقه داشته و انتقادات زیادی نیز از سوی حامیان حقوق اجتماعی به بار آورده است.

چنین درگیری هایی همیشه وجود داشته و شرکت های مختلف از جمله یاهو و دیگران بارها با درخواست فاش کردن اطلاعات کاربران از سوی دولت ها مواجه شده اند، درخواست هایی که گاهی با مقاومت غول های تکنولوژی مواجه شده و گاهی هم این شرکت ها توان مقابله با قدرت دولت را نداشته اند، موضوعی که به نظر نمی رسد به این زودی ها شاهد رسیدن به راه حلی دائمی برای آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Sarah_West
    Sarah_West | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

  • Adnan
    Adnan | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    بله ما هم باور کردیم. ارجاع به درگیری دولت کلینتون با مایکروسافت (اون موقع به همین بزرگی اپل الان بود) که به دادگاه فدرال هم کشیده شد. در ضمن اون زمان هنوز قوانین ضد تروریسم بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ صادر نشده بودن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی