ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به هدف باز پس گیری بازار از انویدیا، AMD بخشی جداگانه برای کارت های گرافیکی اش راه اندازی کرد

انویدیا با تصاحب 82 درصد از سهم بازار کارت های گرافیکی نفس AMD را بریده و همین مسئله باید برای کمپانی بزرگی که زمانی تقریبا نیمی از بازار را در دست داشت نگران کننده باشد. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۰۰

انویدیا با تصاحب 82 درصد از سهم بازار کارت های گرافیکی نفس AMD را بریده و همین مسئله باید برای کمپانی بزرگی که زمانی تقریبا نیمی از بازار را در دست داشت نگران کننده باشد. AMD اخیرا از تشکیل گروهی تحت عنوان Radeon Technologies Group به مدیریت راجا کدوری، مدیر ارشد بخش فناوری های شرکت خبر داد.

هدف از تشکیل این گروه، باز پس گیری سهم AMD از انویدیا و به دست آوردن جایگاه اول در زمینه ی بازارهای جدید همچون واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اعلام شده است. به گفته دکتر لیزا سو، مدیر عامل AMD، راجا کدوری شخصی قابل اتکا در این صنعت است. وی اولین کارت گرافیکی دایرکت اکس 9 را ساخت و مدتی با اپل روی پروژه رتینا کار کرد و سپس در سال 2013 دوباره به AMD بازگشت.

وقتی AMD شرکت ATI را در سال 2006 با قیمت 5.4 میلیارد دلار خریداری کرد، هدف شان ساخت نوعی چیپ APU بود که هم کار GPU را انجام می دهد و هم کار CPU را. موفقیت AMD در حوزه کنسول های بازی مدیون این خرید بود چرا که حالا هم پلی استیشن 4 و هم اکس باکس وان از APU های 64 بیتی استفاده می کنند.

با این حال، در زمینه CPU و کارت گرافیک، AMD حرف زیادی در برابر اینتل و انویدیا برای گفتن ندارد و از زمانی که ATI را خریداری نموده، فروش آن مرتبا رو به کاهش رفته است. جدا شدن بخش کارت های گرافیکی، به کدوری و تیم اش این امکان را می دهد تا همچون تیمی مستقل به کار خود ادامه دهند و تکنولوژی هایی را بسازند که AMD را به پیش می راند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    من کلا amd باز بودم الان هم روی دسکتاپ یه قراضه 7 سال پیش amd دارم که اسمش هم یادم نیست کلا و گرافیک سری 4 .
    ولی سیستمهای ورک استیشن کارم هست درحقیقت و فقط با زیون و سری x79 و x99 کار میکنم . متاسفانه در گرافیک هم چیز خاصی نمی بینم الان از ATI .
    آخرین کاری که تحویل دادم x99 با یه گرافیک 390x هشت گیگ بود ولی باور کنید برای کیفیت 4k که تمام کار ما هست انویدیاهای رده متوسط از این غول بهتر جواب داد.
    متاسفانه سیستم پاسخگویی و نرم افزاری هم بسیار ضعیف هست در AMD یعنی ممکن نیست ما درایوری بروز نصب کنم و مجبور نشیم برگردیم به دو سه نسخه قبلتر

  • ravi
    ravi | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    اینتل تو زمینه پردازش گرافیکی APU ها اصلا حرفی در مقابل AMD نمیتونه بزنه و فقط قدرت محاسباتی بالاتری داره که البته اهمیتش خیلی بیشتر از پردازش گرافیکی هست!

    ولی تو بحث گرافیک دارن شونه به شونه هم پیش میرن و دلیل عقب افتادن AMD هم ضعیف بودن کارت هاش نسبت به Nvidia بود که این مشکل الان حل شده و حتی کارت های AMD پرفرمنس بهتری هم الان دارن!

  • محمد
    محمد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    به نظر من Amd باید برگرده به سیاست قبلیش یعنی حداقل قیمت و بیشترین کارایی , سقوط اینتل با معرفی پنتیوم 4 شروع شد که سوکت 423 و بعد برای پایین اوردن قیمت سوکت 478 رو معرفی کرد حتی بعد هم که اینتل رفت رو سوکت 775 بازم پیش amd حرفی برای گفتن نداشت و ردر واقع amd اون موقع با پردازنده های عالیش روی سوکت 939 بعد رو سوکت am2 حرف اول رو می زد ولی اینتل با معرفی پردازنده های core2 duo ورق رو برگردوند اشتباه amd از همین جا شروع شده که سیاستش رو تغییر نداد و فکر میکرد بازم می تونه سی پی یو های گرونشو بفروشه چون سی پی یو های amd از سوکت 939 به اینور واقعا گرون بودن خیلی گرونتر از اینتل ولی قافل از اینکه یه رقیب جدی وارد بازار شده این شد که بازار رو از دست داد
    به نظر من اگه amd نمی تونه از لحاظ فنی با اینتل رقابت کنه تنها راهی که می تونه به بازار برگرده اینه که اختلاف قیمتو با رقیب زیاد کنه که خرید پردازنده هاش توجیه اقتصادی داشته باشه وگرنه روز به روز سهم کمتری از بازار نسیبش میشه

  • JEFRiUM
    JEFRiUM | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    این خبر واسه چند روز پیش هست.
    لطفا به بخش سخت افزار بیشتر اهمیت بدید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی