ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم بازی Osmo می خواهد یادگیری ریاضی را شیرین تر از همیشه کند

کمپانی Osmo، سازنده ابزارهای جانبی گیمینگ برای آیپد ساعاتی پیش از بازی جدید خود تحت عنوان Numbers پرده برداشت؛ یک بازی آموزشی که آمده تا یادگیری ریاضی را برای دانش آموزان شیرین تر از همیشه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۰

کمپانی Osmo، سازنده ابزارهای جانبی گیمینگ برای آیپد ساعاتی پیش از بازی جدید خود تحت عنوان Numbers پرده برداشت؛ یک بازی آموزشی که آمده تا یادگیری ریاضی را برای دانش آموزان شیرین تر از همیشه کند.

در Numbers بازیباز باید معادله های ریاضی مثل جمع، ضرب و تفریق را از طریق قرار دادن دکمه های فیزیکی مقابل صفحه آیپد حل کند. از آنجایی که سیستم مدارس برای آموزش ریاضی، سالهاست که تغییری به خود ندیده، سازندگان Osmo امیدوارند که با این بازی جدید بتوانند روند آموزش ریاضی به دانش آموزان را متحول سازند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

Osmo نخستین بار در سال 2013، به عنوان یک ابزار جانبی آیپد برای بازی کودکان منتشر شد. از طریق Osmo کودک می تواند با قطعه های فیزیکی در خارج از دستگاه بازی کرده و بر روند بازی در گجت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال در بازی Tangram که هدفش ساخت اشکال مختلف کاغذی است، کودک می تواند مراحل ساخت کاردستی های کاغذی را روی یک ورقه واقعی مقابل آیپد انجام دهد و Osmo نیز تمامی حرکات او را تشخیص خواهد داد.

پارمود شارما، رئیس کمپانی Osmo هدف از عرضه چنین وسیله ای را تشویق کودکان (به خصوص دختران) را به یادگیری ریاضی عنوان می کند. بنابر آمار بدست آمده از کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی، به نظر می رسد که زنان تمایل کمتری به کار در زمینه های تکنولوژی، ریاضی و مهندسی دارند و بازی Numbers آمده تا خلاء حضور زنان در این شاخه های علمی را پر کند.

شارما می گوید که ایده ساخت بازی Numbers را از دختر نوجوان خودش گرفته که در یادگیری ریاضی، همواره با مشکل مواجه بوده است. در بازی Numbers تلاش شده تا یادگیری ریاضی همراه با بازی و سرگرمی باشد و معادلات در آن طوری طراحی شده که از چند روش قابل حل هستند تا کودک بداند که برای هر مشکل، چندین راه حل وجود دارد.

در کنار بازی، Osmo اعلام کرده که با کمپانی آموزشی Houghton Mifflin Harcourt برای گسترش Osmo در مدارس همکاری خواهد کرد. در حال حاضر 4000 مدرسه از Osmo برای آموزش ریاضی بهره می برند.

بازی Numbers را می توانید هم اکنون با مراجعه به وبسایت Osmo دانلود کنید. بسته Genius (شامل بازی های Numbers، Masterpiece، Words، Tangram و Newton) با قیمت 99 دلار قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • nima
    nima | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

    من با این که ریاضیم عالیه و نمره خوبی هم میگیرم ولی از ریاضی بدم میاد

  • علی
    علی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    اتفاقا من عاشق ریاضی بودم :)
    دوستان میشه منو تو گروپای تلگرامتون اینوایت کنین ؟ @ali2616

  • مهدیار
    مهدیار | ۲۷ شهریور ۱۳۹۴

    لامصب ریاضی انقدر رو مخه با هیچ چی شیرین نمی شه (به عنوان یکی از شاگرد اول های کلاس اینو میگم)

مطالب پیشنهادی