ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: اپلیکیشن هایی برای ساخت و ویرایش تصاویر GIF

یک عکس ثابت هر چقدر هم که زیبا و چشم نواز باشد، به هیچ وجه در انتقال احساسات مثل تصاویر متحرک موفق نیست. به همین خاطر است که در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی، سالهاست ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

یک عکس ثابت هر چقدر هم که زیبا و چشم نواز باشد، به هیچ وجه در انتقال احساسات مثل تصاویر متحرک موفق نیست. به همین خاطر است که در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی، سالهاست که کاربران از فرمت GIF برای ساخت تصاویر متحرک استفاده می کنند؛ تصاویری که چیزی مابین عکس و ویدئو بوده و می توان از آنها چرخه های بی پایان یا Loop خلق کرد.

در جعبه ابزار این هفته به معرفی پنج نمونه کاربردی و موفق سازنده های تصاویر گیف پرداخته ایم.

در ادامه با دیجیاتو و جعبه ابزار این هفته همراه باشید. 

GifBoom

GIFboom 1

وبسایت Gifboom یکی از محبوب ترین مراجع اینترنتی برای دانلود تصاویر GIF، اپلیکیشن موبایلی طراحی کرده که با آن می توانید از تصاویر دوربین یا عکس های گالری، GIF های خلاقانه بسازید.

ساخت GIF تا سقف 60 ثانیه، یکی از امکانات منحصر به فرد این اپ محسوب می شود که در کمتر نمونه مشابهی آن را شاهد هستید. تنظیم سرعت تصاویر متحرک در Gifboom به دست خودتان سپرده شده و امکاناتی از قبیل افزودن فیلترهای زنده، اضافه کردن متن و پشتیبانی از کادر عمودی و افقی را در آن خواهید یافت.

البته ممکن است در ساخت تصاویر GIF با چند باگ آزاردهنده هم مواجه شوید. با این وجود، Gifboom اپلیکیشنی است که مطمئنا ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

GifBoom

GifBoom

سازنده: TapMojo LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 18.8 / 15.1 مگابایت زبان:

!GIF Me Camera

GIF Me Camera 1

تنها اپلیکیشن مالتی پلتفرم جعبه ابزار این هفته، برای ساخت عکس های GIF یکی از ایده آل ترین ابزارهاست. از GIF Me Camera به غیر از فرمت گیف، می توانید خروجی هایی با فرمت mp4 بگیرید و در واقع با آن ویدئوهای کوتاه بسازید.

البته مکانیزم عمل اپ تفاوت چندانی با نمونه های مشابهش ندارد. GIF Me Camera هم از فیلم هایی که با دوربین می گیرید و عکس هایی که از گالری بارگذاری می کنید تصاویر متحرک می آفریند. اما یک سری قابلیت های ویژه مثل ساخت GIF های تایم لپس و سینماگراف (تصاویر به ظاهر ثابت اما با تحرکی بسیار نامحسوس) آن را از نمونه های مشابه متمایز کرده.

پس از ساخت تصویر گیف و اضافه کردن متن و فیلتر و فریم به آن، می توانید خروجی کار را به سرعت در توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

Gif Me! Camera

Gif Me! Camera

سازنده: XnView قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 13.6 / 15.1 / 4.5 مگابایت زبان:

Gif Maker

Gif Maker 1

اندرویدی ها به غیر از مواردی که گفتیم، گزینه دیگری به نام Gif Maker هم در اختیار دارند که امکانات منحصر به فردی را به کاربرانش ارائه کرده. مثل تمام اپلیکیشن های مشابه، Gif Maker هم از طریق فیلمبرداری با دوربین یا بارگذاری تصاویر گالری به ساخت عکس های متحرک اقدام می کند.

اما بعضی از قابلیت هایش را در هیچ کدام از اپلیکیشن های این فهرست مشاهده نمی کنید. اولا با Gif Maker می توانید تا 50 عکس را برای ساخت یک گیف به کار ببرید، ضمنا گزینه کلاژ هم در اختیارتان قرار داده شده تا بتوانید تنها در یک قاب، 9 عکس مختلف داشته باشید.

تنها مشکل اپلیکیشن، محدودیت 25 ثانیه ای آن برای ساخت تصاویر متحرک است و شاید هنگام کار با آن، به چند باگ کوچک هم پی ببرید. اما اگر بتوانید با آنها کنار بیایید، Gif Maker برای جان بخشی به تصاویر مرده ابزار بسیار ایده آلی است.

Gif Maker

Gif Maker

سازنده: 움짤메이커 قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 12.4 مگابایت زبان:

Gifx

Gifx 2

Gifx برای ساخت تصاویر گیف طراحی نشده، اما آرشیو بسیار بزرگی از آنها دارد که می توانید برای ترکیب با عکس های ثابت و حتی ویدئوهای خود استفاده کنید. تعداد این گیف ها به بیش از دویست عدد می رسد و همگی پس از اضافه شدن به عکس یا ویدئو، از لحاظ اندازه و شفافیت قابل تنظیم اند.

بیش از 75 ماسک برای تنظیم افکت های متحرک هم در اپلیکیشن گنجانده شده تا بتوانید به سرعت و شدت تکرارپذیری افکت و مواردی از این دست کاملا تسلط داشته باشید.

پس از اعمال افکت و اتمام کار، حالا می توانید خروجی اپ را به صورت یک گیف یا ویدئوی کوتاه تحویل بگیرید و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

Gifx

Gifx

سازنده: DNA Apps LLC قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 50.7 مگابایت زبان:

GIF Camera

GIF Camera 1

شاید با ورود رقبایی با امکانات بیشتر در گوگل پلی، GIF Camera کمی قدیمی شده باشد، اما محبوبیت بسیار بالای این اپ باعث شد که نتوانیم از قرار دادنش در فهرست اپلیکیشن های این هفته چشم پوشی کنیم.

GIF Camera رابط کاربری ساده ای دارد و تنها با چند اشاره می توان از طریق آن تصاویر گیف آفرید. کافیست با ورود به اپ، روی دکمه قرمز رنگ فیلمبرداری اشاره کنید تا پس از اتمام ضبط و تنظیم نرخ فریم، یک تصویر گیف تحویل بگیرید.

البته برای ساخت عکس های متحرک، امکان استفاده از تصاویر گالری را هم دارید. بخش Funny GIF اپ هم جایی است که می توانید از مشاهده آرشیو گیف های خنده دار و بامزه لذت ببرید.

GIF Camera

GIF Camera

سازنده: listen5 قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.7 مگابایت زبان:

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در همین خصوص اپلیکیشن های PHHHOTO و Giphy Cam را به شما معرفی کردیم که بد نیست گوشه چشمی هم به آنها داشته باشید. اگر شما از اپلیکیشن خاصی برای ساخت تصاویر متحرک استفاده می کنید، توصیه می کنیم آن را با ما و سایر کاربران در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • matin
    matin | ۱ مهر ۱۳۹۴

    خیلی خوبه ولی یه کم دیر میاره

    ولی در کل خیلی خوبه

  • nokisoft
    nokisoft | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    وای ادمین به خدا مسلمون نیستی
    چرا lumia cinemagraph رو معرفی نکردی؟

  • متین
    متین | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    خدا خیرت بده امین ترکوندی با این پست

مطالب پیشنهادی