ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

این مرد با استفاده از امواج مغزی خود و بدون نیاز به اسکلت خارجی مجدداً موفق به راه رفتن شده است

تیمی از محققین بالاخره موفق شدند تا سیگنال عصبی میان مغز و ماهیچه های زانو را در فردی معلول دوباره فعال کنند. این فرد پس از 5 سال که از هر دو پا فلج بود، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۵:۰۰

تیمی از محققین بالاخره موفق شدند تا سیگنال عصبی میان مغز و ماهیچه های زانو را در فردی معلول دوباره فعال کنند. این فرد پس از 5 سال که از هر دو پا فلج بود، حالا می تواند پای خود را حس کرده و راه برود.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

پژوهشگران و محققین در دانشگاه کالیفرنیا، واقع در Irvine، سیستمی توسعه داده اند که با استفاده از الکتروانسفالوگرام (EEG)، موج های مغزی را دریافت کرده و آن ها را به صورت بی سیم به یک کامپیوتر می فرستد.

درون کامپیوتر، یک سری الگوریتم های خاص، داده ها را بررسی کرده و آن ها را به پوشاننده قطعه ای خاص که جاسازی شده ارسال می کنند. در حقیقت یک مرکز در میان مغز و قطعه ثانویه وجود دارد و هر زمان که فرد اراده کند، داده ها دقیقا اجرا می شوند.

این سیستم روی مردی 26 ساله که 5 سال پیش طی حادثه ای قطع نخاع شد مورد آزمایش قرار گرفت. وی 20 هفته به صورت متداوم تحت تمرین قرار گرفت تا قدرت ماهیچه هایش را باز یابد. ارسال سیگنال های درست به دستگاه نیز از دیگر فعالیت های وی طی 20 هفته تمرین بود.

در نهایت، پس از چندین ماه تلاش، این مرد 26 ساله بالاخره توانست بدون کمک پرستاران و بی نیاز از هر وسیله ای جانبی، 3.5 متر راه برود. تحقیقات نشان می دهد که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و دریافت سیگنال های مغزی، می توان بسیاری از فعالیت های مغزی که پیش از این، از بین رفته بودند را دوباره از سر گرفت.

به هر روی، این تحقیق صرفا روی یک شخص انجام پذیرفته و پژوهشگران معتقدند که باید فعالیت خود را روی افراد بیشتری تحت آزمایش قرار دهند. در حال حاضر، با وجود اینکه این شخص موفق به راه رفتن شده اما باید چند نکته را در نظر گرفت.

ابتدا اینکه محققین ادعا می کنند سیستم ممکن است سیگنال های مغزی برای تعادل و سیگنال های راه رفتن را با یکدیگر ترکیب کند. اتصال ماهیچه ها و سیستم عصبی به مغز و اشتباه سیستم می تواند اتفاقی نه چندان دوست داشتنی رقم بزند.

مسئله بعدی، نیاز به یک کامپیوتر است. فردی که از این عارضه رنج می برد، برای راه رفتن، همواره نیاز به یک کامپیوتر خارجی دارد. با این حساب، محققین باید یک ایمپلنت خاص مغزی هم در نظر بگیرند که کار کامپیوتر را انجام دهد.

تصور کنید اختیار سیستم عصبی ما به طور کامل در دستان هوش مصنوعی و کامپیوتر باشد. چه رخ می دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • لتالننااةل
    لتالننااةل | ۲ مهر ۱۳۹۴

    سلام

  • وحید
    وحید | ۲ مهر ۱۳۹۴

    دیجیاتو خیلی خیلی خیلی مشکل داری! یکم به‌فکر سایتت هم باشی بد نیس!

    هربار که وارد سایت میشم یا اکانت یه بنده‌خدایی وارد میشم! حالا معلوم نیس کی با اکانت ما وارد میشه!

    خیلی زیاد هم جدیدا میری رو ابرا ...

    ممنون میشیم همه‌ی کاربرا اگه رسیدگی کنید.

    • بی طرف
      بی طرف | ۲ مهر ۱۳۹۴

      برای منم اینطوره. من بی طرف هستم ولی با اکانت یه بنده خدا که اسم هم نداره وارد شده. نمیدونم چطوری از اکانتش بزنم بیرون. نمیشه!!!!!!
      آقا مانی. مدیرای محترم دیجیاتو. مشکل بزرگیه. بررسی کنید.
      ....................................................
      .............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

  • mansour
    mansour | ۲ مهر ۱۳۹۴

    واقعا اختراع خوبی هست و امید به زندگی را به خیلی ها بر می گردونه.

مطالب پیشنهادی