ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون در برابر اپل تی وی به پا می خیزد؛ فایر تی وی جدید معرفی شد

اگر شما هم در صف خریداران تلویزیون های 4K قرار دارید باید خبری خوشحال کننده به شما اعلام کنیم. آمازون امروز از ست-تاپ باکس جدید خود پرده برداشت، مخصولی با پشتیبانی از رزولوشن 4K و ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

اگر شما هم در صف خریداران تلویزیون های 4K قرار دارید باید خبری خوشحال کننده به شما اعلام کنیم. آمازون امروز از ست-تاپ باکس جدید خود پرده برداشت، مخصولی با پشتیبانی از رزولوشن 4K و قیمت 99.99 دلار (80 پوند).

علاوه بر ارائه کیفیت تصویری فوق العاده، کنترلر فایر تی وی جدید که قابلیت های صوتی را از نسل خود به همراه دارد، Alexa نام گرفته. Alexa دستیار Echo بود و حالا می تواند راهبر شما درون شبکه عظیم فایر تی وی باشد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا اطلاعات و تصاویر دستگاه را با یکدیگر بخوانیم و ببینیم.

می توانید از الکسا در مورد آب و هوا، ورزش، ترافیک و هر چه که دوست دارید بپرسید تا وی اطلاعات دقیق و معتبری در اختیارتان قرار دهد. دل تان یک موسیقی دلچسب می خواهد؟ به الکسا بگویید تا از پلی لیست های آمازون و Prime برای شما آهنگی پخش کند و یا برنامه ای تلویزیونی را به نمایش گذارد.

آمازون همچنین از قیمت 49.99 دلاری Fire TV Stick به همراه Voice Remote پرده برداشت. کنترلر بازی جدید آمازون (که شباهت بسیاری به کنترلر اکس باکس وان دارد) نیز مجهز به جک هدفون و دریافت کننده صوتی است.

برای استفاده از فایر تی وی جدید لازم نیست حتما تلویزیون 4K داشته باشید. دارندگان تلویزیون های HD می توانند با استفاده از HEVC یا High Efficiency Video Coding برای استریم های بالاتر از کیفیت 1080p در نرخ ریت پایین تر بهره برند. آمازون می گوید HEVC تقریبا دو برابر کارآمدتر از استاندارد کنونی h.264 است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سرعت استریم در حد بازی های ویدیویی 8 بیتی است، HEVC می تواند بسیار کارآمد باشد.

دستگاه جدید از تکنولوژی 802.11ac نیز پشتیبانی به عمل می آورد، بدین سبب می توان در محدوده گسترده تری از کنترلر بازی آن استفاده نمود. قدرت پردازشی آن 75 درصد بیشتر است و GPU آن نسبت به نسل پیشین دو برابر قوی تر شده. تمام این فعالیت ها برای این است که آمازون شما را متقاعد کند از کنسول های ارزان بهره ببرید و روی تلویزیون خود به انجام بازی های اندرویدی بپردازید.

در همین راستا، آمازون نه تنها طراحی ارگونومی کنترلر خود را تغییر داده، بلکه حالا از طریق آن می توانید فرمان صوتی ارسال کرده یا در مواقعی خاص از جک هدفون به جای بلندگوی تلویزیون استفاده کنید. همچنین ورژن مخصوص گیمینگ فایر تی وی نیز با قیمت 139.99 دلار معرفی شد. این بسته همراه با فایر تی وی، کنترلر، حافظه 32 گیگابایتی میکرو اس دی و دو بازی Duck Tales و Shocel Knight عرضه خواهد شد. در حال حاضر این ورژن فقط برای آمریکا معرفی گشته.

در حالی که Fire TV Stick آپدیت های متنوعی دریافت کرده و همراه Voice Remote عرضه می شود اما ورژن معمولی 39.99 دلار قیمت گذاری شده که به شما اجازه می دهد از اپ Fire TV Remote استفاده نموده و اندروید و iOS را به تلویزیون تان بیاورید.

سخنگوی آمازون می گوید تمام قابلیت هایی که از طریق الکسا در دسترس کاربران قرار می گیرد، در طول آپدیت Fire TV OS 5 به فایر تی وی ها و فایر تی وی استیک های کنونی خواهد آمد. محصولات جدید در دو نوبت 5 و 22 اکتبر به بازار عرضه خواهند شد.

0916-amazon-1-1

0916-amazon-2-1

0916-amazon-3-1

0916-amazon-4-1

0916-amazon-5-1

0916-amazon-6-1

20150916--Amazon-Fire-Tablets-TV-15.0

0916-amazon-7-1

0916-amazon-8-1

0916-amazon-8-1 (1)

0916-amazon-10-1

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mohi Beyki
    Mohi Beyki | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    چقدر از دسته‌ی ایکس‌باکس اسکی میرن، پتنت نداره؟ به نظرم واقعا ۳۶۰ سطح دسته‌های بازی رو متحول کرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی