ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دست مصنوعی ساخته شده توسط دارپا، حس لامسه را به یک معلول بازگرداند

جندی پیش دارپا وعده ساخت نوع خاصی از اندام های مصنوعی را داد که قادر خواهند بود حسی شبیه به واقعیت را تولید کنند و باید بگوییم که این سازمان به خوبی توانسته وعده دیرینه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

جندی پیش دارپا وعده ساخت نوع خاصی از اندام های مصنوعی را داد که قادر خواهند بود حسی شبیه به واقعیت را تولید کنند و باید بگوییم که این سازمان به خوبی توانسته وعده دیرینه اش را عملیاتی کند. طبق اعلام دارپا، پژوهشگران این سازمان موفق به ساخت نوعی دست مصنوعی شده اند که توانسته حسی «نزدیک به لامسه» را در فرد دریافت کننده، ایجاد نماید.

بیمار دریافت کننده این عضو توانست تشخیص دهد چه زمان هایی دانشمندان نقاط خاصی از انگشتانش را لمس می کردند یا در کدام مواقع با لمس همزمان دو انگشت وی، سعی در فریب دادنش دارند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

اما راز این دستاورد در کاربرد موتورهای حساس به فشار در داخل دست بود که مستقیما به مغز فرد متصل شده بودند و حس کنترل از طریق آن را در فرد ایجاد می کردند؛ به این ترتیب، هر زمان که دست این فرد چیزی را لمس می کرد، سیگنال های الکترونیکی را برای مغز وی ارسال می نمود و حسی شبیه به تماس از طریق گوشت و پوست را در فرد به وجود می آورد.

البته برای آنکه این تکنولوژی رنگ واقعیت به خود بگیرد هنوز کار زیادی باید انجام شود چراکه سنسورهای در نظر گرفته شده برای این دست کل سطح آن را پوشش نمی دهند و در تشخیص دما یا دیگر مولفه هایی که در زمان لمس اشیاء برای انسان اهمیت دارند ناتوان هستند.

با این همه، ساخت این دست می تواند گامی بسیار مهم در ساخت اندام های مصنوعی قلمداد شود و چنانچه عاقبت این تکنولوژی به مرحله کاربرد انبوه برسد، معلولان و افراد ناتوان قادر خواهند بود، حرکت و حسی که در گذشته داشته اند را باز یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Reza
    Reza | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    بابا شماها دیگه خیلی تو جو فیلمها هستین ، یه خورده هم به جنبه های مثبتش توجه کنید !!!

  • سعید
    سعید | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    مسلما قابل هک خواهد بود و میتونه جنایات عجیب و بدون سرنخی رو باهاش انجام داد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی