ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت AVG به زودی می تواند داده های شما را به فروش برساند

AVG یک شرکت فعال در زمینه تامین امنیت است و در فوریه سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته. این شرکت اما اخیرا رویکرد خود در برابر حریم خصوص کاربرانش را ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۰:۳۰

AVG یک شرکت فعال در زمینه تامین امنیت است و در فوریه سال ۲۰۱۵، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان داشته. این شرکت اما اخیرا رویکرد خود در برابر حریم خصوص کاربرانش را دست خوش تغییر نموده.

اکنون در این بخش نوشته شده: «AVG می تواند به ازای سرویس های رایگانی که در اختیار استفاده کنندگان می گذارد، به شکل غیر-شخصی کسب از آنها درآمد کند.» اطلاعات غیر شخصی در واقع به معنای نام دستگاهی شما و زبان برنامه نویسی و اپلیکیشن هایی که مورد استفاده قرار می دهید خواهند بود.

شرکت مورد بحث متذکر می شود که داده های شخصی کاربران را به فروش نخواهد رساند و این اطلاعات، به هیچ عنوان به یک کاربر مربوط نخواهند شد. از قرار معلوم AVG حتی می تواند داده هایی که خودتان تولید می کنید را نیز دنبال نماید. از طرف دیگر، این سیستم از «کوکی ها» بهره می گیرد تا جستجوها و فعالیت های مختلف شما را در فضای مجازی دنبال کند. به این شکل، شرکت یاد شده پروفایلی بی هویت از کاربران خود خواهد ساخت و آنها را به فروش خواهد رساند. البته اذعان گشته که این حالت از تاریخ ۱۵ اکتبر فعال خواهد شد.

سخنگوی شرکت یاد شده به مجله وایرد گفته که بروز رسانی قوانین و سیاست های مرتبط با بخش حریم خصوصی صرفا به این دلیل بوده اند که شفاف سازی های لازم انجام شود و کاربران بدانند این شرکت می تواند به ازای سرویس های رایگان خود، از طریق داده های آنها کسب درآمد نماید. سخنگوی AVG البته یادآور شده: «کاربرانی که تمایلی به دنبال شدن داده هایشان ندارند، می توانند چنین حالتی را به شکل غیر فعال درآورند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • علی
    علی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    در این زمینه همه شرکت های تکنولوژی یکسانند.حالا کم و زیاد داره.

  • علیرضا
    علیرضا | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    با وجود همچنین آنتی ویروسی دیگه چه نیازی به ویروس هست

  • Metal
    Metal | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    بازم درود به شافتش كه حداقل گفته ! نه مثل گوگلي عزيز جان ! كه همه چيزش مجاني هستش ! مجاني مجاني ! فقط كل زندگيت مياد زير نظر گوگلي جان و اگر خطايي كردي سريع تحويل قانونت ميدهد !
    سلام گرگ بي طمع نيست
    هيچ چيز واقعا مجاني وجود ندارد و هر كي بزرگ شده باشه ميفهمه براي هر چيزي بهايي وجود دارد

    • Mahdi Zakizadeh
      Mahdi Zakizadeh | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

      1. توی قوانینی که اول ثبت نام تایید می کنی شما داری این اجازه رو به گوگل میدی که از اطلاعاتت استفاده کنه. (البته اگه تا حالا توجهی به اینجور قراردادها می کردی که بعید هم میدونم!)
      2. مشابه این کار رو اپل هم می کنه. اگر پلیس یا هر سازمان دیگه ای نیاز به اطلاعاتت داشته باشه میتونن وارد آیفونتون بشن. (محض اطلاع!)
      3. خب خوبه که خودت رو جزو آدم بزرگا به حساب میاری. بله هیچ چیزی رایگان کامل نیست. در واقع مغزشون رو خر گاز نگرفته که بیان برای یکی مثل شما(!) امکانات رایگان توسعه بدن.
      4. بزرگترین بخش درآمد گوگل از تبلیغات هست.
      5. قبلا هم گفتم کامنت های متعصبانه ایشون کاملا هدف داره. قصد تخریب جلوه سایت رو دارن. اگر مدیرهای سایت یه کم به فکر سایت بودن قطعا حساب ایشون رو مسدود می کردن.

      • Mo30
        Mo30 | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

        اعصاب نداریا ! :-D
        قبول دارم .. اونا عاشق چش و ابروی ما نیستن اگه سرویس رایگان بدن بدون هیچ چشم داشتی!

    • بــــی طَـــرَف
      بــــی طَـــرَف | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

      یه جورایی حرفت درسته/ولی من به عنوان یه اپلی اصلا نمیتونم ازت طرفداری کنم، چون واقعا چهره ی یک طرفدار اپل رو خیلی بد نشون دادی و چهره ای برای خودت ساختی که اگه حرفات از بزرگترین دایره المعارف جهان هم باشه بازم کسی باور نمیکنه یا حداقل قبولش نمیکنن :|

مطالب پیشنهادی