ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ SteadXP در پی از بین بردن لرزش دست شما در زمان ثبت ویدیو است

ویدیوهای لرزان را می توان یکی از بدترین نوع تصاویر ثبت شده در نظر گرفت که تماشای آنها، به صبر بسیار بالایی نیاز دارد. اگرچه در سال های اخیر لرزشگیرهای نرم افزاری یا سخت افزاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۰

ویدیوهای لرزان را می توان یکی از بدترین نوع تصاویر ثبت شده در نظر گرفت که تماشای آنها، به صبر بسیار بالایی نیاز دارد. اگرچه در سال های اخیر لرزشگیرهای نرم افزاری یا سخت افزاری به ماژول یا نرم افزار دوربین های دیجیتالی راه یافته اند اما باز هم در ویدیوهایی که توسط افراد مبتدی به ثبت می رسند، شاهد لرزش های فراوانی هستیم.

اکنون استارتاپی به نام SteadXP از راه رسیده و دستگاهی کوچک تولید نموده که می توانید آن را به هر دوربین دیجیتالی متصل نموده و در نهایت، خروجی کار خود را با تصاویری ثابت تحویل بگیرید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پیش از اینکه به نوع کارکرد دستگاه توسعه یافته از سوی استارتاپ SteadXP اشاره کنیم، باید اذعان داشت که نرم افزارهایی همچون Adobe Premiere و Final Cut Pro (در مک) می توانند اوضاع ویدیوهای لرزان را بهبود بخشند. این نرم افزارها، به واسطه حدس و گمان برخی از فریم های غیر ضروری که دارای لرزش هستند را حذف می کنند.

در واقع، آنالیزی که توسط این دو نرم افزار انجام می شود، بعد از به ثبت رسیدن شات بوده و همانطوری که گفتیم، بیشتر بر اساس حدس و گمان و برخی محاسبات پیش می رود. SteadXP اما به دوربین شما متصل می گردد و در لحظه ی ثبت ویدیو حضور دارد. این دستگاه، در زمانی که شما دوربین خود را به دست می گیرید، آنالیزهای دقیقی را انجام خواهد داد چرا که در صحنه است و می تواند فریم های کاملا غیرضروری که دارای لرزش هستند را به شکلی بسیار بهتر درک و شناسایی کند.

SteadXP در اصل یک جعبه آبی رنگ کوچک است که بر روی دوربین شما قرار گرفته و از یک شتاب سنج و ژیروسکوپ بهره می برد. زمانی که آن را به دوربین خود متصل کرده و ثبت ویدیو را آغاز می کنید نیز، این دستگاه، حرکت و تکان های دوربین شما را به ثبت می رساند. سپس این اطلاعات از طریق نرم افزاری که برای SteadXP توسعه پیدا کرده قابل بازیابی هستند.

لازم به ذکر است که SteadXP لرزش ها را در سه محور به ثبت می رساند و می تواند در زمان کنونی و تا قبل از برداشته شدن یک گام بلند در زمینه بهبود شرایط دوربین های دیجیتال، راه حلی عالی و منطقی به شمار آید.

این استارتاپ محصول خود را برای جذب سرمایه عمومی در وب سایت «کیک‌استارتر» قرار داده و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن مشخص نیست. البته همانگونه که پیش از این نیز ذکر کرده ایم، چنین پروژه هایی در صورت عدم دریافت سرمایه عمومی مورد نیاز شاید هیچگاه به تولید انبوه نرسند. باید در آینده دید سرنوشت این پروژه چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    فیلم را حتماً ببینید. عالی بود. تونسته تا حد خیلی زیادی لرزشهای حین فیلمبرداری را برطرف کنه.
    نرم افزار hyperlapse اینستاگرام هم همین کار را به صورت نرم افزاری انجام میده. البته فعلا فقط برای ios

  • GAMER
    GAMER | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    چه جالب و خوب.مخصوصا برای کسایی مثل من چون من واقعا هنگام گرفتن عکس دستم میلرزه

  • drona
    drona | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    خیلی هم عالی.

مطالب پیشنهادی