ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی کاربای؛ اپلیکیشنی برای خرید و فروش خودروهای نو و دست دوم

یک دهه پیش، زمانی که نقش اینترنت در زندگی مردم کشورمان به این پررنگی نبود، برای انجام بسیاری کارها از جمله خرید و فروش اجناس کارکرده به روش های سنتی همچون مراجعه به روزنامه های کثیرالانتشار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۴۵

یک دهه پیش، زمانی که نقش اینترنت در زندگی مردم کشورمان به این پررنگی نبود، برای انجام بسیاری کارها از جمله خرید و فروش اجناس کارکرده به روش های سنتی همچون مراجعه به روزنامه های کثیرالانتشار متوسل می شدیم.

اما بهبود نسبی وضعیت اینترنت در سال های اخیر، شرایط را تغییر داد؛ وبسایت های خرید و فروش اجناس دست دوم پا به عرصه ظهور نهادند و به خاطر ایجاد ارتباط بهتر میان خریدار و فروشنده، بروزرسانی سریع و ثبت آسان تر آگهی، روش های قدیمی را به حاشیه بردند.

«کاربای» یکی از این پایگاه های اینترنتی است که به طور تخصصی روی خرید و فروش خودرو متمرکز شده و محیطی فراهم کرده تا ساکنین شهرهای مختلف کشور، بتوانند به آسانی به خرید و فروش اتومبیل های نو و دست دوم بپردازند.

به منظور هر چه آسان تر شدن فرآیند خرید و فروش، مجموعه کاربای اپلیکیشن موبایل خود را هم در دسترس کاربران قرار داده تا همیشه و همه جا از طریق تلفن هوشمند، به آگهی های آن دسترسی داشته باشید و موارد ایده آل را از دست ندهید. در این مطلب به بررسی امکاناتی خواهیم پرداخت که مجموعه کاربای در اختیار کاربران تلفن های هوشمند قرار داده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کاربای به غیر از ثبت آگهی برای فروش خودرو و یافتن موارد نو و کار کرده، امکانات دیگری از جمله نمایش قیمت روز اتومبیل (داخلی، خارجی و منطقه آزاد)، کارشناسی قیمت (برای ارزش گذاری خودروی شما)، نحوه نوشتن قولنامه خرید خودرو و ثبت مراکز خدماتی همچون تعمیرگاه ها، دفترخانه های رسمی و موسسات بیمه را هم انجام می دهد.

بنابراین هر آنچه برای خرید و فروش یک خودرو لازم است را در آن خواهید یافت و توسعه دهنده با این امکانات، شما را از مراجعه به منابع دیگر بی نیاز کرده.

CarBuy 2

قرمز، آبی و سفید رنگ های غالب رابط کاربری اپلیکیشن کاربای را تشکیل می دهند؛ ترکیبی مناسب که به مدد بخش بندی خوب منوها، فونت درشت و خوانا و نبود آشفتگی در رابط کاربری ابدا شما را از کار در محیط اپ خسته نمی کند.

در صفحه اصلی کاربای برای دسترسی آسان برای کاربر آیتم های خودرو صفر، کارکرده و منطقه آزاد، قیمت روز خودرو، فروش خودرو و گزینه جستجو قرار داده شده که با اشاره روی هر کدام به منوی مخصوص آن راهنمایی خواهید شد.

با سوایپ از راست به چپ نیز منوی کشویی اپ را می بینید. در این منو به گزینه هایی برای تنظیم پنل کاربری، دسترسی به خدمات خودرو (تعمیرکاران، لیزینگ، دفترخانه های رسمی و ...)، کارشناسی قیمت و اطلاع از قیمت روز خودرو در بازار دسترسی دارید.

CarBuy 3

از آنجایی که هدف از مراجعه اکثر افراد به چنین اپلیکیشنی خرید خودروست، گزینه جستجو و عملکرد صحیح آن در بالاترین اولویت قرار دارد. خوشبختانه کاربای از سیستم جستجوی داخلی بسیار خوبی بهره می برد و با استفاده از فیلترهای متعدد این بخش (از جمله وضعیت کارکرد، برند، مدل، شهر، استان، محدوده قیمت، رنگ و ...) در اکثر موارد به نتایج ایده آل خواهید رسید.

اگر هم به نتیجه دلخواه نرسیدید، می توانید از منوی کشویی گزینه پنل کاربری و سپس «گوش به زنگ» را انتخاب کنید. در منوی گوش به زنگ می توانید مشخصات اتومبیل ایده آل خود را در آن وارد نمایید تا به محض ثبت یک آگهی جدید با مشخصات مورد نظر شما در کاربای، اپلیکیشن با یک زنگ هشدار شما را از وجود آن آگهی مطلع سازد.

ثبت آگهی هم در کاربای کار آسانی است. کافیست یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازید، روی آیتم فروش خودرو کلیک کنید، مشخصات و تصاویر اتومبیل را در آن وارد کرده و آنگاه دکمه ثبت را بفشارید. گفتنی است که کلیه آگهی های شما از طریق پنل کاربری قابل ویرایش بوده و هر زمان که بخواهید قادرید آنها را از دیتابیس اپلیکیشن پاک کنید.

آگهی شما پس از تأیید تیم کاربای، در کمتر از نصف روز به بخش آگهی های اپلیکیشن راه خواهد یافت. بد نیست بدانید که هدیه تأسیس کاربای به شما، ثبت رایگان 7 آگهی است که هر کدام 60 روز اعتبار دارند. البته پس از اتمام پکیج رایگان اولیه، برای ثبت آگهی در اپ می بایست هزینه اش را پرداخت کنید که این هزینه همچون اپ دیوار، برای ثبت آگهی در بخش فروش ویژه و معمولی نرخ های متفاوتی دارد.

CarBuy 4

به فرآیند خرید خودرو بپردازیم. با کلیک روی هر آگهی، یک پنجره پاپ آپ حاوی اطلاعاتی همچون قیمت، برند، مدل، کیلومتر کار کرده، تاریخ ثبت آگهی، میزان بازدیدها و توضیحات ثبت کننده آگهی را مشاهده می کنید. بالاترین بخش این پنجره به آیتم های اشتراک گذاری و ثبت آگهی به علاقه مندی ها اختصاص داده شده و در زیر آن تصاویر خودرو را به صورت اسلاید شو می بینید.

اگر خودروی مورد نظر برایتان ایده آل بود، از درون اپلیکیشن و فشردن آیتم تلفن می توانید با صاحب خودرو برای انجام معامله تماس بگیرید. اگر در آگهی اطلاعات غلط یا خلاف قانون مشاهده کردید، گزینه گزارش در اختیارتان قرار داده شده. همچنین بخش پیشنهادهای مرتبط را در انتهای پنجره پاپ آپ مشاهده می کنید تا پیش از انجام معامله، بتوانید روی گزینه های بهتر هم فکر کنید.

CarBuy 5

نمایش قیمت روز خودروهای ایرانی و خارجی هم یکی از کاربردی ترین قابلیت های کاربای محسوب می شود. با مراجعه به این بخش از قیمت روز نمایندگی و قیمت خودرو در بازار آزاد مطلع خواهید شد که با استفاده از اطلاعات آن، می توانید قیمت خودروی دست دوم را با آن مقایسه کرده تا در معاملات دچار ضرر و زیان نشوید.

CarBuy 6

اپلیکیشن کاربای در مجموع عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد، اما هنوز بسیاری از بخش های آن فاقد اطلاعاتند و  تنوع آگهی ها در آن با مجموعه با سابقه تری همچون باما قابل قیاس نیست.

اما مطمئنا در آینده نزدیک و با افزایش جمعیت کاربران، کاربای پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مراجع اصلی اینترنتی برای خرید و فروش خودرو در ایران را داراست. این اپلیکیشن را می توانید به رایگان از اپ استور، گوگل پلی و کافه بازار دانلود کنید.

کاربای (CarBuy)

کاربای (CarBuy)

سازنده: کاربای قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 7.9 / 1.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ahmad
    ahmad | ۱ مهر ۱۳۹۴

    اپلیکیشن های باکیفیت خیلی کم شده البته ایرانی ها میگم ماhttp://cafebazaar.ir/app/?id=ir.faf.antivirus

  • علی
    علی | ۱ مهر ۱۳۹۴

    چقد استارت آپ های تکراری نواوری مرد دگ اینهمه سایت نیازمندی هست اینم اضافه شد

  • بهراد
    بهراد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

    من اپ ios کاربای از اپ استور دانلودکردم وبسیار شکیل و جالب ماشین ظرف ۲ روز فروخته شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی