ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter؛ چگونه یک پناهگاه خوب و بی نقص داشته باشیم

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک بازی موبایل اهمیتی نمی داد اما نمایش تیم Bethesda Games به قدری جذاب بود که مردم عاشق آن شده بودند.

هیچ کس انتظار یک بازی موبایلی براساس دنیای خشک و بی آب علف Fallout را نداشت اما فردای همان روز میلیون ها نفر در حال انجام بازی بودند. Fallout Shelter اواخر خرداد ماه و بلافاصله پس از کنفرانس شرکت بتسدا برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما اندرویدی ها باید تقریبا دو ماهی منتظر می ماندند.

در دو هفته ابتدایی، شلتر روی بیش از 70 میلیون آیفون، آیپد و آیپاد نصب شد و به پرطرفدارترین بازی تاریخ آیتونز بدل گردد. در همین مدت زمان اندک، بتسدا توانست 5.1 میلیون دلار از طریق بازی درآمد کسب کند که برای یک بازی کم زحمت موبایلی رقمی فوق العاده است.

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

در ادامه با این سری مقالات همراه با دیجیاتو باشید.

در این قسمت از مقاله، نحوه چینش صحیح اتاقک ها برای داشتن یک پناهگاه عالی را با هم دنبال می کنیم. اگر دوست دارید که در عین افزایش تولید، درجه شادی و تعداد پناهجوها به اسلحه، لباس و پول بیشتری دست بیابید به هیچ عنوان از موارد زیر غافل نباشید:

شکل و شمایل یک پناهگاه ایده آل برای صفر تا هشت پناهجو

fallout-shelter-android-game-tips-tricks-vault-layout-dwellers-pregnancy-wastelands

یکی از ضروری ترین کارها برای داشتن یک پناهگاه ایده آل این است که نحوه چینش صحیح اتاقک ها را بدانید. توصیه می کنیم که در ابتدای بازی برای ساخت اتاقک ها عجله نکنید، چرا که داشتن اتاقک های بیشتر به معنای صرف انرژی بیشتر است که برای تأمین آن، به نیروی انسانی بیشتری احتیاج دارید.

توصیه می کنیم در بدو ورود به بازی، چنین سبکی را برای چینش اتاق ها در نظر بگیرید:

1- در سمت راست Living Quarter یک Power Room بسازید

2- سمت چپ آسانسور طبقه دوم را به ساخت یک Diner اختصاص دهید

3- یک اتاقک Water Treatment در سمت راست آسانسور طبقه دوم بسازید

اما دلایل این چینش به خصوص چه می توانند باشند؟

1- داشتن Power Room در طبقه اول بهترین کار است، چرا که قوی ترین پناهجوها را در آنها می گذارید که در دفاع مقابل مهاجمان بهترینند.

2- در فضای کم سمت چپ آسانسور تنها می توانید دو اتاق را با یکدیگر ترکیب کنید. از آنجایی که در ابتدای بازی نیاز چندانی به غذا نیست، بهتر است که Diner را کوچکتر در نظر بگیرید.

3- قرار دادن اتاقک ها در اطراف آسانسور، امکان ترکیب اتاقک های مشابه و گسترش آنها را برایتان فراهم می کند.

شکل و شمایل یک پناهگاه ایده آل برای 8 تا 12 پناهجو

fallout-shelter-vault-layout-tips-tricks-assigning-dwellers-rooms-specials-get-more

وقتی که تعداد پناهجوهای شما به عدد 8 رسید، باید به فکر Living Quarter های بیشتری باشید. وقتی که تصمیم به ساخت آنها گرفتید، به هیچ وجه آنها را درکنار اتاق های دیگر قرار ندهید؛ بلکه یک آسانسور ساخته و آن را در طبقه سوم قرار دهید. با این کار می توانید در آینده اتاق را برای افزایش راندمان تولید گسترش دهید.

با رسیدن به این نقطه، به چهار پناهجوی دیگر احتیاج خواهید داشت. هرگاه که آمدند، حتما ویژگی های SPECIAL شان را چک کنید تا بدانید که در کدام اتاقک ها بیشترین کارایی را دارند. آسان ترین راه این است که پناهجو را بردارید و در تک تک اتاق ها بگذارید و ببینید که در کدام اتاقک بالاترین SPECIAL را دارد.

اگر ظرفیت اتاقک تکمیل شده، اما پناهجوی جدید از نظر SPECIAL بالاتر از پناهجوی دیگر ساکن آن اتاق است، بهتر است که جایشان را با هم عوض کنید.

اهمیت گماشتن پناهجوها در اتاقک مناسب

هر چه درجه SPECIAL پناهجو در یک اتاقک به خصوص بالاتر باشد، سرعت تولید در آن اتاق افزایش خواهد یافت. بنابراین باید به گماشتن پناهجوها در اتاقک هایی که بیشترین کارایی را دارند توجه ویژه ای داشته باشید.

اولین اعزام به Wasteland

تا این مرحله شما باید دوازده پناهجو داشته باشید که دو نفرشان مشغول جستجو در برهوت هستند. توصیه می کنیم این دو را بیشتر از یک ساعت در برهوت نگه ندارید، چرا که احتمال کشته شدنشان بالا می رود. در این صورت باید برای احیای آنها دست به جیب شوید.

برهوت برای دستیابی به پول، اسلحه و لباس های جدید فوق العاده است، بنابراین به آن توجه داشته باشید.

اقدامات لازم پس از دریافت اولین Lunchbox

تا بدینجا احتمالا مأموریت های کافی برای دریافت یک یا دو لانچ باکس را تکمیل کرده اید. حتما می دانید که با باز کردن آنها آیتم هایی مثل پول، اسلحه، لباس و کاراکترهای ویژه بدست می آورید. در ادامه به شما خواهیم گفت که در صورت گرفتن هر آیتم با آنها چه کنید.

fallout-shelter-vault-layout-tips-tricks-assigning-dwellers-merging-rooms-special

پول (Caps)

اگر پول خوبی از لانچ باکس بدست آورده اید، بهتر است که آن را خرج ساخت اتاقک های جدید کنید، یا اینکه اتاقک های فعلی تان را گسترش دهید. اگر بعد از ترکیب اتاقک ها دیدید که درجه غذا یا آب به رنگ قرمز درآمده، در آنها از RUSH استفاده کنید تا به حالت نرمال برگردید.

لباس ها

اگر لباس جدیدی بدست آوردید، بسته به ویژگی اش حتما آن را بر تن پناهجویی بپوشانید که در آن ویژگی مهارت بالایی دارد. مثلا اگر لباس Handyman برای افزایش Agility (زبردستی) را گرفتید، بهتر است پناهجویی را به آن مجهز کنید که در خصوصیت Agility از درجه بالاتری برخوردار باشد. در این صورت تولید سریع تری خواهید داشت.

اسلحه

بهترین پناهجوها برای حمل اسلحه، آنهایی هستند که در طبقات بالا و نزدیک به درب پناهگاه اقامت می کنند. بنابراین بهترین تفنگ هایتان را به دست آنها بسپارید تا در مواجهه با مهاجمین بهترین مقاومت را داشته باشید.

کاراکترهای ویژه 

کاراکترهای ویژه به خاطر مهارت و تجربه بالایی که دارند، بهترین گزینه برای جستجو در برهوت محسوب می شوند. بنابراین اگر با دریافت لانچ باکس یکی از آنها را آزاد کردید، به یک لباس و تفنگ خوب مجهزش کنید و او را به برهوت بفرستید. وقتی که برگشت، مطمئنا از چیزهایی که با خود آورده شگفت زده خواهید شد.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 141 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥
    ♥♥♥--من گرافن را دوست دارم---♥♥♥ | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    مخالفان عزیز یه بار نظرتونو گفتین بازدید کننده ها خوندن لازم نیست بیایین زیر هر پست مرتبط انشا بنویسین. با تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی