ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter؛ راهکارهای مدیریت پناهگاه هایی با بیش از صد بازمانده

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک بازی موبایل اهمیتی نمی داد اما نمایش تیم Bethesda Games به قدری جذاب بود که مردم عاشق آن شده بودند.

هیچ کس انتظار یک بازی موبایلی براساس دنیای خشک و بی آب علف Fallout را نداشت اما فردای همان روز میلیون ها نفر در حال انجام بازی بودند. Fallout Shelter اواخر خرداد ماه و بلافاصله پس از کنفرانس شرکت بتسدا برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما اندرویدی ها باید تقریبا دو ماهی منتظر می ماندند.

در دو هفته ابتدایی، شلتر روی بیش از ۷۰ میلیون آیفون، آیپد و آیپاد نصب شد تا به پرطرفدارترین بازی تاریخ آیتونز بدل گردد. در همین مدت زمان اندک، بتسدا توانست ۵٫۱ میلیون دلار از طریق بازی درآمد کسب کند که برای یک بازی کم زحمت موبایلی رقمی فوق العاده است.

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

در ادامه با این سری مقالات همراه با دیجیاتو باشید.

به تعداد بیش از 100 پناهجو در فال اوت شلتر رسیده اید و به دنبال نکات پیشرفته برای مدیریت پناهگاه خود می گردید؟ این مطلب برای شماست! در این مقاله، درباره ی همه ی مسائل مربوط به Nuclear Reactorها، دوام بیش تر در برهوت، استراتژی های مربوط به Training Rooms و غیره خواهیم پرداخت.

حالا که به رقم 150 پناهجو نزدیک شده اید، احتمالا Special Roomها را باز کرده اید و دیگر چیزی نمانده تا بازی به پایان برسد. البته شلتر هیچگاه دقیقا به پایان نمی رسد اما حداکثر می توانید 200 پناهجو در پناهگاه خود داشته باشید و بعد از آن، دیگر کار خاصی برای انجام وجود ندارد.

برای آن دسته از افرادی که تازه شروع به بازی کرده اند، این مطلب احتمالا چندان کارآمد نیست و مخاطبان آن، افرادی هستند که به سطح بالایی از مدیریت پناهگاه رسیده و به 75 پناهجو یا بیش تر دسترسی دارند. برای آن هایی که 30 پناهجو یا کمتر در اختیار دارند، مطلب آموزشی مبتدی، کارآمد خواهد بود. اگر در مرحله ای هستید که بین 30 تا پناهجو در اختیار دارید، نگاهی به این مطلب بیندازید. آن هایی که از تمام این بخش ها عبور کرده اند، به مطالعه ادامه دهند.

در این پست می خواهیم به طور کلی به مسائل زیر بپردازیم: استراتژی های مختلف برای دوام بیش تر در برهوت، چطور به بهترین سلاح ها و تجهیزات دسترسی یابیم، ترفندهایی برای اعمال تمرینات Special، چطور و چرا از Nuclear Reactor استفاده کنیم، Gardenها و دیگر اتاقک های پیشرفته، راه های مختلف برای بالا بردن میزان خوشبختی و مدیریت جمعیت در پناهگاه.

یک پناهجو تا چه مدت در برهوت دوام می آورد؟

fallout-sheFS2

پاسخ به این سوال کمی مشکل است؛ چرا که دیده شده افرادی توانسته اند پناهجوهای خود را زمانی طولانی مانند 3 روز و نیم، در برهوت نگه دارند (این مقدار برای ما حدود 1 روز بوده است). مهم نیست در چه مرحله ای هستید، راهکارهای زیر می تواند در دوام پناهجو در برهوت کارآمد باشند.

امتیاز تجربه، در میزان دوام موثر است

بسیار خب، با پیشرفت در بازی متوجه شدیم که نکته ی خاصی درباره ی چناهجویان باتجربه وجود دارد. به نظر می رسد که این پناهجویان، توانایی دوام بیش تری در برهوت، نسبت به دیگر افراد کم تجربه تر، دارند. برای مثال، فردی که امتیاز تجربه ی 30 یا 40 دارد، با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب و Stimpack، احتمالا در حدود 1 روز در برهوت دوام می آورد.

حالا اگر فردی با امتیاز تجربه ی 10 را با همان امکانات به برهوت بفرستید، حدود نصف زمان گفته شده دوام خواهد آورد. از میزان دقیق زمان دوام هر یک مطمئن نیستیم، اما اگر می خواهید که پناهجویتان دوام بیش تری داشته باشد، باتجربه ترین آن ها را به برهوت بفرستید.

نکته ی دیگر درباره ی میزان تجربه، این است که اگر دو پناهجو با امتیاز تجربه ی متفاوت اما با تجهیزات مشابه را به ویستلند بفرستید، آن یک که تجربه ی بیش تری دارد، آیتم های بهتری با خود بر می گرداند.

مرحله ی ویژگی های Special را به حداکثر برسانید

استقامت (E) احتمالا بهترین توانایی برای دوام بیش تر پناهجویان در برهوت به شمار می رود. اما با رساندن هر یک از قابلیت های Special به بالاتر از 10، می توانید دوام هرچه بیش تر پناهجو را تضمین کنند. بنابراین توانایی های کلیدی پناهجویان را به امتیازی بین 10 تا 12 برسانید. اگر می خواهید در مدت کوتاهی به آیتم های بهتر و بیش تر دست یابید، پناهجوها را در اتاق های شانس تمرین دهید. استقامت (E) و قدرت (S) نیز به پناهجو کمک خواهند کرد تا مدت بیش تری در برهوت دوام بیاورد و شانس شما را برای پیشرفت افزایش خواهند داد.

به طور کلی اگر می خواهید که پناهجو بیش از 8 ساعت در برهوت دوام آورده و آیتم هایی کارآمد با خود بازگرداند، حتما وی را تحت شرایط زیر بفرستید:

  • پناهجویی با بیش از 20 امتیاز تجربه
  • حداقل 5 آیتم RadAway و 5 آیتم Stimpack
  • سلاحی با حداقل قدرت 7
  • لباس افزایش دهنده ی قدرت (S) یا استقامت (E)
  • امتیاز قدرت (S) و استقامت (E) بالاتر از 5
  • امتیاز شانس (L) بالاتر از 5

Nuclear Reactors، Gardens و سیستم های تصفیه آب چه سودی دارند؟ آیا باید آن ها را ساخت؟

FS3

هرکسی که 100 پناهجو در اختیار داشته باشد، احتمالا اتاق های تولید پیشرفته را مشاهده کرده، اما وقتی که قیمت تولید Nuclear Reactor یا سایر اتاقک های مشابه را ببینید، ممکن است با خود بگویید «من واقعا به این ها نیاز دارم؟ اصلا کمکی به من می کنند؟»

مهم ترین فایده ی اتاقک های منابع نظیر Nuclear Reactors، Gardens و غیره، در فضای ذخیره سازی آن هاست. برای مثال، یک Power Plant که فضای سه اتاق را اشغال کرده و به مرحله ی 3 آپگرید شده، 49 واحد نیرو تولید می کند و برای 300 واحد، فضای ذخیره دارد. با این حال Nuclear Reactor در شرایطی مشابه، 59 واحد نیرو تولید می کند و برای 1.200 واحد، فضای ذخیره سازی دارد.

وقتی که در بازی پیشرفت کنید، متوجه خواهید شد که میزان تولید از مصرف بیش تر می شود و البته فضای کافی برای نگهداری منابع وجود ندارد. بنابراین اگر میزان کافی Caps در اختیار دارید، جایگزین کردن اتاقک های قدیمی با ورژن های آپگرید شده ی هر یک، ایده ی بدی نیست. البته نکته ی آزاردهنده این است که برای بازسازی اتاقک ها، باید از آن هایی که از آسانسور دورتر هستند، شروع کنید.

بنابراین پیش از تخریب و بازسازی اتاقک ها، حسابی مسائل را تجزیه و تحلیل کنید تا با مشکل مواجه نشوید. هم چنین پیش از تخریب اتاق ها، باید ابتدا جمعیت حاضر در هر یک را تخلیه کرد. اگرچه تمام این پروسه بسیار سخت و آزار دهنده است اما آپگرید کردن اتاق های قدیمی و تبدیل آن ها به Garden یا Nuclear Reactor، ارزش اش را دارد.

چطور با زاد و ولد، میزان خوشبختی را بالاتر ببریم؟

در بخش های نخستین بازی، زاد و ولد المان مهمی به شمار می رود و باید آن را در اولویت قرار داد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که هم میزان خوشبختی پناهجویان سالم را در والت بیش تر می کند و هم جمعیت را افزایش می دهد. تا زمانی که منابع کافی را در اختیار داشته باشید، زاد و ولد ایده ی بسیار خوبی به شمار خواهد رفت.

اگر تمام شخصیت های حاضر در والت باردار باشند، خوشبختی مردان افزایش می یابد و از سوی دیگر، در مدت کوتاه چند ساعته، فرزندان زیادی به جمعیت والت اضافه خواهد شد. به فاصله ی یک روز، این فرزندان به کارگرانی بسیار کارآمد تبدیل خواهند شد.

البته اگر به 50 تا 75 پناهجو رسیدید، شاید بد نباشد که از این کار دست بردارید چرا که ناگهان همه چیز به شکلی دیوانه وار پیش خواهد رفت و دیگر کنترلی روی جمعیت نخواهید داشت. اگر می خواهید پناهجویان را خوشحال نگه دارید اما از پس هزینه های کودکان بر نمی آیید، تنها برای مدت کوتاهی جفت ها را در یک اتاق نگه داشته و بعد، دوباره آن ها را به سر کارشان باز گردانید.

چطور با استفاده از Rush، میزان خوشبختی را بالاتر ببریم؟

راهی خطرناک اما موثر برای بالا رفتن میزان خوشبختی اعضای پناهگاه وجود دارد و آن چیزی نیست جز استفاده از حالت Rush اتاقک ها. برای بالا بردن میزان خوشبختی گروهی خاص از پناهجویان، می توانید آن ها را در اتاقی مشخص قرار دهید و از Rush بهره ببرید.

تا به امروز متوجه شده ایم که اتاقک هایی با ریسک کمتر از 25 درصد، عموما موفقیت آمیز عمل می کنند. با این حال، توانسته ام اتاق هایی با ریسک 30 درصد را نیز به موفقیت برسانم، بنابراین دیگر خودتان می دانید که چقدر حاضر به ریسک پذیری هستید. هرچه میزان شانس پناهجویان حاضر در اتاقک بیش تر باشد، درصد ریسک شکست آن اتاقک کم تر و البته میزان Caps دریافتی نیز، بیش تر می شود.

 چه کسی را باید برای چه مدت تمرین داد؟

بسیار خب، وقتی که به جمعیت بیش از 100 پناهجو برسید، پی خواهید برد که جمعیت به حد بسیار زیادی رسیده و نمی توان از تمام آن ها برای مدیریت پناهگاه بهره برد. البته این موضوع تحت شرایطی است که به خوبی پناهجویان را براساس توانایی هر یک، در اتاق های مختلف قرار داده باشید.

اگر بیش از اندازه پناهجو داشته باشید، بهتر است که روی تمرین دادن توانایی های Special آن ها تمرکز کنید. دو استراتژی مختلف برای این کار وجود دارد و می توان از هر دوی آن ها به صورت هم زمان بهره برد.

استراتژی اول این است که نوعی چرخه برای پناهجویان پدید آورده و دائما جای آن ها را در Training Rooms عوض کنید. برای مثال، اگر 3 پناهجو در اتاق تولید نیرو دارید که از قدرت 3، 4 و 5 بهره می برند و نیز دو پناهجو در Training Room دارید که از امتیار 3 و 4 قدرت برخوردارند، جای پناهجو با امتیاز 4 در اتاق تمرین را با پناهجو با امتیاز 3 در اتاق نیرو عوض کنید.

در این صورت، نه تنها از بهترین افراد برای اتاق نیرو بهره می برید، بلکه پناهجویانتان نیز به بهترین میزان قدرت دست می یابند؛ یعنی سطح خوشبختی و نیز کارآمدی آن ها، به غایت خود می رسد.

استراتژی دیگر این است که چند پناهجوی مشخص را دائما تحت تمرین قرار دهید تا توانایی های Special هر یک، به 10 یا بیش تر برسد. این کار منفعت های بسیار به همراه خواهد داشت؛ هرچند که زمانی طولانی به خود اختصاص خواهد داد.

می توانید Training Rooms را آپگرید کنید تا زمان تمرین به نصف کاهش یابد؛ اما باز هم مدت قابل توجهی زمان خواهد برد. بهترین کار این است که شخصیت های مونث حامله را در این اتاق ها قرار دهید تا هم به کار مشغول باشند و هم از خطرات داخل پناهگاه در امان بمانند.

پیشنهاد من این است که بدون توجه به توانایی های از پیش تعیین شده ی کاراکترها، تا می توانید میزان شانس (L) آن ها در Training Rooms افزایش دهید. شانس (L) در تمام مسائل کاربرد فراوان دارد؛ از حاتل Rush اتاقک ها گرفته تا دست یابی به آیتم های بهتر در برهوت و از بین بردن خطرات پناهگاه.

در اوایل بازی، قابلیت استقامت (E) به نظر کمی بی فایده می رسد اما با ارتقای آن، مقاومت پناهجویان را در برابر حملات، پرتابشگری و غیره افزایش خواهد یافت.

چطور پیشامدهایی چون آتش سوزی، حملات غارتگران و Radroach ها را دفع کنیم؟

FS7

حمله ی Radroach ها یکی از خانمان سوزترین بلایایی است که ممکن است بر سر پناهگاه بیاید. حملات غارتگران و هم چنین وقوع آتش سوزی نیز می تواند صدماتی جدی به میزان جمعیت تان وارد کند. وقتی که چنین وقایعی روی می دهند و ناگهان با تعداد زیادی جسد در پناهگاه مواجه می شوید، راهکارهایی وجود دارد که که از صدمات جدی جلوگیری می کند و می توانید به سرعت روند سابق را در پیش بگیرید.

هنگام حمله ی غارت گران و دیگر وقایع، پناهجویان را درمان کنید

هنگام حملات غارتگران، Radroachها یا هر بلای دیگری، یعنی زمانی که از میزان سلامتی پناهجویان به سرعت کاسته می شود، می توانید به آن ها Stimpack و Radaway بدهید تا خود را درمان کنند. هرچه بیش تر در بازی پیش برید، غارتگران سرسخت تر می شوند. حتی اگر یک اتاقک پر از پناهجو در حال مبارزه داشته باشید، باز هم ممکن است که یکی از آن ها یا بیش تر کشته شوند.

با این حال، هنگامی که پناهجویان در حال مبارزه هستند، با ضربه زدن روی آن ها می توانید Stimpack و Radaway در اختیارشان بگذارید تا بار دیگر میزان سلامتی به 100 بازگردد. با این که این استراتژی شاید برای افرادی که چندان به Stimpack دسترسی ندارند، مشکل ساز خواهد بود، اما برای افرادی که تعداد زیادی از این آیتم دارند بسیار کارآمد است؛ چرا که به میزان زیادی در مصرف Caps برای بازیابی جان پناهجویان کشته شده صرفه جویی به عمل می آید.

اتاقک های پر از اجساد را تخلیه کنید

هیچ چیز بیش تر از کار کردن در اتاقکی پر از جسد، باعث از بین رفتن روحیه ی کارکنان پناهگاه نمی شود. اگر به اندازه ای پول ندارید که افراد کشته را بازیابی کنید و از سوی دیگر نمی خواهید آن ها را از بین ببرید، کارکنان زنده ی اتاقک را به محلی دیگر منتقل کنید. اگر بقیه ی اتاقک ها پر هستند، تجهیزاتی در اختیارشان گذاشته و به برهوت بفرستیدشان؛ هر کاری که می کنید، آن ها را داخل اتاقکی پر از جسد نگه ندارید.

اتاقک های بدون نیرو را تخلیه کنید

بعد از وقوع یک حادثه مثل حمله ی Radroachها، میزان تولید غذا، نیرو و هر چیز دیگری در آن اتاقک ها کاهش می یابد. اتاقک هایی که به مقدار کافی نیرو نداشته باشند، از لحاظ تولید دچار افت می شوند و روحیه ی پناهجویان نیز کاهش می یابد. بنابراین آن ها را برای مدتی طولانی به اتاقک دیگری منتقل کنید تا میزان تولید ثابت باقی بماند.

Stimpack در اختیار همه بگذارید

هرکسی هنگام وقوع حوادث، به Stimpack نیاز دارد تا زنده بماند. بنابراین تا حدی که دیگر چیزی برایتان باقی نماند، Stimpack به پناهجویان بدهید. اگر پناهجویان پیش از این Stimpack داشته باشند، دیگر دریافت نمی کنند. بنابراین مجبور هستید که اتاقک به اتاقک این مسئله را بررسی کنید.

در زودترین زمان ممکن، پناهجویان کشته شده را بازیابی کنید

اگر بخواهید که پناهجویان کشته را به صورت کامل حذف کنید، قادر به آن خواهید بود اما به طور کل این گزینه چندان مناسب نیست؛ چرا که دسترسی به پناهجوی جدید، وقت و امکانات بسیاری می طلبد. به هر حال، هرچه دیرتر به این کار اقدام کنید، اتاقک هایتان بیش تر خالی خواهند ماند. بنابراین با تهیه ی Caps، در سریع ترین زمان ممکن آن را بازیابی کنید.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 141 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد
    محمد | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    من هک شده شو تموم کردم خوب اره هنر کردم دیگه چیز خاصی تهش نمیشه فقط می خواستم همه ی ساختمون ها رو ببینم که دیدم همین

  • parsa
    parsa | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    بسه دیگه چه خبره

    • سوتابایت
      سوتابایت | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

      گلم دوست نداری نخون!
      مطلب سریالی! خیلی ها مشتاقن به خوندن این مطلب!

  • clash . hoooooooman
    clash . hoooooooman | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    فک نکنم از بازیش خوشم بیاد کلش بهتر از اینه

    • مهمان ناخوانده
      مهمان ناخوانده | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

      کلش رو لول 104بودم دیگه واسم جذابیتی نداره...ولی نسخه هک شده ش رو دارم اگه بخوای واست ایمیل میکنم.

  • The End
    The End | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴

    با iApcrazy بیشتر از ۴۰ تا باکس خریدم تاریخم دستی بردم جلو ، الان هم دیگه هیچ انگیزه ای برای ادامه بازی ندارم، می رم سراغ یه بازی دیگه پروسه ۱ ماهه رو تو ۱ روز طی کردم

مطالب پیشنهادی