ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی کنفرانس اپل؛ هرآنچه که دیشب از جانب اهالی کوپرتینو معرفی شد

رویدادهایی که اپل برگزار می کند معمولا با نام پرچمداری که در نظر دارد معرفی نماید شناخته می شوند: مثلا مراسم آیپد، مراسم آیفون، مراسم اپل موزیک و بسیاری موارد دیگر. اما این قاعده با مراسم شب گذشته ...

تیم دیجیاتو
نوشته شده توسط تیم دیجیاتو | ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۷

رویدادهایی که اپل برگزار می کند معمولا با نام پرچمداری که در نظر دارد معرفی نماید شناخته می شوند: مثلا مراسم آیپد، مراسم آیفون، مراسم اپل موزیک و بسیاری موارد دیگر.

اما این قاعده با مراسم شب گذشته این شرکت همخوانی ندارد چراکه در جریان کنفرانس دیشب خود به دو محصول مختلف که مدت ها شایعاتی در مورد آنها شنیده می شد، رنگ واقعیت داد؛ نخست اینکه اپل تی وی را بهینه سازی کرد و دیگر، آیپد غول پیکر و هیبریدی خود را معرفی نمود.

آیپد پرو تبلتی با نمایشگر 12.9 اینچ است که امکاناتی نظیر کیبورد و استایلوس نیز برایش در نظر گرفته شده و ظاهرا برای همان بازاری طراحی گردیده که مایکروسافت با سرفس پرو خود در صدد تسخیرش است.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مهم ترین اتفاقات مراسم شب گذشته اپل.

ستاپ باکس اپل تی وی نیز یکی دیگر از دستگاه هایی است که با یک ریموت کنترل جدید و یکپارچه سازی مناسب با سیری باز گشته است. هر دوی این دستگاه ها دارای اکوسیستم تازه ای برای اپلیکیشن ها هستند و ابزارهای ویژه بهره وری و بازی ها را در خود جای داده اند. نکته دیگر اینکه هر دوی این محصولات تا پاییز امسال از راه می رسند: اپل تی وی در ماه اکتبر و آیپد در ماه نوامبر.

اما مهم تر خبر دیشب که بسیاری از کاربران بی صبرانه منتظر شنیدنش بودند آپدیت های ارائه شده برای آیفون بود: مدل 6 اس و 6 اس پلاس. طراحی این دو دستگاه تا حدود زیادی شبیه به نسل قبلی آیفون است با این همه هر دویشان به طور کلی از نو طراحی شده و امکانات و قابلیت های تازه ای نظیر 3D Touchرا در خود دارند.

 آیپد جدید با ابعاد مبتکرانه

p1010079-1

آیپد پروی جدید بزرگ ترین نمایشگر را در میان دستگاه های مبتنی بر iOS دارد (و حتی در میان دستگاه های مبتنی بر OS X هم می توان آن را در زمره غول پیکرها جای داد).

این دستگاه نمایشگری با ابعاد 12.9 اینچ دارد و می تواند از یک کیبورد مجازی با ابعاد کامل پشتیبانی کند و نخستین آیپدی خواهد بود که کیبورد فیزیکی اختیاری و استایلوس برایش در نظر گرفته شده است.

آیپد پرو همچنین مجهز به چیپست A9x شده که در آیپد ایر 2 هم مورد استفاده قرار گرفته بود و آنطور که اپل ادعا نموده در مقایسه با 80 درصد از کامپیوترهای شخصی پرتابل (یعنی لپ تاپ ها) سریعتر عمل می کند.

چهار اسپیکر در نظر گرفته شده برای این دستگاه نیز بر اساس اینکه چطور آن را در دست بگیرید صدای خود را تنظیم خواهند کرد. عمر باتری آیپد پرو 10 ساعت عنوان شده است و صفحه نمایش آن نیز 5.6 میلیون پیکسل را در خود جای داده که آن را به رقیبی جدی برای لپ تاپ های سنتی و حتی دستگاه های هیبریدی تبدیل می کند.

اپل از مایکروسافت و ادوبی دعوت به عمل آورد تا نسخه های ویژه آیپد پرو از محصولات خود را در جریان کنفرانس دیشب به حاظرین نشان دهند؛ برای نمونه ادوبی فوتوشاپ فیکس یکی از این نرم افزارهاست که به شما امکان می دهد با استفاده از استایلوس عکس های مورد نظرتان را ویرایش نمایید و یا با استفاده از پاور پوینت می توانید جوهر استایلوس را به آبجکت هایی تبدیل نموده و از آنها در اسلاید های خود استفاده نمایید.

این تبلت در گروه محصولات حرفه ای جای می گیرد و قیمت آن نیز همین مساله را به خوبی نشان می دهد. نسخه 32 گیگابایتی این دستگاه برابر با 799 دلار قیمت گذاری شده و نسخه 128 گیگابایتی اش در حدود 949 دلار آب می خورد.

نسخه پشتیبانی کننده از LTE آیپد پرو نیز با حافظه داخلی 128 گیگابایت ساخته شده که 1079 دلار قیمت خواهد داشت. این دستگاه قرار است که در نوامبر امسال در قالب رنگ های نقره ای، طلایی و خاکستری عرضه شود.

استایلوس

p1010059-1

زمانی که نسخه اولیه آیپد معرفی گردید، استیو جابز به شدت با ایده عرضه یک استایلوس برای آن مخالفت کرد اما زمانه عوض شده است و تصمیمات نیز با اقتضای زمانه گرفته می شوند.

اپل در جریان مراسم دیشب یک استایلوس به نام Apple Pencil را به قیمت 99 دلار معرفی کرد که در اصل به صورت اختصاصی برای آیپد پرو ساخته شده و از آن برای ترسیم همراه با دقت روی این دستگاه استفاده خواهد شد و نکته دیگر اینکه می توان آن را به صورت همزمان با انگشت نیز به کار برد.

با در نظر داشتن این مساله می توان اینطور ارزیابی کرد که اپل با ارائه این امکانات برای آیپد پرو، قدم به بازاری گذاشته که سالهاست توسط شرکت های ثالث تسخیر شده است و در نتیجه هر فردی که برای کار با آیپدهای معمولی به یک قلم نیاز داشته قطعا در این سال ها به محصولات ارائه شده از سوی شرکت های دیگر روی آورده است و منتظر ارائه این قلم از سوی اپل نمانده.

همین مساله در مورد دیگر لوازم جانبی ارائه شده برای آیپد پرو یعنی کیبورد هوشمند 169 دلاری آن نیز صادق است که شباهت زیادی به کیبورد ارائه شده مایکروسافت برای سرفس پرو دارد.

با وجود آنکه این دو قطعه سخت افزاری در نوع خود تازگی ندارند این نخستین باری است که اپل نسخه اختصاصی خود را از آنها ساخته و قلم و کیبورد را به عنوان یک بخش جداناشدنی از محصول اصلی معرفی کرده است. این دو گجت نیز در ماه نوامبر و همراه با آیپد پرو از راه می رسند.

آپدیتی بسیار کوچک برای آیپد

iPad-mini-4-main1

آیپد پرو به روز رسانی قابل توجه ای برای نسخه اولیه این محصول محسوب می شد، با این همه خبرهای مربوط به نسخه مینی این دستگاه چندان هم قابل توجه نبود.

آیپد مینی 4 (جدیدترین نسخه از این محصول) که یک نمایشگر 7.9 اینچی دارد دیشب معرفی شد و طبق ادعای شرکت سازنده اش قدرت آن با آیپد ایر 2 برابری می کند. این محصول قیمتی در حدود 399 دلار خواهد داشت و به دنبال عرضه آن، انتظار می رود که نسخه 2 آیپد مینی با افت قیمتی قابل توجه به رقم 269 دلار برسد.

در جریان مراسم دیشب آپدیتی برای آیپد ایر ارائه نشد اما مدل پایه این محصول قیمتی برابر با 399 دلار خواهد داشت و نسخه آیپد ایر 2 هم با رقم 499 دلار به فروش می رود.

بالاخره اپل تی وی جدید از راه رسید

اپل تی وی جدید New Apple TV

اپل تی وی که مدت ها بود شایعاتی در مورد آن شنیده می شد بالاخره در جریان مراسم دیشب معرفی شد. این دستگاه یک سیستم عامل اختصاصی به نام tvOS برای خود خواهد داشت و همانطور که انتظارا می رفت یک قابلیت سرچ فراگیر به نام Universal Search دارد که به کاربران امکان می دهد در میان اپلیکیشن های مختلفی شامل آیتونز، نتفلیکس و هولو به جستجو بپردازند و علاوه بر این، دستیار سیری را نیز در کنار خود خواهد داشت.

درست مانند دیگر ستاپ باکس ها، در اپل تی وی نیز جستجوی صوتی نخستین و اصلی ترین راه برای کار کردن با مکانیزم های کنترلی دستگاه خواهد بود.

علاوه بر این می توانید با حرکت دادن انگشت خود به جلو روی تاچ پد، کانال ها را با سرعت به جلو بزنید و با پرسیدن این سوال از سیری که «آنها چه گفتند؟» برنامه را در حدود 15 ثانیه به عقب بزنید.

اپل تی وی را می توان به عنوان یک کنسول بازی نیز به کار برد و عناوینی نظیر  Guitar Hero را که پیشتر صرفا روی کنسول های بازی قابل اجرا بودند را روی آن مورد استفاده قرار داد.

رابط کابری این دستگاه نیز بهینه سازی شده و یک پس زمینه سفید و همچنین اپلیکیشن های باز طراحی شده را در خود جای داده است.

اپل تی وی جدید همچنین قدرتمند تر از نسخه قبلی اش است؛ این دستگاه دارای یک پردازنده 64 بیتی A8 است و می تواند از بلوتوث 4.0 نیز پشتیبانی کند. دستگاه در اکتبر 2015 از راه می رسد و قیمت تعیین شده برای نسخه 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی آن به ترتیب برابر با 149 و 199 دلار خواهد بود.

سیری در ریموت کنترل

screen-shot-2015-09-09-at-1-59-48-pm-1

ریموت کنترل ساده اپل نیز در جریان مراسم دیشب بهبود قابل توجهی را دریافت کرد. این دستگاه جدید ترکیبی از ریموت کنترل های سنتی، ترک پد شیشه ای، کنترلر حرکتی و ابزار فراخوانی سیری است.

با یکپارچه سازی سیری در این ریموت کنترل، کاربران می توانند از امکاناتی نظیر دریافت پیشنهاد برای تماشای فیلم یا جستجوی امتیازات مربوط به بازی و پیش بینی وضعیت هوا در حین تماشای فیلم بهره مند شوند.

این دستگاه همچنین می تواند نقش نوعی پد ابتدائی برای گیمینگ را نیز برایتان ایفا کند. این قابلیت ریموت کنترل اپل از جهاتی شبیه به دیگر محصولات ارائه شده از سوی شرکت هایی نظیر آمازون و به طور مشخص ریموت فایر تی وی است که البته از نظر امکانات سخت افزاری با ریموت کنترل اپل فرق دارد اما ترکیبی مشابه از کنترل های رسانه ای سنتی، آپشن های جستجو و کنترل های گیمینگ را در خود دارد.

اپل موزیک روی نمایشگری بزرگ تر

dsc2205

اپل پیشتر پیش بینی کرده بود که اپلیکیشن ها آینده تلویزیون را می سازند و روز گذشته این پیش بنی خود را تا حدودی محقق کرد. نسل چهارم اپل تی وی بالاخره همراه با اپلیکیشن اپل موزیک ارائه گردید؛ قابلیتی که از زمان ارائه این سرویس در تلویزیون اپل غایب بوده است.

عملکرد این اپلیکیشن در اپل تی وی مشابه به همانی است که در iOS و مک در نظر گرفته شده و به کاربران امکان می دهد که پلی لیست بسازند، کتابخانه موسیقی های دلخواه خود را درست کنند و به رادیوی Beats 1 گوش دهند.

این تلویزیون همچنین اپ استور اختصاصی خود را دارد و کاربران می توانند از طریق این فروشگاه اپلیکیشن، مواردی نظیر  iTunes TV را بیابند که به صورت اختصاصی برای تلویزیون اپل ساخته شده است.

تلویزیون جدید علاوه بر اپلیکیشن های مرسومی نظیر نتفلیکس، بازی هایی نظیر Disney Infinity و Guitar Hero، اپ استریم بازی های لیگ بیس بال با امکان مشاهده همزمان دو بازی و غیره را دارد.

نسخه بتای سیستم عامل اختصاصی این تلویزیون نیز در جریان مراسم دیشب ارائه گردید که به لطف آن توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های مورد نظر خود را برای این دستگاه بسازند.

آیفون 6 اس جدید

dsc00274-1

مراسم هایی که اپل در چنین زمانی برگزار می کند همواره به معرفی آیفون های جدید اختصاص داشته است و کنفرانس شب گذشته این شرکت هم به هیچ وجه ناامید کننده نبود.

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، از یک آلیاژ آلومینیومی جدید ساخته خواهند شد و در قالب رنگ های نقره ای، طلایی، خاکستری و رز گلد موجود خواهند بود.

همانطور که پیشتر انتظار می رفت این دو دستگاه همراه با تکنولوژی فورس تاچ عرضه خواهند شد که می تواند محل لمس شدن نمایشگر و همچنین میزان فشار وارد شده به آن را تشخیص دهد.

آیفون 6 اس همچون نسخه قبلی خود دارای یک نمایشگر 4.7 اینچی خواهد بود و مدل 6 اس پلاس نیز نمایشگری 5.5 اینچی را در خود جای داده است. اما هر دوی این دستگاه ها درست مانند نسخه اسپورت اپل واچ از همان شیشه Ion-X بهره می برند.

آیفون های جدید هر دو، یک چیپست A9 را در خود جای داده اند که 70 درصد در مقایسه با A8 سریع تر است و پردازش گرافیکی را نیز 90 درصد سریع تر انجام می دهد.

علاوه بر این، دو دستگاه یاد شده یک دوربین 12 مگاپیکسلی iSight را در خود جای خواهند داد که می تواند با کیفیت 4K فیلم برداری کند و یک دوربین 5 مگاپیکسلی هم در قسمت جلوی این دستگاه ها جای گرفته که به فلاش رتینا مجهز گردیده و سه برابر در مقایسه با فلاش ها معمولی روشن تر است.

اما نکته جالب اینجاست که علیرغم گنجانده شدن چنین قابلیت هایی که نیاز به ظرفیت بالایی برای ذخیره سازی داده دارند، مدل اقتصادی آیفون های جدید همچنان 16 گیگابایتی است و اپل هم سیاست معمول خود برای قیمت گذاری این دستگاه ها را همچنان حفظ نموده است: 199 الی 399 دلار برای مدل 6 اس، 299 الی 499 دلار برای مدل 6 اس پلاس که این نیز بسته به حافظه داخلی دستگاه متفاوت خواهد بود.

اما اپل برای آنها که دوست ندارند در بند قراردادهای دو ساله برای استفاده از آیفون های جدید باشند نیز گزینه پرداخت تازه ای را در نظر گرفته است که به موجب آن کاربر می تواند با پرداخت مبلغ 27 دلار در ماه، یک آیفون 6 اس را دریافت نماید و پس از یک سال نیز آن را با مدل جدیدترش تعویض کند.

پیش سفارش برای خرید آیفون های جدید از تاریخ 12 سپتامبر آغاز خواهد شد و خود دستگاه ها نیز از 25 سپتامبر در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت. اما جدیدترین نسخه از iOS زودتر از این زمان عرضه می گردد: iOS 9 قرار است که کمتر از یک هفته دیگر یعنی در تاریخ 16 سپتامبر منتشر شود.

فورس تاچ اکنون «3d Touch» نام گرفته است

3d-touch

همانگونه که از مدت ها پیش انتظار می رفت، اپل بالاخره فناوری 3D Touch را وارد نمایشگر آیفون هایش کرد. این ویژگی، شباهت بسیاری به Force Touch در ساعت اپل دارد با این تفاوت که اکنون، قابلیت های آن فراتر رفته و بیشتر شده اند.

نمایشگر آیفون اکنون قادر است تا سطوح مختلفی از نیروی وارد شونده بر آن را تشخیص دهد. برای مثال با نگه داشتن انگشت خود روی یک ایمیل، می توانید آن را انتخاب کرده تا جزییات بیشتری از آن به نمایش کشیده شود (به این قابلیت، «پیک» گفته می شود). سپس در حالی که جزییات بیشتر را مشاهده می کنید، اگر اندکی فشار را بر نمایشگر بیشتر نمایید، به طور کلی وارد آن ایمیل می گردید. (اپل این ویژگی را نیز «پاپ» نامیده.)

3D تاچ اکنون آمده و می خواهد به کاربران کمک کند تا به شکلی ساده تر در iOS، جا به جا شده و میان اپلیکیشن ها به گردش بپردازند.

اپل با Live Photos، نمونه ای کوچک تر از Vine ها را به آیفون آورده

تصویر برداری با دوربین آیفون اکنون به مرحله ای تازه وارده شده است. اپل قابلیت جدیدی به نام Live Photos را در آیفون خود معرفی کرد که به شما اجازه می دهد چند ثانیه بعد و چند ثانیه قبل از تصویری که به ثبت رسانده اید را به شکل یک ویدیو تماشا کنید. این کار نیز به واسطه 3D تاچ انجام می شود و زمانی که انگشت خود را روی نمایشگر بگیرید، می توانید ثانیه های قبل و بعد از به تصویر کشیده شدن آن عکس را تماشا کنید؛ همانند یک کلیپ تصویری بسیار کوتاه.

اپل می گوید کاربران می توانند لایو فوتو های خود را حتی به فیسبوک نیز ارسال کنند. این شرکت همچنین خبر می دهد که Live Photos در همه محصولاتش پشتیبانی می شوند.

خبرهای جدید از اپل واچ

می توان گفت پس از شب گذشته، اپل واچ به واسطه بند و رنگ های جدید، واچ فیس ها و البته اپلیکیشن هایی که برای آن از راه رسیدند، به محصولی تبدیل شد که می توان اکنون گفت کارایی بیشتری پیدا کرده است.

اکنون نمونه آلمینیومی (ورزشی) اپل واچ نیز از دو رنگ طلایی و رز گلد بهره می برد؛ رنگ هایی که تا پیش از این، برای داشتنشان باید دست کم ۱۰ هزار دلار پرداخت می کردید. اپلیکیشن های بومی جدیدی نیز به ساعت افزوده شده اند که در میان آنها می توان به مسنجر فیسبوک، اپلیکیشن GoPro و همچنین یک اپ پزشکی جدید به نام Airstrip اشاره کرد.

شرکت مورد بحث شب گذشته همچنین خبر داد که Watch OS 2، در تاریخ ۱۶ سپتامبر برای دارندگان این محصول عرضه می گردد.

قدم بعدی چیست؟

اپل اگرچه مراسم قابل قبولی را اجرا کرد اما هنوز کارهای ناتمام فراوانی دارد. این شرکت بالاخره پس از سال ها، اپل تی وی را بروز رسانی نمود؛ محصولی که از سال ۲۰۱۱ طرفداران این شرکت در انتظار بروز رسانی شدنش بوده اند.

آیفون های جدیدش را هم با سخت افزار تازه و همچنین ویژگی های جذاب بروز رسانی کرد اما بر خلاف مراسمات قبل که iOS پس از پایان یافتن مراسم در دسترس بود، اکنون باید چند روزی برای دریافت نسخه جدید صبر کرد. این پلتفرم نیز البته در کنار Watch OS 2، درتاریخ ۱۶ سپتامبر در دسترس کاربران قرار می گیرند و این در حالیست که کاربران مک برای دریافت El Capitan، باید تا ۳۰ سپتامبر در انتظار بنشینند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • amirhosein
    amirhosein | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    توی برند های دوربین عکاسی یک برند به نام لایکا هست که همتون میشناسید و روی کاغذ خیلی سنسور ضعیفتری نسبت به بقیه داره اصلا فکوس اتپماتیک نداره همه چیز دستیه و... قیمتشم ۷۰۰۰ دلاره البته بستگی داره با چه لنزی باشه
    اما چرا همه آرزوشونه با اون کار کنن؟ به خاطر پز دادن؟
    نه به این خاطره که هنوز هم عکسهاش تکه خاص خودش هست
    هیچ برند دیگه ای نتونسته تونالیته ای مثل اون ذاشته باشه
    به نظرم اپل هم تا حدود زیادی نقش این برند رو داره
    بهترینها توی سخت افزار و کاغذ نداره اما اون چیزی که داره بهترین حالتشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی