ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک قصد دارد با توسعه یک اپلیکیشن اختصاصی، واقعیت مجازی را به تلفن های همراه بیاورد

سال گذشته زمانی که فیسبوک از خرید Oculus VR خبر داد گام بزرگی را در حوزه واقعیت مجازی برداشت اما حالا خبر رسیده که این شرکت خودش احتمالا در نظر دارد که روی حوزه واقعیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

سال گذشته زمانی که فیسبوک از خرید Oculus VR خبر داد گام بزرگی را در حوزه واقعیت مجازی برداشت اما حالا خبر رسیده که این شرکت خودش احتمالا در نظر دارد که روی حوزه واقعیت مجازی کار کند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، این شرکت مشغول توسعه نوعی اپلیکیشن موبایل برای مشاهده ویدئوهای واقعیت مجازی است؛ این ویدئوها با استفاده از چند دوربین به صورت 360 درجه فیلم برداری می شوند و به کاربر امکان می دهند که همزمان با بازی کردن به جهان پیرامون خود نیز نگاه کند.

اپلیکیشن مورد بحث فعلا مراحل اولیه توسعه را پشت سر می گذارد و به همین دلیل احتمال نمی رود که به این زودی ها عرضه گردد با این همه، گفته می شود که هم با iOS و هم اندروید سازگاری کافی را دارد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

جزئیات منتشر شده در این رابطه فعلا بسیار اندک هستند اما احتمال می رود که امکانات جالبی برای این اپلیکیشن در نظر گرفته شده باشد. فیسبوک پیشتر از برنامه هایش برای شروع ارائه پشتیبانی از ویدئوهای 360 درجه در داخل فید خبری خود گفته بود که با در نظر داشتن همین مساله انتظار می رود اپلیکیشن یاد شده به فیسبوک کمک نماید که به پلتفرم اصلی برای تماشای این ویدئوها تبدیل شود.

در صورتی که فیسوک این اپلیکیشن را عرضه نماید بلافاصله رقابت آن با یوتوب که چندی پیش پشتیبانی از ویدئوهای 360 درجه را به سرویس خود اضافه نمود، آغاز خواهد شد

گوگل نیز به لطف هدست واقعیت مجازی کاردبوردخود روش خاصی را برای مشاهده این قبیل ویدئوها روی دستگاه های موبایل دارد؛ دستگاهی که ظاهرا اپلیکیشن اختصاصی فیسبوک نیز با آن همخوانی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • M.R.P
    M.R.P | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

    واقعا یکی منو توجیه کنه تصویر خبر چه ربطی به تیتر داشت؟! نه واقعا یکی دستش 2تا گوشی اپل هست و بعد تیتر درباره فیسبوک و اپلیکیشنش هست! آیا این اپ فقط برای اپل میاد؟ والا

    • امین
      امین | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

      متن رو دقیق بخونید میبینید که با ios و اندروید سازگاری داره

    • امین
      امین | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

      جواب فقط یک کلمه است تعصب

مطالب پیشنهادی