ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادوارد اسنودن
علمی

ادوارد اسنودن: شاید موجودات فرازمینی همین الان هم در حال برقراری ارتباط با ما باشند

ما تصورات مختلفی در مورد موجودات فرا زمینی داریم. به اعتقادمان این موجودات عاقبت می فهمند که چطور باید با ما ارتباط برقرار نمایند. تصورمان این است که از ما پیشرفته تر هستند و سفینه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۱:۳۰

ما تصورات مختلفی در مورد موجودات فرا زمینی داریم. به اعتقادمان این موجودات عاقبت می فهمند که چطور باید با ما ارتباط برقرار نمایند. تصورمان این است که از ما پیشرفته تر هستند و سفینه ها و فضاپیماهایی را در اختیار دارند که تنها با یک اشاره می توانند زمین را نابود کنند.

اما اگر همه اینها چیزی جز سوء تفاهم نباشند چه؟ ادوارد اسنودن که پیشتر از کارکنان سازمان امنیت آمریکا بوده و به خاطر فاش کردن پاره ای از فعالیت هایش در این سازمان شهرت دارد، اظهار داشته که شاید همین الان هم موجودات فرازمینی در حال برقراری ارتباط با ما باشند و ما این مساله را درک نکرده باشیم.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

او این صحبت ها را در جریان گفتگویش با Neil DeGrasse Tyson در مسکو مطرح کرد. گفتگوی میان این دو شخصیت طیف گسترده ای از موضوعات را در بر می گرفت که از آن جمله می توان به رمزنگاری و نحوه اثرگذاری این مساله روی موجودات فرازمینی اشاره نمود.

اسنودن در این ربطه اظهار داشت: «اگر به ارتباطات رمزگذاری شده نگاه کنید، چنانچه این کار به صورت کامل و دقیق انجام شده باشد، هیچ روش واقعی برای اثبات این مساله وجود ندارد و شما نمی توانید وجه تمایز میان یک رفتار تصادفی را با ارتباط رمز گذاری شده تشخیص دهید.»

در واقع او باور دارد که اگر موجودات فرازمینی باهوش باشند از قبل همه چیز را رمزگذاری کرده اند. وی مدعی شد که ارتباطات همچنان به صورت رمزگذاری نشده باقی می مانند تا زمانی که جامعه به خطر این موضوع پی ببرد. آیا ما هم اکنون در چنین دورانی هستیم؟ بله.

اما پیامدهای برقراری ارتباط میان انسان و موجودات فرازمینی این است: اگر یک موجود فرازمینی تلاش داشته باشد که ارتباطات انسان را شنود کند و یا بالعکس، تنها یک گام کوچک تا توسعه جوامع آنها باقی می ماند تا به نقطه ای برسند که با استفاده از ابتدائی ترین و غیر ایمن ترین ابزارها با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.»

اگر چیزی رمزگذاری شده باشد شما حتی متوجه هم نمی شوید که در حال برقراری ارتباط هستید و در نتیجه حتی سازمان های جاسوسی و امنیتی هم تلاشی برای رهگیری و شنود این ارتباطات نخواهند کرد و ارتباط شما صرفا به شکل نویز خواهد بود.

لذا شاید همین الان هم موجودات فرازمینی در حال برقراری ارتباط با ما باشند اما سیستم های ارتباطی طبیعی آنها کاملا رمزگذاری شده و به همین دلیل است که ما از درک آنها عاجزیم.

برخی باور دارند که نحوه برقراری ارتباط این موجودات هم انسان محور خواهد بود. البته فرض بر آن است که دیگر موجودات نیز دست کم برخی از همان ویژگی های انسانی مورد نیازشان را دارند؛ برای نمونه نیاز به برقراری ارتباط، اشتراک گذاری اطلاعات و چه بسا یک اینستاگرام اختصاصی!

با این همه آنها می توانند موجوداتی با شیمی کاملا متفاوت باشند، یک حس بودن کاملا متفاوت، تعریفی متمایز از آنچه ما «زندگی» می خوانیمش. اما سوال اینجاست، اگر این موجودات به اندازه کافی هوشمند هستند که ارتباطاتشان با زمین را رمزگذاری کنند آیا آنقدر هوش ندارند که به زمین بیایند و ارتباطی فیزیکی با ساکنان این کره خاکی داشته باشند؟ چرا این کار را نکرده اند؟ و اگر دست به چنین اقدامی زده اند، چرا با استفاده از نبوغ فرازمینی و ماورایی خود کاری نکرده اند که ما آنها را بشناسیم؟

برخی افراد نظیر استیون هاوکینگ بر این باورند که انسان ها در برابر موجودات فرازمینی بیش از اندازه خوار و حقیر هستند و شاید اصلا این موجودات پس از آنکه نگاهی به ساکنان کره زمین انداخته اند، به سیاره خود  بازگشته و در باب حماقت انسان سخن ها رانده باشند.

اگر بخوایم به صورت خلاصه بگوییم، کل مکالمه این دو نفر می تواند جنون آور باشد. هیچکس نمی داند که در جهان خارج از زمین چه می گذرد اما دست کم امید داریم که این موجودات وجود داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (117 مورد)
  • برنا
    برنا | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    بعد از حادثه رازول دولت امریکا ، ژاپن و ایتالیا فرصتی برای تحقیق به مردم ندادن و مدام تو سری های سنگینی بهشون زدن.. سفینه رو به بالن هواشناسی تشبیه کردن و مقامات سازمان های زیر زمینی رو برای تحقیقات و ایجاد ارتباط حمایت کردن و پول های هنگفتی بهشون تعلق دادن..در صورتی که توی جامعه چیزی به جز پنهان سازی دیده نمیشد!! از اون حادثه تا به امروز حدود 50 سال میگذره و مردم روز به روز عطششون نسبت به این موضوعات بیشتر میشه چرا که حتی واقعیتیه که تو قران هم بهش تاکید شده... این زمان ها میگذره و به تاریخ میپیونده اما حتما روزی در پیش دارند ایندگانمون که برای یه سفر فضایی ساک جمع میکنند..!!

  • سیدلارستان
    سیدلارستان | ۱۲ دی ۱۳۹۴

    اسنودن فراموش کرده که خداوند انسان را اشرف موجودات قرارداده

  • فضايي
    فضايي | ۵ مهر ۱۳۹۴

    عرضم به حضورتان سلام موجود فضائي همان جن خودمونه باور نداري مشكل خودته تمام

  • متفکر
    متفکر | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    سلام بنظرم بیخودی شاخ برگ بیهوده دادن از هاوکینگ بگیر تا اسنودن این مسایل باید برای ما مسلمین حل شده باشه ما ها بالاترین مرتبه علم و داریم ولی چشممون توی معلوماتی هست که این فرنگی ها از توی خاک در اوردن و بچشم اکسیر حیات به سخنانشون گوش میدیم وقتشه از خود باختگی و مرعوب و مشعوف شدن حرفهای این فرنگی ها خارج شده و نگاهی بخودمون بندازیم و بخودمون ذره ای اعتقاد داشته باشیم موجود فرازمینی چیه سوال کنید تا ذهنتون باز بشه نترسید چیزای خیلی واضح بظاهر و هم با پرسش از خودتون بپرسید تفکر کنید تا ذهن شما باز بشه و استنباط ها و علم ازش خارج بشه مغز انسان خیلی خاص هست با تعقل به ندیدنی ها پی میبره و اینهمه تکنولوژی های بظاهر پیچیده و عجیب اینطوری از مغز انسان خارج شده مهم نیست کدوم انسان مهم نوع انسان هست و بس ببینید همین موجودات فرا زمینی همون جن و فرشته ها هستن شک نکنید هیچ موجودات دیگه ای وجود خارجی ندارن ولی وجود خیالی هر چیزی میتونه داشته باشه درباره حضرت سلیمان و تسلط ایشان بر همه انواع جن برید بخونید جن ها انواع مختلفی دارند و پست تر از انسان هستند فرشته ها که باز هم از سطح انسانهای خاص و خیلی با شعور پایین تر هستن ولی فرشته ها اختلاف زیادی در هوش و توانایی و میزان قدرت با همه موجودات عالم دارند چون کارگزاران خدا هستند و طبیعیه فوق العاده باشند و جالبه اینها نیاز به وسابل نقلیه ندارند و خودشون حرکت میکنند و بهتره بدونید همه علمی که تا اخر دنیا داریم دو دهم علم فرشته ها هم نیست حالا علم خدا چقدره کسی نمیدونه ولی بهتره بدونید ما یه چیزی داریم که منحصر بفردمون میکنه نسبت به فرازمینی های همه انواع ما قبول کردین جانشین خدا باشیم در عالم به همین دلیل هست بما در پشت پرده غیب خدمت میکنند چون ما کار بزرگی و مشکلی و ناممکنی و قبول کردیم و خدا دستور داده به ما کمک کنند والا انسان یه حیوان نیمه هوشمند بیشتر نبوده که بعد از قبول این مسولیت بزرگ خداوند اطلاعات خاصی در اختیارش گذاشته و قدرتهای خاصی داده به نوع انسان باید موجودات فرازمینی و تعریف کرد و مشخص نمود اینجوری والا داستان هری پاتر و غول چراغ جادو قابل قبول نیست مثه خزعبلات بشقاب و کاسه و قبلمه پرنده و صندوق و فرش پرنده عقل خودمون و کودک نکنیم

    • SALAR
      SALAR | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

      دوست عزیز مث اینکه خیلی مطمئن هستی
      حرفات بیشتر مث شعار و ارمانی هستن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی