ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه نیز گوگل را به انحصار گرایی از طریق پلتفرم اندروید محکوم می کند

ظاهراً یک کشور دیگر هم با گوگل سر ناسازگاری گذاشته و اینبار روس ها غول دنیای جستجوهای اینترنتی را متهم به انحصارگرایی کرده اند؛ در اصل روسیه و دادگاه های این کشور باور دارند گوگل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۳۰

ظاهراً یک کشور دیگر هم با گوگل سر ناسازگاری گذاشته و اینبار روس ها غول دنیای جستجوهای اینترنتی را متهم به انحصارگرایی کرده اند؛ در اصل روسیه و دادگاه های این کشور باور دارند گوگل از موقعیت پلتفرم خود بر روی موبایل ها و تبلت های اندرویدی سو استفاده کرده و با ارائه پیش فرض اپلیکیشن های سرویس هایش روی این پلتفرم، عرصه را به سایر خدمات دهندگان بومی تنگ نموده و فرصت رقابت سالم را از آنها گرفته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ماجرا از آنجایی شروع می شود که کمپانی Yandex، مالک یکی از مطرح ترین موتورهای جستجو در روسیه، از گوگل به رگولاتوری مربوطه در کشور مورد بحث شکایت برده و به آن اتهام انحصار گرایی زده است.

پس از آن فدراسیون ضد انحصار سرویس های اینترنتی در سرزمین تزارها، اقدام به بررسی ها لازم کرده و به نظر می آید به این نتیجه رسیده که گوگل به شکل غیر عادلانه ای سرویس ها و خدمات خود را به کاربران اندرویدی عرضه می نماید و به نوعی از موقعیت بازار مرتبط به این پلتفرم و شرایط حاکم بر آن سو استفاده می کند.

رای نهایی مرتبط به این مجادله احتمالاً ظرف ۱۰ روز کاری آینده مشخص می شود و ممکن است گوگل مجبور گردد محصولات اندرویدی در روسیه را بدون هیچ یک از اپلیکیشن های اصلی خود ارائه کرده و تنها روی شان پلی استور را نصب نماید تا کاربر با کمک آن بتواند اپهای دلخواهش را انتخاب کند.

گفتنی است شواهد نشان می دهند که احتمالاً Yandex برنده ی دعوای یاد شده خواهد بود، زیرا از همین الان سهام کمپانی مذکور شامل رشدی ۱۰ درصدی گشته. بلومبرگ هم می افزاید ظرف سال جاری ترافیک جستجوهای Yandex افولی ۵۰ درصدی پیدا کرده و در عوض ترافیک گوگل از روسیه ۴۲ درصد رشد داشته و این مسئله به یقین سرآغاز ماجرا را رقم زده است.

گوگل هنوز اقدام خاصی را در پاسخ به اتفاقات بالا صورت نداده و گفته منتظر می ماند تا حکم مربوطه را دریافت کرده و سپس تصمیم مناسب را بر حسب شرایط موجود اتخاد می نماید.

روسیه تنها سرزمینی نیست که برچسب انحصارگرایی به ساکنین مانتین ویو می زند و رفتار این شرکت در قبال ارائه سرویس هایش بر روی سیستم عامل اندروید مورد توجه اتحادیه اروپا نیز قرار گرفته و هم اکنون در دست بررسی قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    فارغ از ديدگاه هاي سياسي، مدت هاست كه اكانت با نام damedvedev در اينستاگرام كه مربوط به آقاي دمیتری مدودف (نخست وزير فعلي روسيه) است را دنبال مي كنم و از عكس هاش لذت مي برم. جزو معدود سياسي كاراني است كه خودش هم عكاسي مي كنه. از هر جايي بازديد مي كنه عكس مي گذاره. تا چند وقت پيش، در بازديد از كارخانجات و صنايع، از داخل هليكوپتر، عكس هوايي اونجاها رو مي گذاشت. خيلي عاليه. اصلا اطلاعات اين اكانت اينستاگرام، مستند سازي بسيار خوبي است. بر خلاف آقاي اوباما و سايرين،كه اكانت اينستاگرام فرمايشي دارند. توصيه مي كنم ببينيدش.

  • Mahdi Zakizadeh
    Mahdi Zakizadeh | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    باید دید دیدگاه این افراد از انحصار گرایی چیه؟!!
    سیستم متن باز با تقریبا راحت ترین قوانین کپی رایت
    بالاخره گوگل هم باید راه درآمدی داشته باشه
    اگه اپلیکیشن های اصلی هم نصب نباشه یعنی عملا می خوان سیستم مفتی داشته باشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی