ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter؛ راهکارهایی برای چینش صحیح اتاق ها و زنده ماندن در برهوت

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

خبر ساخت یک بازی موبایل براساس دنیای غنی و پرطرفدار Fallout، در E3 2015 سر و صدای عجیبی به پا کرد. تا پیش از آن همه درگیر اخبار Fallout 4 بودند و کسی به یک بازی موبایل اهمیتی نمی داد اما نمایش تیم Bethesda Games به قدری جذاب بود که مردم عاشق آن شده بودند.

هیچ کس انتظار یک بازی موبایلی براساس دنیای خشک و بی آب علف Fallout را نداشت اما فردای همان روز میلیون ها نفر در حال انجام بازی بودند. Fallout Shelter اواخر خرداد ماه و بلافاصله پس از کنفرانس شرکت بتسدا برای سیستم عامل iOS منتشر شد اما اندرویدی ها باید تقریبا دو ماهی منتظر می ماندند.

در دو هفته ابتدایی، شلتر روی بیش از ۷۰ میلیون آیفون، آیپد و آیپاد نصب شد و به پرطرفدارترین بازی تاریخ آیتونز بدل گردد. در همین مدت زمان اندک، بتسدا توانست ۵٫۱ میلیون دلار از طریق بازی درآمد کسب کند که برای یک بازی کم زحمت موبایلی رقمی فوق العاده است.

Fallout Shelter یک بازی آفلاین و تک نفره است که در آن نقش مدیر پناهگاهی زیر زمینی را دارید. زندگی روی سطح زمین دشوار شده و مردم برای گریز از حیوانات درنده و تشعشعات خطرناک هسته ای، به منزلگاه های زیر زمینی پناه آورده اند.

برای توسعه، پیشرفت، موفقیت و جلوگیری از خطراتی که لحظه لحظه تهدیدتان می کنند، هر یک از پناهجویان باید وظیفه ای را به عهده داشته باشند و برای دفاع از خود، دیگران و به طور کل پناهگاه شان آماده باشند. Fallout Shelter یک بازی معتاد کننده، دوست داشتنی و پیچیده اما متفاوت است.

به همین سبب، پیش از اینکه بخواهید ادامه مطلب را مطالعه کنید، بهتر است نسبت به دانلود این بازی برای سیستم عامل اندروید یا iOS هر چه سریع تر اقدام کنید. در سری مطالب «راهنمای استراتژی های موثر در Fallout Shelter» قصد داریم شما را از یک پناهجوی مبتدی به مدیری لایق تبدیل کنیم.

در ادامه با این سری مقالات همراه با دیجیاتو باشید.

در نیمه ی دوم فال اوت شلتر هستید و به دنبال استراتژی های نهایی بازی می گردید؟ در مطلب پیش رو، نکات مختلفی وجود دارد که می تواند در پیشروی هرچه بیش تر روند بازی، به شما کمک کند. این مطلب به طورکل، برای افرادی کارآمد است که در نیمه ی دوم بازی قرار دارند؛ مثلا افرادی که به 80 پناهجو یا بیش تر دسترسی دارند.

اگر هنوز در بخش های ابتدایی فال اوت شلتر هستید، یعنی چیزی در حدود 30 پناهجو یا کمتر در اختیار دارید، شاید بخواهید نگاهی به مطلب مبتدی بیندازید. اگر از تعداد 30 پناهجو عبور کردید، این مطلب و نیز این مطلب احتمالا به کارتان خواهند آمد.

در این مقاله، به مسائلی چون دوام آوردن و بقا در برهوت (بیش از 1 روز) و به دست آوردن آیتم های بهتر، حرکت دادن و آپگرید کردن اتاق ها و نکته هایی برای بیش ترین بهره وری از اتاق های تمرین پرداخته خواهد شد.

تجربه، مهم ترین ویژگی است

FS5

در یکی از مقاله های قبلی، به این موضوع اشاره شد، اما به شخصه مطمئن نبودیم که این موضوع چقدر اهمیت دارد. با جلو رفتن در بازی، متوجه شدیم که پرتجربه ترین افراد حاضر در پناهگاه، برای فرستاده شدن به برهوت، بهترین هستند و دوام بیش تری دارند. هرچه بیش تر در برهوت باقی بمانید، با دشمنان سرسخت تری مواجه خواهید شد و اگر فردی با امتیاز تجربه ی 30 را بفرستید، عملکرد بسیار بهتری از فردی دیگر با امتیاز تجربه ی 5 یا 10 از خود به جا خواهد گذاشت. اعتقاد داریم که هر امتیاز تجربه، نمایانگر یک امتیاز سلامتی و جان است؛ هرچند که نمی توانیم این موضوع را با قطعیت تایید کنیم.

سود دیگر فرستادن پناهجویان با تجربه، این است که آن ها می توانند لباس ها و تجهیزات بهتری با خود حمل کنند. پناهجویانی که تجربه ی کمتری دارند، قادر به استفاده از لباس ها و تجهیزات نادر یا فوق العاده ای که تاثیر زیادی در میزان SPECIAL دارند، نیستند.

آن دسته از افرادی که به دنبال دریافت اچیومنت فرستادن چند پناهجو و زنده ماندن هر یک بیش از 15 ساعت در برهوت هستند، می توانند با فرستادن پناهجویانی با تجربه و تجهیزات بهتر و تعداد زیادی Stimpack، به راحتی این اچیومنت را دریافت کنند.

با فرستادن یک پناهجوی با تجربه با حداقل مرحله ی 6 در قدرت (S) و استقامت (E)، یک سلاح قدرتمند (با امتیاز بیش از 15) و 25 عدد Stimpack، می توان او را تا دو روز و نیم در برهوت نگه داشت.

تجربه ثابت کرده است که اگر چند پناهجو با تجربه های مختلف(مثلا بین 15 تا 48) در اختیار داشته باشید و تمرین های Special شان را به 10 برسانید، هر یک با در اختیار داشتن 25 عدد Stimpack و Radaway، در حدود 2 و نیم روز، دوام خواهند آورد. آن دسته از پناهجویانی که امتیار تجربه ی بیش تری داشته باشند، آیتم های غارت شده ی بهتری با خود می آورند.

تجربه ی شخصی هم نشان داده که اگر پناهجویان با امتیاز تجربه ی 30، امتیار 7 سلاح، امتیار 6 قدرت و 20 عدد Stimpack فرستاده شوند، هر یک حدودا 21 ساعت دوام می آورند. اما پناهجویی دیگر با امتیاز تجربه ی 20 و همان تجهیزات و مشخصات، تنها 15 ساعت دوام می آورد.

مهم نیست که چطور کار خود را پیش می برید؛ به خاطر داشته باشید که تجربه ی بیش تر، امتیاز Special بالاتر و نیز تعداد زیاد Stimpack، کلید موفقیت و دوام بیش تر در برهوت هستند.

امتیاز SPECIAL بالاتر، در غارت آیتم های بهتر، موثر است

FS6

همان طور که قبلا در پست دیگری اشاره شد، تمام امتیازات Special، در برهوت موثر هستند. قبلا تصور می کردیم که تنها باید روی قدرت (S)، استقامت (E) و شانس (L) تمرکز کرد، اما در واقع، چالاکی (A)، هوش (I) و کاریزما (C) نیز کارآمد هستند. لیست زیر شامل مواردی است که در ویستلند به کارتان خواهد آمد.

  • قدرت (S) – پناهجویان را در مبارزه با دشمنان سرسخت یاری خواهد کرد.
  • شانس (L) – با کمک آن به سلاح ها، تجهیزات و Caps بیش تر دست خواهید یافت.
  • ادراک (P)  – با کمک آن به سلاح ها و تجهیزات بهتر دسرسی یافته و مدت زمان دوام در برهوت افزایش می یابد.
  • استقامت (E) – در دوام بیش تر موثر است.
  • هوش و چالاکی (I و A) – به پناهجو در فرار از دست دشمنان سرسخت کمک می کند.

پیش از این فکر می کردیم که کاریزما تاثیری در برهوت ندارد؛ اما ظاهرا این توانایی هم کاربردهای خاص خود را دارد. کاریزما ظاهرا هنگامی به کار می آید که پناهجو، با دیگر بازماندگان برهوت برخورد داشته باشد. زیرا بازمانده ای، به یکی از پناهجویانم 60 واحد Caps بخشید.

براساس این اطلاعات، تصمیم گرفتیم که گروهی خاص از پناهجویان باتجربه را برای جستجو و یافتن آیتم های بیش تر و بهتر تشکیل دهیم. هر یک را در یکی از قابلیت های SPECIAL به مرحله ی 10 رساندیم تا ببینیم که چطور از عهده کار خود بر خواهند آمد.

در خصوص این که چه زمانی و چطور پناهجویان خود را تمرین دهید، نکته ای خاص وجود دارد. ظاهرا شب ها بهترین زمان برای تمرین دادن آن ها است. وقتی که می خواهید به خواب بروید، منابع بازی مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین می توانید همه ی کارگرها را به جز یکی، در اتاق های منابع قرار دهید. وقتی که از خواب بیدار شوید، همان میزان منابع را در اختیار دارید و صد البته که به مراحل بالاتر نیز دست می یابید.

چطور اتاق ها را حرکت یا ارتقا دهیم؟

FS8

هرچه بیش تر پیش بروید و به اتاق هایی "بهتر" از قبیل Nuclear Reactor ،Garden و غیره دست یابید، این سوال برایتان پیش خواهد آمد که هر یک از این اتاق چقدر برایتان سودآور خواهند بود. پاسخ به این سوال کمی پیچیده است.

در ابتدا ما جای Power Room را با Nuclear Reactor عوض می کردیم؛ چرا که فرضمان بر این بود که آن ها بهترند. اما در طولانی مدت به نظر رسید که تولید انرژی، وقت بیش تری می برد. فکر کردیم که طولانی شدن زمان تولید انرژی، تنها جز تصوراتمان است اما مسئله ی دیگری، شکمان را به یقین بدل کرد.

اگر از کاراکترهای مشابه در اتاق های Nuclear Reactor و Power Plant استفاده کنید، پی خواهید برد که راکتور، 59 واحد انرژی در 130 ثانیه تولید می کند؛ یعنی هر واحد انرژی در 2.2 ثانیه. اما Power Plant می تواند 49 واحد انرژی را در 95 ثانیه تولید کند؛ یعنی هر واحد انرژی در 1.9 ثانیه.

این بدان معناست که Nuclear Reactors سرعت کمتری در تولید انرژی دارند و طبیعتا باید وقت بیش تری منتظر بمانید. اما پس برتری Reactorها چیست؟ بیش از هر چیز در ذخیره سازی.

راکتورها قابلیت ذخیره سازی بسیار بیش تری دارند. اما با در نظر گیری این موضوع که Power Plantها با سرعت بیش تری انرژی تولید می کنند، پیشنهاد ما این است که برخی از Power Roomها خود را با Nuclear Reactor عوض کنید؛ در غیر این صورت، خیلی زود با مشکل کمبود انرژی و نیرو مواجه خواهید شد.

حدس ما این است که (هرچند نمی توانیم آن را تایید کنیم) Gardenها و دیگر اتاقک های تولید پیشرفته، عملکردی یکسان دارند؛ تولید با سرعت کمتر و فضای ذخیره سازی بیش تر.

Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 141 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • javaddost
    javaddost | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    با سلام بازی در گوشی من اجرا نمی شود من باید چکار کنم

  • ارشاد
    ارشاد | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    من تا هفته پیش جز منتقدان این بازی بودم اما الان نظزم فرق کرده و تنها بازی که رو تبلت پیگیرشم همینه .
    در ضمن شما تیتر زدی
    چطور اتاق ها را حرکت یا ارتقا دهیم؟
    اما هیچ جا اشاره نکردی که اصلا امکان حرکت دادن اتاق ها هست یا نه .

  • کیان
    کیان | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    دوست عزیز شما وقتشو نداری حوصلشو نداری انگیزشو نداری کارای مهم تر داری، کلا به هر دلیلی بازی نمیکنی ، نه این مقالرو بخون نه اصلا به بازی توجه کن که به اعصابت هم فشار نیاد،بذار ما که داریم استفاده میکنیم بخونیم

  • mehdi
    mehdi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    این بازی برای گوشی من بالا نمیاد گوشیم هواوی مدلشg630هست دیتاشم سه باردانلودکردم ولی نمیاد باید چیکارکنم؟؟؟؟؟

  • amir
    amir | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    بسیار عالیه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی