ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک با حضور در برنامه زنده تلویزیونی، از آیفون، استیو جابز و استراتژی های اپل می گوید

آقای تیم کوک، مدیر عامل کنونی اپل شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حضور به هم رساند و در مورد موضوعات مختلف و جذابی صحبت کرد. وی به همراه مجری برنامه، در مورد آیفون ۶ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

آقای تیم کوک، مدیر عامل کنونی اپل شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حضور به هم رساند و در مورد موضوعات مختلف و جذابی صحبت کرد.

وی به همراه مجری برنامه، در مورد آیفون ۶ اس، احتمال ساخته شدن یک خودرو توسط اپل و مسئولیت پذیری های اجتماعی این کمپانی و البته شخصیت «استیو جابز» به گفتگو نشست. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

ابتدا باید ذکر کنیم که مدتی قبل، آقای Travis Kalanick، مدیر عامل «اوبر» در همین برنامه حضور بهم رسانده و در مورد اینکه اپل یک خودرو بدون راننده را توسعه می دهد، اظهار نظر کرده بود.

زمانی که مجری برنامه از آقای کوک در مورد احتمال ساخته شدن یک خودرو توسط این کمپانی می پرسد، او با چنین پاسخی تلاش کرد تا کلیت پرسش را زیر سوال ببرد: «ما به پروژه های مختلفی در مسیر خود نگاه می کنیم و سپس، بعد از تحقیقات تکمیلی، به نتیجه می رسیم که انرژی خود را روی برخی از آنها معطوف نماییم.»

مورد دیگری که در این برنامه به آن پرداخته شد، فیلم و مستندهایی هستند که از شخصیت «استیو جابز» الهام گرفته و در مورد او ساخته می شوند. در این میان می توان به فیلم سینمایی «Steve Jobs» به نویسندگی «Aaron Sorki» اشاره کرد که به زودی در سینما ها اکران خواهد شد و یا به سراغ مستند اخیر «Alex Gibney» به نام: «Steve Jobs: The Man in the Machine» رفت که به تازگی تلاش کرده تا حقایق جدیدی را در مورد این شخصیت محبوب فاش نماید.

fassbenderjobs-w600
نمایی از فیلم سینمایی «استیو جابز» به نویسندگی «Aaron Sorki» و بازی «مایکل فاسبندر» در نقش جابز؛ فیلمی که هنوز به اکران عمومی در نیامده است.

آقای کوک اما اظهار نمود که هیچ کدام از فیلم و مستندهای مرتبط با استیو جابز را مشاهده ننموده اما تلاش کرد تا به آنها خرده گیرد:

تیم کوک

تیم کوک

«هیچ کدام از اینها را ندیده ام اما به عنوان کسی که استیو را از نزدیک می شناخته، باور دارم که او یک انسان شریف بوده است. او، همان کسی بود که می توانستید مهم ترین کار خود را با دلی آسوده به وی بسپارید. استیو ابداعاتی داشت که من تصور می کنم از دست هر انسان دیگری ساخته نیستند. او چیزهایی را متوجه می شد و می دید که هر کسی نمی توانست ببیند. او به شکل عجیبی می توانست آینده نگری کند؛ می توان گفت او همواره آینده را توصیف می کرد. آن هم آینده ای انقلابی را، نه آینده ای صرفا بهبود یافته. کار کردن با او لذت داشت و من، علاقه ای وصف نشدنی به او دارم و هر روز، دلتنگ کار کردن با استیو می شوم. از طرفی بسیاری از افراد تلاش می کنند تا در این میان دست به فرصت طلبی بزنند و من از این موضوع متنفرم. چنین رفتارهایی اما متاسفانه بخشی از جهانی که در آن زندگی می کنیم هستند.»

آقای کوک در میان گفته هایش اشاره می کند: «ما تلاش داریم زمانی که قرار است از این جهان برویم، آن را تبدیل به مکان بهتری کرده باشیم.» وی سپس اذعان دارد این باور، در محصولات اپل و فرهنگ سازمانی کمپانی، به شکل مطلوبی نهادینه شده است:

تیم کوک

تیم کوک

«ما استانداردهای بسیار بالایی داریم و جدا از کارمندان خود، حتی کارمندان خطوط تولید را نیز با باورهایمان آشنا می کنیم و البته حقوقشان را نیز به آنها یادآور می شویم. گاهی اوقات حتی دانشجویان را نیز به محل تولید محصولات برده و آنها را قوانین خود آشنا می کنیم چرا که با این روش، آنها خواهند توانست آینده شغلی بهتری را برای خود رقم بزنند. دقیقا همانند محصولاتمان، ما تمایل داریم به مردم کمک کنیم تا بتوانند کارهای بزرگتر و بهتری انجام دهند. باید جهانی بسازیم که زمان ترک آن، بتوانیم بگوییم اکنون این مکان بهتر از زمانی شده که به آن وارد گشته ایم. با تمرکز بر تحصیلات عالی و حفظ محیط زیست می توانیم به چنین رویایی جامع عمل بپوشانیم.»

colbert_iphone_6s-w600

برنامه با یک شوخی جذاب به پایان رسید؛ جایی که مجری از «سیری»، دستیار صوتی و مجازی آیفون می پرسد که بهتر است چه سوالی از تیم کوک داشته باشد، در پاسخ، سیری می گوید: «یک لطفی به من بکنید و از تیم کوک بپرسید من چه زمانی می توانم ارتقاء شغلی داشته باشم؟»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • ihossein
    ihossein | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    خواهشا اونایی که کمبود آیفون دارن یا بابا ننشون پول نمیده آیفون بخرن اینقدر نگن آیفون بدرد نمیخوره

  • Shayan_Q9
    Shayan_Q9 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    یه پیام دارم واسه مسولین سایت :
    این گوزنه کی میاد از اون ابرا پایین؟؟؟؟؟ ~X(
    کی این مشلات سایت حل میشه؟؟؟؟؟؟؟ X_X =((
    خسته شدم دیگه [-O<
    :-<
    به فکر چاره ای واسه این مسله باشین وگرنه امار سایتون افت میکنه! :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی