ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موضع سازنده تغییر کرد؛ بازی های توسعه یافته برای Apple TV باید از ریموت دستگاه پشتیبانی کنند

اهالی کوپرتینو مدتی پیش از نسل تازه Apple TV خود رونمایی کردند که علاوه بر طراحی و ریموت کنترل جدید، به قابلیت های تازه از جمله امکان پشتیبانی از بازی نیز مجهز بود. این قابلیت سوال هایی ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

اهالی کوپرتینو مدتی پیش از نسل تازه Apple TV خود رونمایی کردند که علاوه بر طراحی و ریموت کنترل جدید، به قابلیت های تازه از جمله امکان پشتیبانی از بازی نیز مجهز بود.

این قابلیت سوال هایی را در مورد نحوه انجام بازی با ریموت کنترل جدید دستگاه در ذهن کاربران ایجاد کرده بود تا اینکه یکی از توسعه دهندگان، بخشی از اسناد ارائه شده توسط اپل در زمینه توسعه این محصول را فاش کرد.

در این سند ذکر شده بود سازندگان برای طراحی بازی های خود به ریموت کنترل دستگاه محدود نیستند و Apple TV قابلیت پشتیبانی از دسته های سوم شخص را نیز خواهد داشت.

اکنون اما مراجعه به بخش مربوط به نحوه انجام بازی در سند توسعه این محصول نشان می دهد اپل نظر خود را در این زمینه تغییر داده است. در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

بر اساس گزارش سایت Touch Arcade،شرکت ساکن کوپرتینو به توسعه دهندگان اعلام کرده بازی هایی که می سازند باید حتما از ریموت کنترل خود Apple TV پشتیبانی کند و این در حالی است که شرکت یاد شده پیشتر اعلام کرده بود توسعه دهندگان می توانند بازی های خود را بر اساس دسته های مورد نظر خود بسازند، هرچند چنین عملی را به هیچ وجه پیشنهاد نمی کرد.

چنین تصمیمی سازندگان بازی های سنتی در سبک کنسول ها را وادار خواهد ساخت راهی پیدا کنند تا انجام این بازی ها بجای دسته های مرسوم، با پد لمسی، ژیروسکوپ و شتاب سنج موجود در ریموت کنترل نسل تازه Apple TV امکان پذیر باشد، موضوعی که می تواند در اشتیاق بسیاری از توسعه دهندگان برای ارائه بازی هایشان روی فروشگاه اختصاصی این محصول تاثیر منفی داشته باشد.

در نهایت به نظر می رسد با اتخاذ چنین تصمیمی، در آینده شاهد این باشیم که بازی های ارائه شده برای Apple TV بیشتر در سبک و سیاق نمونه های ارائه شده برای کنسول Wii نینتندو باشند تا هر کنسول دیگر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • سامان
    سامان | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    براي من (به عنوان توسعه دهنده اپل)، نسخه اپل تي وي نسل آتي با قيمت 1 يورو هديه و پست شده كه اميدوارم بزودي به دستم برسه. بايد روي ايده براي نوشتن اپ براي آن كار كنم.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی