ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدیدترین آمار اپن سیگنال از وضعیت شبکه های LTE‌ در جهان

شبکه های دارای پشتیبانی از فناوری 4G LTE چند سالی است که در نقاط مختلف جهان راه اندازی شده اند و طی هر سه ماه OpenSignal گزارشی از وضعیت آنها را در نقاط مختلف جهان منتشر ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

شبکه های دارای پشتیبانی از فناوری 4G LTE چند سالی است که در نقاط مختلف جهان راه اندازی شده اند و طی هر سه ماه OpenSignal گزارشی از وضعیت آنها را در نقاط مختلف جهان منتشر می کند، که بر اساس آن می توان دریافت کدام کشورها و همچنین کدام اپراتورها خدمات بهتری را در زمینه ی یاد شده به ساکنین و کاربران خود ارائه می نمایند.

در ادامه ی مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به برترین های آمار و ارقام مرتبط به سه ماهه سوم ۲۰۱۵ که اخیراً در اختیار عموم قرار گرفته اند.

قبل از اینکه جزئیات را بررسی کنیم بد نیست یادآور شویم مطابق آخرین گزارش موجود سرعت فناوری 4G LTE در نقاط مختلف جهان به سرعت در حال رشد است و اکنون ۲۰ مگابیت بر ثانیه به مدد راهکار LTE-Advanced به پدیده ای رایج بدل گشته.

از سوی دیگر به نظر می رسد کشورها و اپراتورهایی که دیرتر به سمت تکنولوژی مورد بحث آمده اند در زمان فعلی خدمات و کیفیت بهتری را ارائه می کنند و آنهایی که روزگاری در این عرصه پیشرو بوده اند حالی قدری از تازه واردها عقب افتاده اند.

LTE-vs-WiFi-OpenSignal-840x489

حقیقت دیگری نیز در این میان نمایان گشته، آنهم اینکه استاندارد بی سیم نسل چهارم به سادگی شبکه های وای-فای اینترنتی مبتنی بر خطوط تلفن را (همانند سرویس های A-DSL، Broadband و...) پشت سر گذاشته.

متوسط سرعت شبکه های 4G LTE در جهان اکنون به ۱۲.۶ مگابیت بر ثانیه می رسد در حالیکه این رقم برای شبکه های 3G برابر با ۳.۲ مگابیت بر ثانیه بوده و برای راهکارهای اینترنتی مبتنی بر خطوط تلفن ۵ مگابیت بر ثانیه محسوب می شود.

۵ کشور دارای بیشترین سرعت

  1. نیوزلند، ۳۶ مگابیت بر ثانیه
  2. سنگاپور، ۳۳ مگابیت بر ثانیه
  3. رومانی، ۳۰ مگابیت بر ثانیه
  4. کره جنوبی ۲۹ مگابیت بر ثانیه
  5. دانمارک، ۲۶ مگابیت بر ثانیه

علیرغم اینکه تنها ۲ سال است نیوزلند صاحب شبکه های دارای فناوری 4G شده ولی اکنون می بینیم که بیشترین سرعت به همین کشور تعلق یافته. ضمناً تا پیش از این سرزمین های آسیای شرقی به شکل پیش فرض همواره در رده های بالایی جدول حضور داشتند، ولی رفته رفته پای برخی از اروپایی ها نیز به جایگاه های برتر باز شده است.

در یک قیاس ساده نیز در می یابیم که متوسط سرعت در ایالات متحده برابر با ۱۰ مگابیت بر ثانیه بوده، این رقم برای انگلستان به ۱۳ مگابیت بر ثانیه می رسد و به طور متوسط و با وجود نوسانات بسیار سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه در اروپا پدیده ای رایج به حساب می آید.

۵ کشور دارای گسترده ترین پوشش

  1. کره جنوبی، ۹۷٪
  2. ژاپن، ۹۰٪
  3. هنگ کنگ، ۸۶٪
  4. کویت، ۸۶٪
  5. سنگاپور، ۸۴٪

به یقین گستردگی شبکه و پوشش آن در نقاط مختلف یکی از حائز اهمیت ترین فاکتورهاست و همین مسئله می تواند سبب شود دهکده ای کوچک در نقطه ای دور افتاده به راحتی ارتباط خودش را با جهان بیرون حفظ نماید. البته مبنای محاسباتی اپن سیگنال در این زمینه فرق داشته و بر اساس داده های جغرافیایی نیست، بلکه به مدت زمان حضور کاربران در شبکه و یا دسترسی شان به شبکه اتکا می کند.

باز هم قادریم ببینم که آسیایی ها در این مبحث هم پیشتاز هستند و نیوزلندی که بالاترین سرعت را در اختیار داشت در بحث پوشش به عدد ۵۱٪ اکتفا نموده و با فاصله کمی بالاتر از انگلستان و هندوستان ۵۰ درصدی ایستاده.

ایالات متحده نیز که در زمینه ی سرعت از رده های بالایی جا مانده، در عرصه پوشش شبکه عدد مطلوب ۷۸ درصدی را رقم زده؛ هلند یکی از برترین اروپایی ها با پوششی ۸۰ درصدی محسوب می شود و فرانسه با ۴۷ درصد وضعیت خوشایندی ندارد.

اندونزی هم با ۱۹ درصد یکی از بدترین پوشش های شبکه را دارد و این نشان می دهد Axiata’s XL که ارائه دهنده ی اصلی خدمات LTE‌ در این کشور است عملکرد چندان خوبی نداشته.

۵ شبکه ی سریعتر

  1. Starhub، سنگاپور، ۳۸ مگابیت بر ثانیه
  2. Vodafone، رومانی، ۳۵ مگابیت بر ثانیه
  3. TCD، دانمارک، ۳۵ مگابیت بر ثانیه
  4. Olleh، کره جنوبی، ۳۴ مگابیت بر ثانیه
  5. SingTel، سنگاپور، ۳۲ مگابیت بر ثانیه

سریعترین اپراتورها و کشور هایشان را نیز در بالا می توانید ببینید، سنگاپور بالاخره در یک مبحث کاملاً پیشتاز شده و دو کشور اروپایی نیز در بین دیگر نام های آسیایی جای دارند.

جایگاه ایران در میان سایر کشورهای جهان

در مبحث سرعت، ایران با متوسط ۳ مگابیت بر ثانیه تقریباً در انتهای جدول اپن سیگنال جای گرفته، البته این نکته را نباید فراموش کنیم که متوسط سرعت کشورمان در سه ماهه دوم ۲۰۱۵، ۲ مگابیت بر ثانیه بوده و لذا طی سه ماهه گذشته یک مگابیت افزایش رخ داده.

در زمینه ی پوشش نیز هم اکنون به عدد ۴۶ درصد رسیده ایم و بر خلاف سه ماهه پیشین که تنها بالاتر از ۴ کشور قرار داشتیم حالا ۳ پله صعود کرده و نسبت به ۷ کشور برتری داریم.

اگر به تفکیک اپراتورها نیز بخواهیم به قضیه بنگریم، متوسط سرعت دانلود شبکه ی همراه اول ۴ مگابیت بر ثانیه ثبت شده و همین عدد برای ایرانسل برابر با ۳ مگابیت بر ثانیه بوده. ولی در عوض در بحث پوشش ایرانسل با رقم ۴۹٪ جایگاه یکصد و چهل و سوم جهان را دارد در حالیکه همراه اول با پوششی ۲۸ درصدی به رده ی صد و هفتاد و نهم بسنده کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (42 مورد)
  • رضا
    رضا | ۴ مهر ۱۳۹۴

    من با 4g ایرانسل در تبریز تست کردم سرعتش به 2.7 مگابایت یعنی در حدود 20 مگابیت رسید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی