ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [14 الی 21 شهریور]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

از گوشه کنار این صنعت جذاب اخبار متنوعی هر روز می شنویم که شاید کمتر فرصتی پیش آید در مورد آن ها صحبت کنیم. شرکت های بزرگ و کوچک، افرادی را تحت اختیار می گیرند، بازی هایی تایید می شوند و جنجال های خبری رخ می دهد. شایعات هر روز در گوش ها زمزمه می شود و برخی به حقیقت می پیوندد در حالی که بسیاری دیگر کذب محض هستند.

پست مورد نظر، به آمار فروش و گزارش های مالی شرکت ها خواهد پرداخت و نیم نگاهی بر شیوه مدیریت کمپانی ها در صنعت پر زرق و برق بازی های ویدیویی دارد. اگر می خواهید بیشتر با گوشه و کنار دنیای رنگارنگ ما گیمرها آشنا شوید، بسته جمع بندی هفته را تقدیم تان می کنیم.

نینتندو، مایکروسافت و سونی با کنسول های شان تنها سوژه های خبری ما نیستند. به دنیای بازی سازان مستقل سفر می کنیم و از استودیوهای کوچک شان هم اخباری به اطلاع تان می رسانیم. بازی های موبایل هم در انحصار هفت سنگ و پست های روزانه نیستند. اگر به دنبال تریلر بازی محبوب تان هستید، شاید در این پست آن ها را پیدا کنید و اگر می خواهید بدانید چه بازی هایی در هفته پیش رو منتشر می شوند، ما به شما خواهیم گفت.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

بخش اول - مقالات هفته

بررسی بازی ایرانی E.T. Armies؛ جایی که محدودیت هیچ است

E.T-ArmiesCover

در چند سال اخیر، رشد و پیشرفت فزاینده ای را در میان بازی های ایرانی شاهد بوده ایم و خوش بختانه، حداقل تا مدتی نسبتا طولانی، قرار نیست از این روند رو به رشد دست برداشته شود. به لطف بازی سازان مستعد، صنعت بازی ایران حالا به جایگاهی رسیده که حرف های بسیار برای گفتن دارد و جدی گرفته می شود.

بازی E.T Armies یا ارتش های فرازمینی یکی از معدود بازی های ایرانی به شمار می رود که نه تنها به تمام استانداردهای رایج سبک خود پایبند است، بلکه جواز حضور در بازارهای خارجی و شبکه ی مطرح استیم را نیز یافته و فروش بین المللی آن تا چندی دیگر آغاز خواهد شد.

ارتش های فرازمینی بازی جدیدی است که توسط استودیوی خوش ذوق راسپینا، در سبک اول شخص شوتر تدارک دیده شده و استانداردهای این سبک محبوب را در محیطی علمی تخیلی اما کاملا ایرانی برای گیمر به ارمغان می آورد. نمایش ها و تبلیغات گسترده ی بازی، باعث شده بود که ارتش های فرازمینی، به یکی از مورد انتظارترین بازی های داخلی تبدیل شود و اکنون، بعد از سال ها و دشواری های متععد در زمینه ی نشر، بازی در بازار داخلی عرضه شده است.

ساخت بازی ارتش های فرازمینی، در دی ماه سال 90 شمسی آغاز شد و در همان سال، به صورت عمومی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال، به نمایش درآمد. هرکسی با دیدن دموی خیره کننده ی بازی در کنار گرافیک بی نظیر آن، متوجه می شد که ارتش های فرازمینی، سال ها از صنعت بازی ایران جلوتر است و می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای این صنعت نوپای داخلی باشد.

اگرچه ساخت بازی، اوایل سال گذشته به پایان رسید؛ اما مشکلات متععد در زمینه ی نشر و وعده های نسبتا توخالی بنیاد ملی بازی های رایانه ای، که روزگاری تنها امید بازی سازان محسوب می شد، سبب گشت که بازی با تاخیری طولانی و پس از یک سال و چند ماه، بالاخره راه خود را به بازار نه چندان جذاب داخلی باز کند.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بررسی بازی Mad Max؛ آخرالزمان دیوانگان

Mad-Max-Cover

کمپانی برادران وارنر، سال مالی بسیار خوبی را پشت سر می گذارد. این کمپانی، سال خود را با عرضه ی نسخه ی دهم فرنچایز محبوب مورتال کامبت آغاز نمود و با عرضه ی دو بازی لگو ژوراسیک پارک و بتمن نیز، موفقیت خود را به چند مرحله بالاتر برد. اما هنوز زمان زیادی باقی مانده تا برادران وارنر، حداقل برای مدتی از یادها برود؛ چرا که بازی مد مکس به تازگی از سوی این شرکت عرضه شده و قصد دارد موفقیت های کمپانی وارنر را تکمیل کند.

برخلاف تصور بسیاری، بازی مد مکس چه از لحاظ داستانی و چه از هر لحاظ دیگری، هیچ ارتباطی با فیلم Mad Max: Fury Road، که چند ماه پیش اکران شد، ندارد و کاملا از آن مستقل است. در واقع بسیار قبل تر از معرفی و شروع ساخت این عنوان، خبرهایی از ساخت بازی مد مکس به گوش می رسید.

اما به هرحال مشخصا ارتباطات زیادی بین عوامل فیلم و سازندگان بازی وجود داشته است چرا که اتفاقات هر دوی آن ها در جهانی یک پارچه و مشابه یک دیگر به وقوع می پیوندند؛ با این حال مد مکس، عنوانی کاملا جداگانه محسوب می شود و صرفا یک بازی ضعیف ساخته شده براساس فیلم نیست.

با وجود این مسائل، بازی مد مکس خواسته و یا ناخواسته، تحت تاثیر فیلم آن قرار گرفت و اکشن ناب فیلم سبب شد که انتظارات تا حد زیادی از بازی بالا رود. همین مسئله باعث گشت که نوعی دو دستگی میان مخاطبان آن پدید آید. در حالی که منتقدان در بهترین حالت آن را یک بازی متوسط خواندند، بیش از 97 درصد کاربران استیم از بازی راضی بودند و مد مکس توانست به رتبه بندی "Overwhelmingly Positive" یا "بیش از حد مثبت" در این شبکه دست یافته و نظر گیمرها را به خود جلب کند.

چه چیزی سبب شد که مخاطبان بازی، این گونه به دو دسته تقسیم شوند و نظرات درباره ی آن متفاوت باشد؟

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بررسی بازی Trine 3: The Artifacts of Power؛ گردهمایی قهرمانان

Trine3Cover2

امروزه دنیای بازی های ویدیویی به قدری وسعت یافته که تقریبا هر چیزی را در آن می توان یافت. بازی سازان بزرگ، جدیدا علاقه ای وصف ناشدنی به موضوعات آخرالزمانی پیدا کرده اند و آن دسته از استودیوهایی هم که چنین مسائلی را دنبال نمی کنند، احتمالا در منجلاب عرضه ی سالانه و دوشیدن فرنچایزهای خود گرفتارند.

در همین حال و در زمان عرضه ی دائمی بازی های مشابه به یک دیگر، تیم های کوچک تر و مستقل و نیمه مستقل، به فضای بیش تری برای عرض اندام دسترسی پیدا کرده اند. چنین استودیوهای کوچکی معمولا به ساخت بازی هایی روی می آورند که شاید از لحاظ گرافیک چندان پر زرق و برق نباشند اما از ایده هایی بهره می برند که می تواند تجربه ای لذت بخش برای مخاطب پدید آورد.

استودیوی فروزن بایت اما جایی در این میان است. این استودیو که بیش تر شهرت خود را مدیون سری بازی Trine است، رویکردی جالب در قبال بازی های خود دارد. تراین همواره با گرافیک فوق العاده اش شناخته می شود اما گیم پلی و روند ساخت مستقل گونه ی آن سبب می شود که نتوان آن را یک بازی AAA نامید.

نسخه ی سوم تراین، چندی پیش تحت عنوان The Artifacts of Power عرضه شد و با تحولات بسیاری در این سری بازی فوق العاده همراه بود. محیط دو و نیم بعدی، یکی از شاخصه های اصلی این بازیست اما در نسخه ی سوم، شاهد ورود بازی به بعد سوم هستیم و همین مسئله تغییراتی شگرفت در گیم پلی پدید آورده؛ تغییراتی که به مذاق بسیاری خوش نیامده و صدای طرفداران بازی را در آورد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

داستان اکس باکس؛ بیل گیتس چگونه راضی شد وارد رقابت با سونی شود

rtr400j2

مایکروسافت خود را برای عرضه آپدیتی حجیم آماده می کند، آپدیتی که ویندوز 10 را به تک تک 14 میلیون اکس باکس وان فروخته شده در سراسر جهان می آورد و رویای بیل گیتس را پس از 14 سال محقق می کند.

اگر دو دهه پیش، زمانی که هنوز بیل کلینتون رئیس جمهور آمریکا بود از گیتس می پرسیدید که چه کسی بالاخره ویندوز را می خواهد به اتاق نشیمن آورد، در پاسخ می گفت برای انجام دادن این تغییر بزرگ در پوست خود نمی گنجد.

اواخر دهه نود میلادی، مایکروسافت حسابی از حضور پلی استیشن 2 وحشت کرده بود. کنسول جدید سونی قرار بود حوالی سال 2000 عرضه شود و یک تفاوت بزرگ با ورژن قبلی اش داشت. در حالی که کنسول اول سونی تمرکز بالایی بر جذب بازی سازان کنسولی داشت، ژاپنی ها این بار با پلی استیشن 2 بازاری بزرگ تر را هدف قرار داده بودند و می خواستند توسعه دهندگان ویندوزی را به سمت خود بکشند.

سونی موفق شد و با پلی استیشن 2 نه تنها کنسول ها را وارد مرحله ای تازه کرد، بلکه پی سی گیمینگ را هم برای سال ها با رکودی عظیم مواجه نمود.

توسعه دهندگان میلی به عرضه بازی های خود روی پی سی نداشتند و جامعه کنسول گیمرها روز به روز در حال گسترش بود، در این بین مایکروسافت به خواب فرو رفته بود. پلی استیشن 2 با یک دی وی دی پلیر داخلی عرضه شد و نقش ابزار مالتی مدیای اتاق نشیمن را ایفا می کرد، کاری که مایکروسافت سعی در انجام آن با کنسول ویندوزی اش داشت.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

چرا آیفون جدید اپل می تواند برای گیمینگ فوق العاده باشد؟

2015-09-09t183256z_2084868902_tb3eb991

تنها مشکلی که در ارتباط با تکنولوژی 3D Touch اپل وجود دارد، این است که آیفون های جدید اپل هیچ چیز خاصی را 3D نمی کنند. در حقیقت، آنچه که چهارشنبه شب به نمایش درآمد، ورژن پیشرفته تری از تکنولوژی فورس تاچ موجود روی لپ تاپ ها و ساعت هوشمند این شرکت است. اندکی که روی نمایشگر فشار وارد کنید، یک عملکرد تازه از تلفن تان مشاهده خواهید کرد. آنچه در آیفون 6 اس مشاهده می شود، گام کوچک بعدی در زمینه نمایشگرهای لمسی است.

هر چه می خواهید آن را خطاب کنید، مهم نیست، آنچه اهمیت دارد قرارگیری آن در آیفون 6 اس به عنوان یکی از معدود ویژگی های نوآورانه اپل برای تلفن های جدیدش است. 3D Touch به قطع می تواند یکی از برگ های برنده اپل در برابر دیگر ابزارهای همراه باشد.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

فلش بک: نگاهی به بازی Return to Castle Wolfenstein

Return-to-Castle-Wolfenstein-wolfenstein-25491975-1600-1200

داستان از جایی شروع می شود که مامور بلازکوویچ به همراه یکی دیگر از جاسوسان پر دل و جرات نیروهای متفقین در دام اسارت می افتند. بلازکوویچ با هوش و ذکاوتی که به خرج می دهد، موفق به فرار از سلول خود می شود اما مامور دیگر، زیر شکنجه نازی ها جان می دهد.

فرار از قلعه ولفنشتاین چند مرحله ابتدایی بازی را تشکیل می دهد و از آن پس داستان در مناطق مختلفی که آلمان ها ریشه کرده اند ادامه می یابد. هدف بلازکوویچ پی بردن به پروژه های مخفیانه ای است که هیتلر و هم پیمانان اش در حال انجام آن ها هستند.

با پیشروی در بازی به این نکته پی می بردیم که افسران عالی رتبه نازی افکار شومی در سر دارند و اگر پروژه های شان به ثمر برسد، تمام دنیا تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت. بیدار کردن نیروی مردگان و بهره گیری از علوم روز برای ساخت سربازانی با فرای قدرت انسانی بلازکوویچ را شوکه می کند.

پس از طی چند مرحله ساده و فرار از قلعه، وارد دهکده و سپس معابد زیر زمینی می شوید، جایی که واقعا ترس را از عمق استخوان خود حس می کنید. اگر در سنین پایین این بازی را تجربه کرده باشید قطعا اولین مواجهه خود با اسکلت های متحرک را از یاد نبرده اید؛ چه کابوس وحشتناکی بود.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

دریچه: طلوع اسطوره ها؛ معرفی بازی Guild Wars 2

guild-wars-2-wallpapers-hd-4-1080p

گیلد وارز 2 همانند World of Warcraft، سبک MMORPG را دنبال می کند. ساختار این سبک به گونه ای است که همانند یک بازی نقش آفرینی می توانید کاراکتری را برای خود بر گزینید و هر طور که می خواهید ظاهر آن را تقییر دهید.

هنگامی که وارد گیلد وارز 2 می شوید، چهار کلاس مختلف از کاراکترها در اختیارتان قرار می گیرد که هر کدام از آن ها توانایی ها متفاوت و همچنین داستان ها مختلفی را به دوش خود می کشند.

پس از انتخاب کاراکتر، از شما سوالاتی پرسیده می شوند که بخش داستانی بازی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. در بازی چندین بخش داستانی متفاوت وجود دارد که با پاسخ دادن به این سوالات می توانید در آن ها تغییرات گسترده ای ایجاد کنید.

برای مطالعه کامل مقاله کلیک کنید.

بخش دوم - اخبار هفته

سونی در ژاپن بیشترین هزینه تبلیغات را می پردازد

PS4Japan-ds1-670x446-constrain

وبسایت خبری Tokyo Keizai Online که گزارش های مالی و سیاسی شرکت های ژاپنی را منتشر می کند، اخیرا لیستی از 500 کمپانی بزرگ ژاپن عرضه کرده که در آن، شرکت ها براساس مخارج تبلیغاتی خود طی یک سال مالی گذشته دسته بندی شده اند.

جالب اینجاست که سونی با خرج 444.4 میلیارد ین طی یک سال، توانسته رتبه اول را در اختیار بگیرد و از مجموع 8215.9 میلیارد ین، سهمی 5.4 درصدی داشته باشد. به نظر می رسد سونی تلاش بسیاری برای تبلیغ پلی استیشن 4 کرده است.

باید به این مساله اشاره نمود که رقم 444.4 میلیارد ینی که خرج شده، صرفا توسط بخش الکترونیک سونی نبوده و همه قسمت های شرکت در آن سهمی دارند. در نتیجه بخش سرگرم ها و سینما نیز شامل آن می شوند.

نینتندو به عنوان دیگر شرکت شناخته شده ی ژاپنی در رتبه بیستم قرار دارد و تنها با هزینه ی 54.8 میلیارد ینی، شدیدا از سونی عقب است. اما باید توجه داشت که هر شرکت به میزان درآمد خود می تواند هزینه کند و نینتندو از مجموع درآمد 549.7 دلاری خود، تقریبا 10 درصد را هزینه تبلیغات کرده که رقمی قابل توجه است.

رکوردشکنی های Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ادامه دارد

MGS5_TPP-ds1-670x377-constrain

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain آخرین ساخته ی کارگردان شهیر دنیای بازی، هیدیو کوجیما هفته پیش منتشر شد و توانست از نگاه منتقدین بسیار موفق ظاهر شود (با میانگین امتیازات 95 در حال حاضر) و البته فروش فوق العاده ای هم داشته باشد.

کونامی طی پیامی تصویری رسما اعلام کرد که 3 میلیون نسخه از این بازی به بازار عرضه شده (دقیقا همان آماری که برای Metal Gear Solid IV: Guns of Patriot اعلام شده بود) و هیچ بعید نیست که طی این یک هفته تمامی ذخیره ها رو به اتمام رفته باشد.

مردم ژاپن اصولا توجهی به بازی های غربی ندارند و کمتر پیش می آید که عنوانی نظرشان را جلب کند و به همین دلیل تاکنون برخلاف باقی نقاط دنیا، پلی استیشن 4 در خانه خودش فروش بسیاری نداشته. عرضه ی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain سبب شده تا نه تنها مردم برای خرید بازی به فروشگاه ها هجوم آورند، بلکه میل به خرید پلی استیشن 4 نیز پیدا کنند.

جالب است بدانید که فروش نسخه پلی استیشن 3 بیشتر از فروش نسخه ی اکس باکس وان بوده، اگر آمار و ارقام فروش ناچیز کنسول مایکروسافت را در ژاپن خوانده باشید اصلا از این مسئله متعجب نمی شوید.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain آخرین همکاری کوجیما با شرکت کونامی بود و احتمالا دیگر این کارگردان شهیر ژاپنی هیچ وقت نتواند یک متال گیر جدید بسازد.

کنترلرهای جدید اکس باکس وان جای خالی لایت بار کنترلر پلی استیشن 4 را پر می کنند

2933062-1

ریزر و مایکروسافت در حال تدارک دیدن کنترلرهای جدیدی برای کنسول اکس باکس وان هستند تا تنوع بیشتری برای مخاطبان این کنسول ایجاد کنند و تجربه ای حرفه ای تر ارائه دهند. شرکت دیگری با نام PowerA حالا به این صف پیوسته تا کنترلری متفاوت را به نمایش گذارد.

این کمپانی تولید کننده لوازم جانبی کنسولی، کنترلر را Fusion Pro نامگذاری کرده. چهار دکمه ی ABXY سر جای خود هستند و دیجیتال پد نیز درست همان ظاهر اصلی را دارد، یعنی همانند کنترلر الیت، قابلیت عوض کردن آن با دیجیتال پدهای نسل قبل وجود ندارد.

شما می توانید با برنامه ای که کنترلر را تحت فرمان دارد، عملکرد دکمه ها را تغییر دهید و هر آنطور که مایلید به انجام بازی بپردازید. طراحی کلی Fusion Pro تا حدودی با آنچه که مایکروسافت و ریزر ساخته اند متفاوت است اما یک نکته مثبت دارد و آن هم حلقه ها و نوارهای نوری است که دور آنالوگ ها و در قسمت بالایی کنترلر دیده می شود.

این نوارهای نوری می توانند به 225 رنگ مختلف تغییر حالت دهند و عملکردی نسبتا مشابه لایت بار DualShock 4.0 داشته باشند اما با این تفاوت که نیاز به شخصی سازی دارند. در حالی که وایلدکت ریزر و الیت مایکروسافت قیمتی 150 دلاری دارند، Fusion Pro به مبلغ 80 دلار فروخته خواهد شد. PowerA این کنترلر را به همراه سیم 3 متری در تاریخ 26 اکتبر به بازار خواهد فرستاد.

اپل تی وی بعدی، کنسول های سنتی را به چالش خواهد کشید

appletv.0-w600

نیویورک تایمز به تازگی گزارشی در مورد نسل بعدی اپل تی وی که در روز چهارشنبه این هفته معرفی می شود را ارئه داده است. منبع یاد شده تایید می کند که نقش بازی های ویدیویی در این محصول، پر رنگ تر از وظیفه پیشین و اصلی آن خواهند بود.

این نشریه می نویسد: «هدف اولیه کاربران از خرید این محصول، گیمینگ خواهد بود.» در این میان همچنین ذکر شده که این نسل از اپل تی وی، قطعا در کنفرانس روز چهارشنبه معرفی خواهد شد.

گزارش اخیر NYT ابعاد دیگری را نیز در بر می گیرد؛ برای مثال گفته شده که قیمت Apple TV از حدود ۱۵۰ دلار آغاز خواهد شد. حال با توجه به اینکه اپل، اکنون این دستگاه را با قیمت ۶۹ دلار به فروش می رساند، باید دید استقبال طرفداران این برند از نمونه جدید محصول مورد بحث گونه خواهد بود. نیویورک تایمز همچنین عنوان نموده که اپل تصمیم دارد با این محصول به جنگ کنسول های گیمینگ و سنتی برود و چنین دستگاه هایی نیز معمولا قیمتی بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلارند و با توجه به اینکه اپل تی وی نیز قرار است بازی های تقریبا ساده iOS را اجرا کند، می توان گفت ۱۵۰ دلار، قیمت بدی برایش نیست.

پیش از این خبر رسیده بود که سخت افزار اپل تی دست خوش تغییرات گسترده ای خواهند شد. برای مثال انتظار می رود که از چیپ A8 و پردازشگر گرافیکی قدرتمندی در آن استفاده شود. NYT اشاره ای به موجود بودن بازی های ویدیویی در زمان معرفی و عرضه این دستگاه نکرده است.

میاموتو ساخت پیکمین ۴ را تایید کرد

pikmin-3-wallpaper-1-ds1-670x377-constrain

شیگرو میاموتو، خالق ماریو و مدیر عامل موقت نینتندو در گفتگویی با وبسایت یوروگیمر، از ساخت پیکمین ۴ پرده برداشت و ساخت آن را در مراحل پایانی اعلام کرد. نینتندو نیز پس از اعلام این خبر در بیانیه ای ساخت بازی را با به کار بردن عبارت «در دست توسعه» تایید نمود.

Pikmin 3 که در ابتدا قرار بود به عنوان بازی لانچ، در سال ۲۰۱۲ برای Wii U عرضه شود، با یک سال تاخیر به ۲۰۱۳ موکول شد. در نهایت بازی توانست بازخورد خوبی از سوی منتقدین و دارندگان کنسول Wii U دریافت کند. همین مسئله سبب شد تا میاموتو بخواهد با به کار گیری کنترلر منحصر به فرد Wii U، نسخه بعدی را نیز بسازد.

البته جز تایید خبر و رو به پایان خواندن پروژه، نینتندو و میاموتو جزئیات بیشتری در اختیار نگذاشتند اما لازم است که به رونمایی از NX در سال ۲۰۱۶ توجه ویژه ای داشته باشیم. نینتندو قرار است سال آینده کنسول جدید خود را معرفی کند و Pikmin 4 می تواند یکی از مهره های اصلی آن باشد.

میاموتو در ارتباط با Super Mario Galaxy 3 هم نظرات جالبی دارد. وی ساخت این بازی را دور از امکان نمی داند اما قطعا شاهد عرضه ی آن روی Wii U نخواهیم بود. با این تفاسیر می توان برداشت کرد که نینتندو نهایتا تا یک الی دو سال آینده قصد حمایت از Wii U را خواهد داشت و پس از آن باید چشم به NX بدوزیم.

فروش پلی استیشن 4 در خاورمیانه از مرز یک میلیون واحد گذشت

ps4-logo-ds1-670x341-constrain

سونی در بیانیه ای از آمار خیره کننده فروش پلی استیشن در منطقه خاور میانه خبر داد. کشورهای خاورمیانه که به طور رسمی تحت پوشش سونی قرار گرفته اند، مجموعا یک میلیون پلی استیشن 4 خریداری کرده اند و این مسئله می تواند مسئله ای حائز اهمیت برای مقوله ی گیمینگ در این ناحیه باشد.

رابرت فیسر، مدیر روابط عمومی بخش سرگرمی های سونی در منطقه خاور میانه، از طرفداران عرب پلی استیشن بابت حمایتی که از سونی داشته اند تشکر کرد و عمده ی این موفقیت را به خاطر حضور زبان عربی در رابط کاربری پلی استیشن 4 و همکاری بازی سازهای منطقه ای برای بومی سازی محتوا دانست.

فیسر می گوید حضور سونی در این ناحیه بسیار مثبت بوده و روز به روز به قدرت آن ها افزون می گردد و در حقیقت سونی به همین سو قدم برداشته. ناحیه ی خاورمیانه با توجه درگیری های منطقه ای بسیاری که در آن وجود دارد معمولا ناحیه ی محبوبی برای توسعه دهندگان و ناشرین بازی به حساب نمی آید. حتی شرکت هایی نظیر نینتندو ترجیح می دهند حضوری در منطقه نداشته باشند. نباید فراموش کنیم که میزان انبوهی از این یک میلیون کنسول نیز حالا در ایران است.

با این حال، لغو تحریم های بین المللی علیه ایران سبب می گردد تا درهای تجارت به سوی شرکت ها گشوده شود و آن ها با بازاری چند ده میلیونی روبرو شوند اما آیا از نظر شما عدم وجود قانون کپی رایت می تواند لطمه ای به این تجارت وارد کند؟

دموی فیفا ۱۶ برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۳ منتشر شد

FIFA16_XboxOne_PS4_Gamescom_RMvATL_LR_WM-Copy-600x338

اگر پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۳ دارید، همین حالا می توانید با مراجعه به استور مربوطه، دموی فیفا ۱۶ را دانلود کرده و نگاهی تغییرات بازی نسبت به نسخه پیشین داشته باشید. تاکنون برخی از بازیکنان نسبت به تغییرات ایجاد شده نظر مثبت داشته اند و برخی به طرفدارای از PES 2016‌ برخواسته اند.

با توجه به منطقه و بازه زمانی، فیفا ۱۶ ممکن است در ساعت های متفاوتی روی استور برای دانلود قرار بگیرد. مسلما ابتدا کاربران استرالیایی موفق به دریافت دمو خواهند بود و تا پایان امروز، آمریکایی ها هم می توانند با سر زدن به پلی استیشن استور، دموی بازی را دریافت کنند.

اگر با آی پی ایران وارد پلی استیشن استور شوید، می توانید از طریق این لینک، نسبت به دریافت و دانلود دموی فیفا ۱۶ به حجم ۴.۲ گیگابایت اقدام کنید. کاربران دیگر پلتفرم ها نیز باید چند ساعتی منتظر بمانند تا جزئیات بیشتری از خبر منتشر گردد.

در این دمو ۱۲ تیم بزرگ با دو بخش Trainer Mode و FUT Draft Mode در دسترس اند. فیفا ۱۶ در تاریخ ۲۲ سپتامبر برابر با ۳۱ شهریور برای پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳، اکس باکس وان، اکس باکس ۳۶۰ و پی سی عرضه خواهد شد.

رکورد ده میلیارد بازدید یوتوب به نام PewDiePie ثبت شد

pewdiepie-youtube-subscribers1-600x369

PewDiePie، شخصیتی شناخته شده در یوتوب است که قریب به ۴۰ میلیون نفر دنبال کننده دارد. ویدیوهای وی عمدتا در ارتباط با بازی های ویدیویی و انجام آن ها هستند. او که پیش از این رکورد دار بیشترین تعداد دنبال کننده را در شبکه یوتوب در اختیار داشت، حالا اولین شخصی است که توانسته ده میلیارد بازدید داشته باشد.

فلیکس کیلبرگ، ملقب به PewDiePie طی سال های اخیر محبوبیت بسیاری در شبکه های اجتماعی نیز پیدا کرده و علاوه بر ویدیوهای Let's Play، گاهی اوقات موضوعات خاصی را نیز مورد بررسی قرار می دهد. با ۳۹ میلیون دنبال کننده در یوتوب و ۶.۵ میلیون دنبال کننده در توییتر، وی را می توان نماینده ای از جامعه ی گیمرها معرفی کرد.

چند هفته پیش، PewDiePie با انتشار ویدیویی، اعتراضات مردم نسبت به درآمدی که دارد را غیرمنصفانه خواند. او سال گذشته ۷.۴ میلیون و سال پیش از آن، ۴ میلیون دلار از طریق بازی کردن درآمد کسب کرده اما اعتراضات به این آمار و ارقام پایان ندارد. در ویدیوی منتشر شده، وی کار خود را بسیار دشوار می خواند و با زبانی طنز آمیز، این سرمایه را حق خود ابراز می کند.

گوگل در صدد است تا با استفاده از شبکه عظیم یوتوب، گیمرهای بیشتری را به سوی خود بکشاند و طبیعتا این مسئله به سود افرادی چون فلیکس کیلبرگ خواهد بود. در همین راستا، چندی پیش سرویس YouTube Gaming‌ راه اندازی شد تا یوتوب وارد رقابت مستقیم با توییچ شود.

آمار ماه آگوست NPD؛ نینتندو و سونی، دوشادوش یک دیگر

url1

گزارش گروه NPD از آمار فروش ماه آگوست منتشر شد و با سورپرایزهای بسیار همراه است. جالب ترین خبر ماه آگوست این است که کمپانی نینتندو، از نوامبر سال گذشته میلادی، 7 میلیون نسخه از مجسمه (فیگور) های Amiibo را به بازار آمریکا عرضه کرده.

در گزارش مشخص نشده که آیا آمار فروش این مجسمه ها مربوط به نسخه هایی است که به خرده فروشان عرضه شده و یا به خریداران؛ اما در هر صورت، با توجه به بازاری که از آن صحبت می کنیم، این آمار بسیار عالی است.

اما نینتندو خبرهای خوب بسیار دیگری نیز دارد؛ در 8 ماه گذشته، فروش کنسول دستی 3DS تا 30 درصد افزایش داشته و بازی محبوب Splatoon، نزدیک به 600.000 نسخه فروخته است.

نبرد کنسولی

بازگردیم به قلمروی کنسول های نسل هشتمی. کنسول پلی استیشن 4 هم چنان به موفقیت خود ادامه می دهد، این کنسول هم در نرم افزار و هم در سخت افزار، اکس باکس وان را شکست داد. بیش تر گیمرها، بازی Madden 16 را روی پلی استیشن 4 تجربه کردند تا اکس باکس وان و اکس باکس 360 در رتبه های دوم و سوم قرار بگیرند.

سونی هم چنین اعلام کرده که نسخه ی بتا بازی Black Ops 3، "موفق ترین نسخه ی بتا در تاریخ پلی استیشن 4" بوده، که البته بسیار تحسین برانگیز است؛ چرا که نسخه ی بتا بازی دستینی در سال 2014، رکوردهای مختلفی از خود به جای گذاشت.

اکس باکس هم ماه خوبی را پشت سر گذاشت و مایکروسافت اعلام کرده که فروش "سال به سال" (نسبت به سال گذشته) این کنسول، با رشد 26 درصدی مواجه شده.

در کل، فروش سال به سال سخت افزار با کاهش 2 درصدی، به رقم 190.5 میلیون دلار رسیده است. در این میان، کنسول های قابل حمل با رشد ناچیز 4 درصدی و کنسول های نسل قبل، با سقوط 61 درصدی به کار خود ادامه می دهند.

نرم افزار

فروش کلی نرم افزار، نسبت به سال گذشته 10 درصد افت داشته و به رقم 207.9 میلیون دلار رسیده است. البته این موضوع چندان غافلگیر کننده نیست چرا که در اه آگوست، با کمبود عرضه ی بازی های بزرگ مواجه بودیم. بازی های Until Dawn، Madden و Gears of War Ultimate عملکرد قابل قبولی  به جا گذاشتند اما در برابر عرضه ی دوباره ی The Last of Us و Diablo 3 در سال گذشته، حرف خاصی برای گفتن نداشتند.

با این وجود، مشکل اصلی در اینجاست که کنسول های نسل قبل در حال مرگ اند؛ پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در حال رشد 34 درصدی سال به سال هستند اما فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، با کاهش 51 درصدی همراه است. کنسول های دستی 3DS و ویتا نیز با کاهش 24 درصدی فروش نرم افزار دست و پنجه نرم می کنند.

در زیر می توانید جدول مربوط به میزان فروش بازی ها (نسخه فیزیکی) را مشاهده کنید. فروش بیشتر از آن پلتفرمی است که ابتدا جلوی نام بازی آمده و پلتفرم آخر هم کمترین فروش را برای بازی به ارمغان آورده است. هم چنین باندل های بازی ها، در این جدول درج نشده اند.

  1. Madden NFL 16 - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3
  2. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
  3. Gears of War Ultimate Edition - Xbox One
  4. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
  5. Lego Jurassic World - Xbox 360, 3DS, WiiU, PS3, Xbox One, PS4, Vita
  6. Rare Replay - Xbox One
  7. Until Dawn - PS4
  8. Call of Duty Black Ops Combo Pack - Xbox 360, PS3
  9. Batman Arkham Knight - PS4, Xbox One
  10. Call of Duty Advanced Warfare - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC

آمار عمومی

مجموعه هزینه های صنعت در ماه گذشته، به رقم 548 میلیون دلار رسید که کاهش 2 درصدی سال به سال در آن دیده می شود. کاهش 2 درصدی، چندان رقم قابل توجهی نیست اما با در نظر گیری این که بازی های GTA V و ماینکرفت بار دیگر به 5 بازی برتر جدول پیوستند، می توان نتیجه گیری کرد که هیچ یک از بازی های جدید، توانایی رقابت با آن ها را ندارند.

در کل، فروش سخت افزارهای جانبی با رشد 12 درصدی سال به سال، به موفقیت خود ادامه داده و به رقم 149.6 میلیون دلار رسیده است، که البته می توان بخش عمده ای از این رشد را مدیون Amiibo دانست.

گروه NPD هم چنین به کاهش قیمت سخت افزارهای جانبی اشاره کرده و باور دارد که دلیل این امر، آن است که خرده فروشان می خواهند پیش از به پایان رسیدن فصل تعطیلات، انبارهای خود را خالی کنند.

در نظر داشته باشید که آمار گروه NPD فقط شامل آمریکای شمالی و بازی های فیزیکی است. یعنی نسخه های دیجیتالی عملا از آمار حذف شده اند که خود آماری چند ده میلیون دلاری است. بنابراین، گرچه گروه NPD یکی از معتبرترین سازمان های ممکن است اما آمار آن به طور قطع نشان دهنده حقایق بازار نیست.

باندل Uncharted: The Nathan Drake Collection برای پلی استیشن 4 معرفی شد

20954022478_a8868997de_k-ds1-670x447-constrain

سونی یک بسته ی فوق العاده ویژه برای طرفداران و دارندگان پلی استیشن 4 در آخر سال 2015 تدارک دیده که مجموعه ای بهترین بازی های کنسول پلی استیشن 3 را شامل می شود.

هر سه آنچارتدی که نسل پیش برای پلی استیشن 3 منتشر شد محبوبیت بسیاری داشتند، مخصوصا نسخه دوم که به نوعی اوج دوران پلی استیشن 3 را به نمایش گذاشت و حالا هر سه عنوان قرار است برای پلی استیشن 4 نیز عرضه گردند.

سونی برای تشویق کسانی که هنوز موفق به خرید پلی استیشن 4 نشده اند، باندلی مخصوص از بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection را در نظر گرفته. این باندل شامل بازی و یک کنسول 500 گیگابایتی خواهد بود.

گفته شده که آخرین مدل های پلی استیشن 4 با نام CUH-1215A درون این بسته ها قرار گرفته اند و در تاریخ 9 اکتبر با قیمت 399 دلار عرضه خواهند شد.

بازی سازها به داد کودکان مناطق جنگی می رسند

shutterstock_239389423.0.0

در منطقه ای زندگی می کنیم که عموما با بحران های متعددی دست و پنجه نرم می کند و جنگ یکی از بلایایی است که میلیون ها کودک را تحت تاثیر خود قرار داده. با این حال استودیوهای بزرگ بازی سازی قصد دارند با ارائه کمک های خیر خواهانه ی معنوی خود، به نوعی در برطرف کردن مشکل بزرگ این روزها سهیم شوند.

قرار است طی یک رویداد بازی سازی شش روزه، استودیوهای گرد هم آیند و بازی هایی بسازند و تحت عنوان Help: Real War is Not a Game یا «کمک: جنگ واقعی یک بازی نیست» عرضه کنند. این بسته توسط War Child، خیریه ای نام آشنا منتشر خواهد شد.

343Industries (سازندگان سری هیلو)، Creative Assembly (سازندگان سری Total Was و Alien Isolation) و Team 17 (سازندگان سری بازی های Worms) از تولیدکنندگان نام آشنایی هستند که می توان نام شان را در این لیست مشاهده نمود. مایلز جیکوبسون از استودیو Sports Interactive می گوید: «هیچ کودکی جنگ را شروع نکرده، پس هیچ کودکی نباید تحت تاثیر آن باشد.»

اوایل سال آینده، «کمک: جنگ واقعی یک بازی نیست» برای پلتفرم پی سی عرضه خواهد شد و طبیعتا هزینه جمع آوری شده توسط آن مستقیما به کودکان آسیب دیده اهدا خواهد شد. هنوز تا زمان بندی این رویداد شش روزه باقی مانده و احتمالا استودیوهای بیشتری به جمع شرکت های کنونی بپیوندند.

تحلیلگران می گویند فروش بازی های استیم سرعت بسیاری پیدا کرده است

cities_skylines2-600x337

سرویس Steam Spy که وظیفه ی استخراج اطلاعات از درون شبکه استیم را به عهده دارد، حالا حقایق جالبی را بر ملا کرده است. به گفته استیم اسپای، از ماه مارس 2015 تاکنون، 6 بازی موفق شده اند که فروشی بیش از یک میلیون نسخه کسب کنند.

بر اساس آمار و ارقام سرگی گالیونکین، عناوین Grand Theft Auto 5 ،Cities: Skylines و Rocket League به همراه سه عنوان Ark: Survival Evolved ،Besiege و H1Z1 از برنامه دسترسی زودهنگام موفق شده اند طی مدت زمانی اندک بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشند.

Cities: Skyline در روز اول عرضه خود توانست 250 هزار واحد فروش کند و این رقم در عرض یک هفته به نیم میلیون نسخه رسید. ماه آپریل (یک ماه بعد) بود که شرکت سازنده ی آن رسما اعلام نمود، Skyline بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته است. Ark: Survival Evolve نیز در عرض 2-3 هفته توانست به چنین جایگاهی دست پیدا کند، در حالی که هنوز توسعه آن کامل نشده.

گالیونکین می گوید شش عنوان دیگر هم بیش از نیم میلیون فروش داشته اند که نام The Witcher 3: Wild Hunt در آن میان دیده می شود، عنوانی که به صورت جهانی تا چند هفته پیش 6 میلیون نسخه فروخته بود.

کنسول ها از لحاظ فروش همچنان پلتفرم های پیش رو هستند اما پیشرفت نجومی پی سی طی ماه ها و سال های اخیر بی سابقه است. اخیرا، دو بازی بزرگ دیگر (Mad Max و Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain) هم روی استیم عرضه شدند و امید می رود که ناشرین بیشتری میل به عرضه بازی های خود روی این بستر پیدا کنند.

لیست 10 بازیکن برتر FIFA 16 اعلام شد

Fifa-16

شما هم پیش از آمدن هر نسخه از فیفا منتظر می مانید تا ببینید کدام بازیکنان در لیست برترین ها رتبه بالاتری کسب کرده اند؟ کمتر از دو هفته به عرضه نسخه جدید فیفا فرصت باقی مانده و حالا الکترونیک آرتز لیست بهترین بازیکنان را اعلام نموده است.

image_44.img

image_45.img

image_43.img

image_42.img

image_41.img

image_39.img

image_46.img

image_47.img

image_40.img

image_48.img

پس از درخشش Eden Hazard در فصل پیش، الکترونیک آرتز ارتقاء رتبه ای برای وی در نظر گرفت اما روبن همچنان در جایگاه پیشین خود باقی مانده. ایبراهیموویچ هم یک پله سقوط را تجربه کره.

مسی و رونالدو هم که مشخصا بر سر جایگاه اول و دوم نبرد دارند و این بار باز مسی پیروز میدان بوده است. به هر حال فاصله ی این دو بازیکن به حد نیست که بتوان تفاوتی از لحاظ رتبه برای شان قائل شد اما بازی کردن با هر کدام در فیفا 16 قطعا تجربه ای متفاوت خواهد بود.

فیفا 16 در تاریخ 31 شهریور برای پلی استیشن 4، اکس باکس وان، پی سی، پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 عرضه خواهد شد. نظر شما در ارتباط با رده بندی ده بازیکن برتر چیست؟

تصاویر جدیدی از آپدیت نرم افزاری پلی استیشن 4 به زبان آلمانی منتشر شد

PS4-logo-201_440-ds1-670x378-constrain

وبلاگ رسمی پلی استیشن هفته پیش اطلاعاتی هر چند اندک در ارتباط با بروزرسانی 3.00 منتشر کرد اما اخیرا تصاویری منتشر شده که نشان دهنده جزئیات جدید و تازه ای از محیط است. اگر در حال حاضر پلی استیشن 4 دارید می توانید با مشاهده تصاویر متوجه تغییرات ساختاری و بزرگ شوید.

پیش از این در دیجیاتو برای تان از قابلیت های آپدیت جدید پلی استیشن 4 گفته بودیم:

با بروزرسانی به نسخه ۳٫۰۰، فضای ابری کاربران PS4 از یک گیگابایت به ۱۰ گیگابایت ارتقا خواهد یافت که از این فضا می توان برای ذخیره کردن بازی ها بهره گرفت. مضاف بر این، بروزرسانی یادشده نواری به داشبورد کنسول برای چک کردن فضای ابری خواهد افزود تا از فضای اشغال شده در آن باخبر شوید.

کاربران PS4 پیش از این قادر به استریم زنده بازی ها در توئیچ بودند، اما بروزرسانی جدید این امکان را در یوتوب هم میسر خواهد کرد و می توان تصاویر در حال استریم شدن را از طریق اپلیکیشن موبایل و کانال YouTube Gaming دنبال نمود. به غیر از استریم های طولانی، سونی برای اشتراک گذاری ویدئوهای کوتاه مدت نیز نقشه ای ریخته و قصد دارد از دکمه Share روی کنترلر برای اشتراک کلیپ های ۱۰ ثانیه ای در توئیتر بهره بگیرد.

در بروزرسانی نسخه ۳٫۰۰ رابط کاربری و ساخت مجامع گیمری هم دستخوش تغییراتی گشته. رویدادهای درون بازی همچون double-XP weekend حالا در یک هاب اختصاصی برای رویدادها نمایان می شوند، و ضمنا کاربران می توانند به ساخت گروه های اجتماعی در مورد بازی یا علاقه مندی های خود اقدام نمایند. هر کدام از این انجمن ها دارای تالار گفتگو‌ و مکانی برای اشتراک اسکرین شات ها خواهند بود و ورود به آن راه ساده ای برای بازی کردن با دیگر اعضاست.

اگر با عده خاصی به بازی می پردازید، به زودی می توانید این افراد را در یک گروه گردآوری کنید. ضمنا ورود به بازی دوستان از طریق صفحه Now Playing هم آسان تر می گردد، و قادر خواهید بود تا با ارسال درخواست، بازی دوست خود را به طور همزمان مشاهده کنید.

سونی تمایلی به صحبت کردن در رابطه با این آپدیت بزرگ ندارد و نمی خواهد چیزی از آن به اشتراک بگذارد.

COEtaQVWsAAHK0k

COEwu_CW8AIkiLQ2

COEtY37WEAAL7kp-670x377

COEtV2NWwAEk11f-670x377

COEtXaQWgAEEOEK-670x377

COE5XL6WsAAhP3P-670x377

COE4_XqWIAEWb9q-670x377

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • چیکسو
    چیکسو | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    رابرت فیسر، مدیر روابط عمومی بخش سرگرمی های سونی در منطقه خاور میانه، از طرفداران عرب پلی استیشن بابت حمایتی که از سونی داشته اند تشکر کرد
    نامرد حداقل یک دهمش ایرانی هستند

  • sina
    sina | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    بیشتر از همه از بخش هایی که مربوط به کنسول ها بود خوشم اومد.ممنون

  • zoroastrian
    zoroastrian | ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    مرسی

مطالب پیشنهادی