ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار ماه آگوست NPD؛ نینتندو و سونی، دوشادوش یک دیگر

گزارش گروه NPD از آمار فروش ماه آگوست منتشر شد و با سورپرایزهای بسیار همراه است. جالب ترین خبر ماه آگوست این است که کمپانی نینتندو، از نوامبر سال گذشته میلادی، 7 میلیون نسخه از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۱۵

گزارش گروه NPD از آمار فروش ماه آگوست منتشر شد و با سورپرایزهای بسیار همراه است. جالب ترین خبر ماه آگوست این است که کمپانی نینتندو، از نوامبر سال گذشته میلادی، 7 میلیون نسخه از مجسمه (فیگور) های Amiibo را به بازار آمریکا عرضه کرده.

در گزارش مشخص نشده که آیا آمار فروش این مجسمه ها مربوط به نسخه هایی است که به خرده فروشان عرضه شده و یا به خریداران؛ اما در هر صورت، با توجه به بازاری که از آن صحبت می کنیم، این آمار بسیار عالی است.

اما نینتندو خبرهای خوب بسیار دیگری نیز دارد؛ در 8 ماه گذشته، فروش کنسول دستی 3DS تا 30 درصد افزایش داشته و بازی محبوب Splatoon، نزدیک به 600.000 نسخه فروخته است.

در ادامه و برای توضیحات بیش تر، با دیجیاتو همراه باشید.

نبرد کنسولی

بازگردیم به قلمروی کنسول های نسل هشتمی. کنسول پلی استیشن 4 هم چنان به موفقیت خود ادامه می دهد، این کنسول هم در نرم افزار و هم در سخت افزار، اکس باکس وان را شکست داد. بیش تر گیمرها، بازی Madden 16 را روی پلی استیشن 4 تجربه کردند تا اکس باکس وان و اکس باکس 360 در رتبه های دوم و سوم قرار بگیرند.

سونی هم چنین اعلام کرده که نسخه ی بتا بازی Black Ops 3، "موفق ترین نسخه ی بتا در تاریخ پلی استیشن 4" بوده، که البته بسیار تحسین برانگیز است؛ چرا که نسخه ی بتا بازی دستینی در سال 2014، رکوردهای مختلفی از خود به جای گذاشت.

اکس باکس هم ماه خوبی را پشت سر گذاشت و مایکروسافت اعلام کرده که فروش "سال به سال" (نسبت به سال گذشته) این کنسول، با رشد 26 درصدی مواجه شده.

در کل، فروش سال به سال سخت افزار با کاهش 2 درصدی، به رقم 190.5 میلیون دلار رسیده است. در این میان، کنسول های قابل حمل با رشد ناچیز 4 درصدی و کنسول های نسل قبل، با سقوط 61 درصدی به کار خود ادامه می دهند.

نرم افزار

madden nfl 16

فروش کلی نرم افزار، نسبت به سال گذشته 10 درصد افت داشته و به رقم 207.9 میلیون دلار رسیده است. البته این موضوع چندان غافلگیر کننده نیست چرا که در اه آگوست، با کمبود عرضه ی بازی های بزرگ مواجه بودیم. بازی های Until Dawn، Madden و Gears of War Ultimate عملکرد قابل قبولی  به جا گذاشتند اما در برابر عرضه ی دوباره ی The Last of Us و Diablo 3 در سال گذشته، حرف خاصی برای گفتن نداشتند.

با این وجود، مشکل اصلی در اینجاست که کنسول های نسل قبل در حال مرگ اند؛ پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در حال رشد 34 درصدی سال به سال هستند اما فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، با کاهش 51 درصدی همراه است. کنسول های دستی 3DS و ویتا نیز با کاهش 24 درصدی فروش نرم افزار دست و پنجه نرم می کنند.

در زیر می توانید جدول مربوط به میزان فروش بازی ها (نسخه فیزیکی) را مشاهده کنید. فروش بیشتر از آن پلتفرمی است که ابتدا جلوی نام بازی آمده و پلتفرم آخر هم کمترین فروش را برای بازی به ارمغان آورده است. هم چنین باندل های بازی ها، در این جدول درج نشده اند.

  1. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  2. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
  3. Gears of War Ultimate Edition - Xbox One
  4. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  5. Lego Jurassic World - Xbox 360, 3DS, WiiU, PS3, Xbox One, PS4, Vita
  6. Rare Replay - Xbox One
  7. Until Dawn - PS4
  8. Call of Duty Black Ops Combo Pack - Xbox 360, PS3
  9. Batman Arkham Knight - PS4, Xbox One
  10. Call of Duty Advanced Warfare - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC

آمار عمومی

مجموعه هزینه های صنعت در ماه گذشته، به رقم 548 میلیون دلار رسید که کاهش 2 درصدی سال به سال در آن دیده می شود. کاهش 2 درصدی، چندان رقم قابل توجهی نیست اما با در نظر گیری این که بازی های GTA V و ماینکرفت بار دیگر به 5 بازی برتر جدول پیوستند، می توان نتیجه گیری کرد که هیچ یک از بازی های جدید، توانایی رقابت با آن ها را ندارند.

در کل، فروش سخت افزارهای جانبی با رشد 12 درصدی سال به سال، به موفقیت خود ادامه داده و به رقم 149.6 میلیون دلار رسیده است، که البته می توان بخش عمده ای از این رشد را مدیون Amiibo دانست.

گروه NPD هم چنین به کاهش قیمت سخت افزارهای جانبی اشاره کرده و باور دارد که دلیل این امر، آن است که خرده فروشان می خواهند پیش از به پایان رسیدن فصل تعطیلات، انبارهای خود را خالی کنند.

در نظر داشته باشید که آمار گروه NPD فقط شامل آمریکای شمالی و بازی های فیزیکی است. یعنی نسخه های دیجیتالی عملا از آمار حذف شده اند که خود آماری چند ده میلیون دلاری است. بنابراین، گرچه گروه NPD یکی از معتبرترین سازمان های ممکن است اما آمار آن به طور قطع نشان دهنده حقایق بازار نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ali Z.S
    Ali Z.S | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    سونی عشق است

  • Moazez
    Moazez | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    من فقط منتظرم gran turismo 7 بیاد تا ps4 بخرم

  • چیکسو
    چیکسو | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    پلی استیشن میتازددد

  • Hesam
    Hesam | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    سونی همچنان میدرخشد :-)

    • borna_talebi
      borna_talebi | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

      Until dawn بالاتر از انتظارات من عمل کرد.فکر میکردم متای زیر 70 بگیره. فروشش هم اینجا هم تو uk chart خیلی خوب بود. با توجه به اینکه یه ipجدیده.
      ........
      سونی یه دوربین جدید معرفی کرد.اگر میشه پوشش بدید.

      • Hesam
        Hesam | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

        Until dawn ک ترکوند!!تو اون سبک بازی متای 80 فوق‌العاده محسوب میشه،دقیقا هم از لحاظ فروش با توجه به سبکش عالی عمل کرد!!
        Ip جدید بودنش یه طرف،سبکش یه طرف،این ک ی استدیو تازه کار ک قبلا فقط چند تا پورت رو انجام داده بود تونسته همچین چیزی بسازه جای تحسین داره!!!این استدیو همینجوری ادامه بده اینده خوبی پیش روش!!

      • Raha
        Raha | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

        سلام.میخوام پی اس4 بخرم.یه سوال داشتم.بازیای پی اس4 رو میشه مجانی دانلود کرد؟اگر مجانی نیس قیمت بازیا با نسخه فیزیکیشون فرقی داره؟قیمت بازیا در چه حدی هس برای دانلود؟ممنون میشم جواب بدین

  • BOZORG#
    BOZORG# | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

    پلی استیشن هم چنان بی رقیب :) امروز دو تا بازی GTA V و WATCH DOGS رو‌خریدم ، برای هر ارشیوی لازم هستن حتی اگه قدیمی باشن

    • Hesam
      Hesam | ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

      اسم این دوتارو نیار بقل هم اخه!!!!! :-)
      یه پیشنهاد دیگه برا ارشیو کردن بازیا به نظر من بزاری قیمتشون افت کنه خیلی بهتره چون الان gtav رو بورسه و از طریقش میتونی خیلی بازیارو تجربه کنی و مثلا سال بعد ک افت قیمت کردن برای ارشیو تهیشون کنی
      Batman وgtav و bloodborn جزو بازیای ک من گذاشتم سال بعد آرشیوشون کنم
      البته یه پیشنهاد بود!!و توجه کردن به پیشنهادم بستگی به بنیه مالیت داره :-D

مطالب پیشنهادی