ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

براساس گزارشی جدید، بدافزار اپ استور iOS در حدود 4000 اپلیکیشن را آلوده کرده است

به لطف اطلاعات تازه ای که توسط شرکت FireEye (فعال در حوزه امنیت سایبری) منتشر شده، می توانیم درک بهتری از مقیاس آلودگی های ایجاد شده به واسط XcodeGhost داشته باشیم. براساس گزارش این کمپانی، بیش از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

به لطف اطلاعات تازه ای که توسط شرکت FireEye (فعال در حوزه امنیت سایبری) منتشر شده، می توانیم درک بهتری از مقیاس آلودگی های ایجاد شده به واسط XcodeGhost داشته باشیم.

براساس گزارش این کمپانی، بیش از 4000 اپلیکیشن به خاطر حمله اخیر صورت گرفته علیه اپ استور دچار آلودگی شدند.

این بدافزار «اطلاعات مربوط به دستگاه های مبتنی بر iOS و کاربران آنها را به سرقت برده» و آنها را برای «یک سرور فرماندهی و کنترل» ارسال می کند و باید بگوییم این نخستین باری است که اپ استور اپل چنین حجم وسیعی از اپلیکیشن های آلوده را به کاربران انتقال می دهد.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

خالقان XcodeGhost برای عملیاتی ساختن حمله خود توسعه دهندگان را به کاربرد نسخه اصلاح شده از نرم افزار Xcode اپل مجاب کردند تا تدابیر امنیتی سخت گیرانه اهالی کوپرتینو برای نظارت بر اپلیکیشن ها را دور بزنند.

از جمله موارد آلوده شده در این حمله می توان به نام های شناخته شده ای چون وی چت اشاره نمود که هم اکنون 600 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

اپل اما در واکنش به این اتفاق به اعلام این جملات اکتفا نمود که «اپل امنیت را بسیار جدی می گیرد و iOS نیز به گونه ای طراحی شده که از لحظه روشن کردن دستگاه تان اطمینان پذیری و امنیت را با آن تجربه کنید.»

در اعلام نظر این شرکت به سایت TrustedReviews همچنین ذکر شده است: ما برای حفاظت از مشتریان و کاربران خود، اپلیکیشن هایی را که فکر می کردیم با استفاده از این نرم افزار ساختگی تهیه شده اند، از اپ استور حذف کرده ایم و هم اکنون نیز مشغول همکاری با توسعه دهندگان هستیم تا مظمئن شویم که برای ساختن اپلیکیشن های خود از نسخه سالم Xcode استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱ مهر ۱۳۹۴

    اینجوری که بوش میاد آب قعطه (برا اپل فقط )

  • amir
    amir | ۱ مهر ۱۳۹۴

    الان استور اپل نا امن ترین جا است

  • Nima_Khodayi
    Nima_Khodayi | ۱ مهر ۱۳۹۴

    بسه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی