ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از Quick Charge 3.0 پرده برداشت؛ شارژ موبایل از صفر تا ۸۰ درصد در ۳۵ دقیقه

تکنولوژی Quick Charge 2.0 تا کنون در موبایل های پرچمدار بسیاری به کار گرفته شده که بر اساس میزان حجم باتری، به کاربر اجازه می داد در زمان ۳۰ دقیقه، باتری موبایل خود را بین ۵۰ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۰۰

تکنولوژی Quick Charge 2.0 تا کنون در موبایل های پرچمدار بسیاری به کار گرفته شده که بر اساس میزان حجم باتری، به کاربر اجازه می داد در زمان ۳۰ دقیقه، باتری موبایل خود را بین ۵۰ الی ۶۰ درصد شارژ نماید.

امروز ولی شرکت کوالکام، از نسل سوم این فناوری ملقب به Quick Charge 3.0 رونمایی به عمل آورد؛ نوعی از تکنولوژی که در چیپست های جدید این شرکت موجود خواهد بود و برندهای سازنده تلفن همراه که از سیستم-بر-چیپ های اسنپدراگون بهره گیرند، می توانند تکنولوژی شارژ سریع ۳ را نیز به موبایل های خود بیاورند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بیایید نگاهی به تاریخچه کوتاه این تکنولوژی داشته باشیم؛ ابتدا Quick Charge 1.0 از راه رسید که می توانست نسبت به تکنولوژی های عادی به کار رفته در موبایل ها، تا ۴۰ درصد سریع تر تلفن هوشمند را شارژ کند. سپس نوبت به Quick Charge 2.0 رسید که با استفاده از آن، باتری موبایل تا ۷۵ درصد سریع تر از نمونه های عادی شارژ می شد. اکنون اما Quick Charge 3.0  از راه رسیده که می تواند در مدت زمان ۳۵ دقیقه، یک موبایل را از صفر تا ۸۰ درصد شارژ کند.

جد از سرعت فوق العاده بالای نسخه سوم شارژ سریع، کوالکام برای اولین بار از تکنولوژی «INOV» (ارتباط هوشمندانه برای بهینه سازی ولتاژ - Intelligent Negotiation for Optimum Voltage) نیز بهره گرفته است. الگورتیم جدید در واقع به موبایل ها کمک می کنند تا ولتاژ مورد نیاز خود را به شکلی استاندارد از شارژر درخواست کنند.

نسل سوم تکنولوژی مورد بحث همچنین از دامنه ولتاژهای بیشتری نیز پشتیبانی به عمل می آورد. در واقع Quick Charge 2.0، از ۵، ۹، ۱۰ و ۲۰ ولت پشتیبانی به عمل می آورد اما در نسل سوم، تلفن همراه می تواند انرژی مورد نیاز خود را از بین ۳.۶ ولت تا ۲۰ ولت در اندازه های هر ۲۰۰ میلی‌ولت برای شارژر مشخص نماید که اندازه ای بسیار دقیق تر محسوب شده و با استانداردهای هر باتری، هماهنگی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد.

بخش بسیار مهم دیگر، پشتیبانی این تکنولوژی از پورت USB Type-C است. کوالکام اعلام نموده که این فناوری را در پردازنده های اسنپدراگون ۸۲۰، ۶۲۰، ۶۱۸ و ۴۳۰ به کار خواهد گرفت. چیپست های یاد شده البته به احتمال زیاد ابتدای سال ۲۰۱۶ در موبایل های جدید دیده خواهند شد اما اکنون می توانیم انتظار داشته باشیم که پرچمداران و حتی موبایل های میان رده سال آینده، در زمانی کمتر از یک ساعت به شکل کامل شارژ شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • بــــی طَـــرَف
    بــــی طَـــرَف | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    یه سوال. چرا میگن 80 ؟ چرا نمیگن از 0 تا 100 مثلا 45 دیقه؟

    (سواله)

    • Reza_Abdollahi
      Reza_Abdollahi | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

      چون از 0 تا 80 با سرعت زیادی شارژ میشه بعدش از 80 تا 100 سرعتش نرمال میشه که زمان زیادی میبره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی