ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروی مفهومی Concept IAA مرسدس برای عملکرد ایرودینامیکی بهتر تغییر شکل می دهد

در آستانه نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان که قرار است همین هفته برگزار گردد، مرسدس بنز از خودروی مفهومی تازه خود به نام Concept IAA پرده برداشت. این ماشین نقره ای رنگ برای نمایش بالاترین میزان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۸:۳۰

در آستانه نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت آلمان که قرار است همین هفته برگزار گردد، مرسدس بنز از خودروی مفهومی تازه خود به نام Concept IAA پرده برداشت.

این ماشین نقره ای رنگ برای نمایش بالاترین میزان بهره وری ایرودینامیکی رونمایی شده و دو وضعیت مختلف برای آن در نظر گرفته شده: پایین تر از 80 کیلومتر بر ساعت، که در این وضعیت ظاهر یک خودروی معمولی را دارد و دیگری بالای 80 کیلومتر که در آن، تعدادی پنل از قسمت جلو، عقب و کناره های ماشین خارج می شوند تا ضریب درگ آن را به 0.19 برسانند (برای آنکه مقایسه ای میان این آمار و ارقام انجام دهید باید به اطلاع تان برسانیم که مقرون به صرفه ترین نسل از این خودرو ضریب درگی معادل با 0.23 دارد).

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

البته این دستگاه به لحاظ طراحی برخی از خصوصیات ماشین خودران F 015 مرسدس را به ارث برده است اما در مقایسه با آن مدل و علیرغم ویژگی خاصش برای تغییر شکل، رنگ و بویی واقعی تر دارد.

Concept IAA دارای یک موتور هیبریدی با توان 279 اسب بخار است و ظاهرا برای هدایت شدن توسط یک راننده واقعی طراحی شده.

دو نمایشگر 12.3 اینچی نیز در داخل این ماشین کار گذاشته شده اند که وظیفه انتقال اطلاعات به سرنشینان را بر عهده دارند و فرمان آن هم به تعدادی سنسور اپتیکال مجهز شده که کار کردن با منوها از طرق سر انگشتان را امکان پذیر می کند.

پر واضح است که Concept IAA به مرحله تولید انبوه نخواهد رسید اما بی تردید برخی از ایده های به خدمت گرفته شده در ساخت آن به خودروهای دیگر راه پیدا می کنند.

به عنوان مثال برخی از ماشین های مدرن هم اکنون نیز به لحاظ ایرودینامیکی «پویا» هستند و هواکش و دیگر بخش های پیرامونی آنها جابجا می شود تا درگ شان به حداقل برسد و در عین حال نیازهای خودرو برای خنک سازی نیز رفع گردد.

15C985_06.0

15C984_02.0

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • hossein
    hossein | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

    مثل پراید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی