ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت های نینتندو اسرار NX را برملا می کنند

نینتندو عموما علاقه ای به دنبال کردن جریان عمومی بازار گیم ندارد و همین مسئله گاهی اوقات سبب موفقیت و گاهی اوقات هم سبب شکست مفتضحانه ای می شود. دو کنسول Wii و Wii U ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۵

نینتندو عموما علاقه ای به دنبال کردن جریان عمومی بازار گیم ندارد و همین مسئله گاهی اوقات سبب موفقیت و گاهی اوقات هم سبب شکست مفتضحانه ای می شود. دو کنسول Wii و Wii U مثال های نزدیکی برای توجیه این مسئله هستند؛ هر دو راه خود را پیش گرفتند و یکی موفق شد و دیگری شکست خورد.

حالا پتنت های اخیر نینتندو به کنسول بعدی این شرکت اشاره دارند، خصوصا کنترلر آن. پتنت جدید، کنترلری را نشان می دهد که در چهار جهت آن، سنسورهای خطی Outward-facing قرار گرفته اند و قادر اند حرکت اشیا در اطراف خود را حس کرده و به فرامینی درون بازی تبدیل کنند.

در یک تصویر، بازیکن با قرار دادن انگشت خود در حاشیه کنترلر، یک فرمان صادر می کند و در تصویری دیگر، انگشت در حاشیه کنترلر به سمت پایین کشیده می شود تا حرکت انگشت احساس شود. تصویر سوم که در بالا می بینید نیز، نشان می دهد که در فاصله نزدیک هم حتی این سنسور می تواند حضور اشیاء را متوجه شود.

نباید فراموش کنیم که نینتندو با ارائه آپدیت های سخت افزاری برای کنسول هایش، عرضه بازی هایی با گرافیک سنگین تر را ممکن کرده، پس هیچ بعید نیست که سال آینده حمایت شرکت از Wii U به حداقل ممکن برسد.

با این حال، احتمالا نینتندو تاکنون باید پیرامون طراحی کنترلری مشابه با کنسول Wii U به قطعیت رسیده باشد. تمامی پتنت های اخیر نینتندو در ارتباط با کنترلری تبلت مانند با ویژگی های عجیب و غریب است و هیچ بعید نیست که NX، ورژنی ارتقا یافته از Wii U با سخت افزاری قدرتمند و نوآورانه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی