ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی: اکسپریا Z5 پریمیوم صرفا فایل های تصویری را با رزولوشن 4K رندر می کند

اکسپریا Z5 Premium اولین تلفن هوشمند جهان مجهز به نمایشگری با رزولوشن 4K است که در ابعاد ۵.۵ اینچ، می تواند بیش از ۸۰۰ پیکسل را در هر اینچ در برابر چشمان کاربران قرار دهد. برای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۰۵

اکسپریا Z5 Premium اولین تلفن هوشمند جهان مجهز به نمایشگری با رزولوشن 4K است که در ابعاد ۵.۵ اینچ، می تواند بیش از ۸۰۰ پیکسل را در هر اینچ در برابر چشمان کاربران قرار دهد. برای درک میزان تفاوتی که در میان چگالی پیکسلی این موبایل با نمونه های برتر بازار وجود دارد، صرفا به این موضوع توجه داشته باشید که نمایشگر گلکسی اس ۶ از سامسونگ، دارای چگالی ۵۷۷ پیکسل به ازای هر اینچ است.

پیش از این اما شایع شده بود که Z5 Premium از سونی، در حالت عادی و زمانی که در اپلیکیشن ها رفت و آمد می کنید، تصاویر را با رزولوشن ۱۰۸۰p رندر می کند. در واقع به نظر می رسید که این تلفن همراه، صرفا زمانی که در حال تماشای یک تصویر یا ویدیوی با کیفیت باشید به سراغ استفاده از تمام انرژی خود رفته و قدرتش را با رزولوشن 4K به رخ می کشد. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چنین اقدامی منطقی به نظر می رسید چرا که با استفاده تمام وقت از رزولوشن 4K، عمر باتری می توانست به شکلی بسیار سریع به پایان برسد.

حال سونی بیانیه ای رسمی در خصوص نمایشگر 4K اکسپریا Z5 پریمیوم منتشر نموده و دلیل استفاده از سیستم 4K-مقطعی را توضیح می دهد:

«Xperia Z5 Premium از یک نمایشگر با رزلوشون 4K بهره می جوید که در واقع، دارای ۳۸۴۰ پیکسل در ۲۱۶۰ پیکسل است. این صفحه نمایش، بر بستر استاندارد "SID" توسعه یافته که توسط آن، کاربر می تواند فایل های تصویری و ویدیویی خود را با رزولوشن 4K تماشا کند.

در بقیه زمان ها، صفحه نمایش دستگاه با رزولوشن 1080p به رندر تصاویر مشغول خواهد شد چرا که با این شرایط، هم پویایی و هم تجربه کاربری موبایل به شکلی مطلوب باقی می مانند و باتری نیز، استقامت خود را از دست نمی دهد. از طرفی ما هم اطمینان حاصل نموده ایم که کاربران از تماشای محتوای 4K در نمایشگری با رزولوشن 4K، لذت خواهند برد.»

در این شرایط، می توان گفت که نسخه پریمیوم نیز همانند دو موبایل دیگر در خانواده Z5، دارای عمر باتری ۲ روزه خواهد بود. سونی البته باتری قوی تری از دو نسخه دیگر در مدل پریمیوم قرار داده که به راحتی می تواند با توجه به پخش برخی از محتواهای 4K، همچنان شاهد عمر دو روزه آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (40 مورد)
  • sasan3
    sasan3 | ۵ مهر ۱۳۹۴

    مارا همین صفحه full hd s4بس داغ کرد به مدت دو ساعت گذاشتمش جایخی انصافا کدومتون جرعت داره گوشی دو سه میلیونیش رو بزاره جا یخی؟همه بازیارم بالا میاره سریال هم که چیزی در بارش نمیگم یهو بهم میگید خردسال تعال روانی

  • kaboos31
    kaboos31 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    من طرفدار معتصب اپلم
    ولی این کار سونی نهایت نبوغشون بوده
    کاری که سامسونگ و ال جی هنوز بهش نرسیدن
    من الان اگه بخوام اندرویدی بخرم مطمئنا سونی میگیرم

  • shahin
    shahin | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    کی از گوشی ضد آب بدش میاد گی دوست نداره آهنگارو با کیفیت بالا تو دوتا اسپیکر استریو گوش کنه کی از باتری قدرتمند بدش میاد ینی دیوایس های سونی مورد پسند هر قشر و فرهنگی هستش مثل استایلوس نیست که چهار نفر نخواد چهار نفر بخواد یا 3d تاچ که یک دهم استایلوس کاربردی نیس

  • سهام دار بی طرف سونی :)
    سهام دار بی طرف سونی :) | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    باز كل كل سهام دارا ی سونی و سامسونگ و اپل شروع شد:)))

  • sony make belive
    sony make belive | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    تنها حرفی که به ترول های سامسونگ و اپلی دارم بگم اینه که هروقت دوربینتون رو توی بدنه جا دادید و ضد اب و گزد و غبار شدید بیاید حرف بزنید lol

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی