ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهنده بزرگ ترین اد بلاکر iOS، اپلیکیشن خود را از اپ استور حذف کرد

مارکو آرمنت، توسعه دهنده و برنامه نویس، اعلام کرده که اپ محبوب مسدود کننده تبلیغات خود به نام Peace را از اپ استور بر می دارد. تا همین یک روز پیش، Peace محبوب ترین اپ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

مارکو آرمنت، توسعه دهنده و برنامه نویس، اعلام کرده که اپ محبوب مسدود کننده تبلیغات خود به نام Peace را از اپ استور بر می دارد. تا همین یک روز پیش، Peace محبوب ترین اپ پولی در iOS بود اما روند صعودی مسدودسازی تبلیغات موبایلی باعث شده نویسندگان و ناشرانی که برای استمرار کسب و کار خود به درآمد حاصل از تبلیغات وابسته هستند، انتقادات شدیدی را علیه اد بلاکرها مطرح نمایند.

آرمنت در پست اخیر خود اینطور نوشت که «دستیابی به این سطح موفقیت را برای Peace پیش بینی نمی کرده و این مساله به هیچ وجه خوب نیست.»

وی در ادامه اظهار داشت: «من می دانم که برداشتن این اپ از استور پس از تنها دو روز کار شایسته ای نیست و حتما بسیاری از کاربران مرا مورد انتقاد قرار خواهند داد اما به زودی همه این انتقادات فروکش خواهند کرد و دست کم می دانم که با این کار احساس به مراتب بهتری در مقایسه با ادامه روند فعلی خواهم داشت.»

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

کاربرانی که پیشتر این اپلیکیشن را دانلود کرده بودند می توانند همچنان از آن استفاده نمایند اما آرمنت دیگر آپدیت Peace را ارائه نخواهد کرد و حتی به آنهایی که اپ یاد شده را خریداری کرده اند پیشنهاد داده که وجه پرداختی شان را باز گرداند.

Peace تنها یکی از اپلیکیشن هایی بود که برای قابلیت های مسدودسازی محتوی iOS 9 طراحی شده است. در نسخه جدید این سیستم عامل که مدت زمان زیادی هم از انتشارش نمی گذرد اپلیکیشن ها قادر خواهند بود دامنه های خاصی را در داخل موبایل کاربر به لیست سیاه خود اضافه نمایند و همان کاری را در این دستگاه ها انجام دهند که مرورگرهای دسکتاپی قادر به انجامش هستند.

کاربران iOS 9 اعلام کرده اند که به لطف همین قابلیت زمان بارگذاری محتوی از طریق اپلیکیشن ها به میزان زیادی بهبود یافته و انتقادات اخلاقی شدیدی که در باب نفی چنین نرم افزارهایی مطرح می شود نیز تاثیری در این مساله نداشته است.

گفتنی است که آرمنت پیشتر از مسدودسازی تبلیغات دفاع کرده بود و آن را در مقایسه با تبلیغات موبایلی آزاردهنده ای که در نخستین روزهای راه اندازی وب وجود داشتند، سودمندتر ارزیابی کرده بود.

حالا اما او در مطلب امروز خود، این موضوع را تصریح کرده و اظهار داشته با وجود آنکه با تبلیغات آزاردهنده مخالف است، دیگر اپلیکیشن هایی نظیر Peace را بهترین راهکار برای مقابله با چنین معضلی مناسب نمی داند.

وی گفته است: این رویکرد بیش از اندازه تهاجمی و تند است و به همین خاطر من و گاستری به این نتیجه رسیدیم که Peace نمی تواند به اهداف و باورهایمان جامه عمل بپوشاند.

آرمنت در ادامه اظهار داشت: اگر ما بخواهیم تغییراتی مثبت را ایجاد نماییم، به رویکردی پیچیده تر از طراحی یک اپلیکیشن برای iOS نیاز خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • علی
    علی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۴

    اگه بحث اخلاقی بود که اصلا از اولش این برنامه رو نمینوشت!دلیل دیگه ای داره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی