ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمپانی کانن از نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت

بازار واقعیت مجازی این روزها داغ تر از همیشه است و هر شرکتی تلاش می کند تا سهمی از آن را به خود اختصاص دهد. اکنون، کمپانی ژاپنی کانن نیز به این جمع پیوسته است. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

بازار واقعیت مجازی این روزها داغ تر از همیشه است و هر شرکتی تلاش می کند تا سهمی از آن را به خود اختصاص دهد. اکنون، کمپانی ژاپنی کانن نیز به این جمع پیوسته است.

روز گذشته این کمپانی در حاشیه نمایشگاه «Canon Expo» که در شهر نیویورک برگزار می شد، از نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این هدست دارای دو دستگیره است که کاربر آنها را گرفته و می تواند به این شکل، هدست را در برابر چشمان خود قرار دهد. از طرف مقابل اما افرادی که هدست را از نمایی دور تر مشاهده می کنند، می توانند ببینند که روی آن، یک LED قرار گرفته که خبر از «در حال کار بودن» دستگاه می دهد.

handheld-vr-from-canon-w600

کمپانی کانن جزییات سخت افزاری این محصول را منتشر ننموده اما برخی از افرادی که در نمایشگاه حضور داشتند، تجربه خود را با این هدست VR اعلام کرده اند. یکی از افراد آزمایش کننده هدست کانن که اتفاقا برای Dreamworks Animation کار می کند، اذعان دارد که این محصول از دو نمایشگر 5.5 اینچی ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است که در واقع مجموع رزولوشن دو نمایشگر به 5K می رسد و میدان دید آن نیز برابر با ۱۲۰ درجه است.

به نظر می رسد که هدست VR مورد بحث هنوز یک نام تجاری ندارد و از شواهد مشخص است که در حالت کنونی، با یک نمونه اولیه طرف هستیم اما از سوی دیگر، زیبایی و نوع طراحی آن، خبر از تکمیل بودن تقریبی اش می دهند و می توان گفت که شاید در آینده نزدیک، شاهد عرضه اش به بازار باشیم. همانگونه که پیشتر ذکر کردیم، کمپانی ژاپنی کانن قیمت و زمان عرضه و یا مشخصات سخت افزاری این دستگاه را فاش نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza
    reza | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    ولی به هدست سونی نمیرسه
    ......

  • عـــامـر
    عـــامـر | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    دست خسته میشه تو طولانی مدت که باید بشه رو صورت هم ببندیش

  • مهدی
    مهدی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    هدست جالبیه

مطالب پیشنهادی