ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لو رفتن جزئیاتی تازه از کایرین ۹۵۰؛ چیپست پرچمدار هوآوی ماه آینده معرفی می شود

هوآوی یکی از فعال ترین تولید کنندگان تلفن هوشمند در سال جاری بوده است. این برند چینی از ماه ژانویه تا به امروز اسمارت فون های بسیار متنوعی را راهی بازار ساخته و البته تمامی آنها ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۳۰

هوآوی یکی از فعال ترین تولید کنندگان تلفن هوشمند در سال جاری بوده است. این برند چینی از ماه ژانویه تا به امروز اسمارت فون های بسیار متنوعی را راهی بازار ساخته و البته تمامی آنها نیز مورد استقبال واقع شده اند.

به صورت معمول اکثر موبایل های مهم هوآوی از چیپست های خانگی اش بهره می برند و مدل های حائز اهمیت اخیر در درون خود تراشه هشت هسته ای کایرین ۹۳۵ را جای داده بودند.

اکنون مدتی است که گفته می شود کمپانی مورد بحث توسعه ی سیستم-روی-چیپ پرچمدار تازه ای با نام کایرین ۹۵۰ را در دستور کار دارد و حالا جزئیاتی کامل تر، از آن به اینترنت راه یافته.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

بر طبق شایعات کنونی چیپست کایرین ۹۵۰ احتمالاً قدرت بخش Mate 8 و Honor 7 Plus خواهد بود که ذکر می گردد تا انتهای سال راهی بازار خواهند شد، بدین ترتیب می توان انتظار داشت که تراشه یاد شده به زودی رسماً معرفی گردد.

منابع مختلف می افزایند جدیدترین نسل کایرین توسط شرکت TSMC و با فناوری ۱۶ نانومتری به تولید رسیده و پردازنده اش به چهار هسته ی Cortex A72 و چهار هسته ی Cortex A53 تجهیز گشته و با حداکثر فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز پردازش های سنگین را به راحتی پشت سر می گذارد.

انتظار می رود در این محصول شاهد حضور پردازشگر گرافیکی Mali T880 نیز باشیم، ضمن اینکه در مورد پشتیبانی آن از حافظه های رم دو کاناله LPDDR4 و حافظه های ذخیره سازی UFS 2.0 و eMMC 5.1 نیز سخن به میان آمده.

از دیگر ویژگی ها هم می توان به چیپ کمک پردازشی i7، مودم Cat.10 4G LTE و پردازشگر صوتی مستقل Tensilica Hi-Fi 4 پرداخت. دستاورد مورد اشاره به یقین یک سیستم-روی-چیپ پرچمدار محسوب شده و حضورش در پایگاه داده «گیک بنچ» نیز امتیازهایی بالاتر از آنچه توسط اگزینوس ۷۴۲۰ به ثبت رسیده بود را رقم زده است.

کایرین ۹۵۰ در آزمایش تک هسته ای پردازشگر، امتیاز ۱۹۰۹ و در چند هسته ای امتیاز ۶۰۹۶ را کسب کرده در حالیکه این اعداد برای چیپست پرچمدار کره ای ها به ترتیب برابر با ۱۴۸۶ و ۴۹۷۰ بوده اند.

به خاطر داشته باشید که آنچه در بالا آمده جزئیات رسمی قلب پردازشی تلفن های هوشمند آتی هوآوی نیستند و گمان می رود برای معرفی آن و قطعی شدن قابلیت هایش باید تا ماه آینده صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Shayan_Q9
    Shayan_Q9 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    باید دید بعد تعریف کرد!

  • علی
    علی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    چه فایده وقتی دوباره چیپست گرافیکیش 4 هسته ای است.هواوی خوب میدونه چیپست گرافیکی قیمت گوشی هاشو میبره بالا.سایر شرکت ها واقعا چیپست های گرافیکی خیلی بالایی دارن استفاده میکنن

  • آروین
    آروین | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    نامه ای از طرف 820 و اگزینوس سری 8 به 950:به ارواح جدم نیستی درحدم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی