ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سازمان غذا و داروی آمریکا در برابر استارتاپ Pathway Genomics می ایستد

اخیرا، استارتاپی جدید مدعی شده که با استفاده از تست خون می تواند سرطان را تشخیص دهد. طی چند هفته گذشته، رسانه ها به ادعای شرکت Pathway Genomics پرداختند و جدل های بسیاری صورت گرفت. در ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۰

اخیرا، استارتاپی جدید مدعی شده که با استفاده از تست خون می تواند سرطان را تشخیص دهد. طی چند هفته گذشته، رسانه ها به ادعای شرکت Pathway Genomics پرداختند و جدل های بسیاری صورت گرفت. در نهایت، به نظر می رسد که نظر سازمان غذا و داروی آمریکا به سوی این استارتاپ جلب شده و قصد شفاف سازی بیشتر دارد.

طی نامه ای که اوایل هفته برای Jim Plante، مدیرعامل کمپانی Pathway Genomics ارسال شد، سازمان غذا و دارو (FDA)، به چند مورد اشاره ای مستقیم داشت. گویا راه و روش Pathway Genomics برای گرفتن تست های خون از افراد مبتلا به سرطان خطرات بسیاری در پی دارد.

در ادامه همراه با دیجیاتو باشید.

در این نامه به صراحت آمده که هیچ گزارش و مدرکی دال بر بی خطر بودن پروژه وجود ندارد و این تست ممکن است به سلامت عمومی مردم آسیب وارد کند: «ما معتقدیم شما آزمایشی پر ریسک ارائه می دهید که اعتبار کافی ندارد و ممکن است سلامت عمومی را به خطر بیاندازد.»

این تست که CancerIntercept نام دارد، با قیمت 699 دلار توسط Pathway Genomics به فروش می رسد و کار آن، تشخیص DNA سلول های سرطانی است. اوایل سپتامبر، Plante در گفتگویی اعلام داشت: «حساسیت تست بسیار بالاست و می توان از آن برای شناسایی سرطان در مراحل اولیه استفاده کرد.»

اما پس از گفتگو با مدیر ارشد بخش پزشکی شرکت، Glenn Braunstein، مشخص شد که Pathway Genomics هنوز تحقیقات خود را به پایان نرسانده و اثباتی بر بی خطر بودن پروژه انتشار نیافته. با این وجود استارتاپ آمریکایی هنوز به کار خود ادامه می دهد و می خواهد محصول اش را به فروش رساند.

به عبارتی دیگر، Pathway Genomics هنوز نمی داند که آیا CancerIntercept پاسخگو خواهد بود یا خیر. در حقیقت، واحد های 700 دلاری که به دست مصرف کننده می رسند، احتمالا نتیجه صحیح را هم در اختیار فرد قرار نمی دهند. شاید فردی مبتلا به سرطان باشد اما تست خون جوابی دیگر به او دهد و بالعکس.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا در حال حاضر تقاضای ملاقات با Pathway Genomics را دارند تا شیوه ی جدید این شرکت را تحت بررسی قرار داده و ببینند که چگونه می توان نتیجه ای قابل قبول از آن دریافت نمود.

FDA
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • rk.reza
    rk.reza | ۳ مهر ۱۳۹۴

    حالا اگه تو ایران بود چن صد میلیون به وزارت بهداشت رشوه میدادن بعد با مجوز محصولات خودشونو میریختن تو بازار :[

  • Sina
    Sina | ۳ مهر ۱۳۹۴

    خیلی بده شرکت های دارویی و پزشکی بیان استارتاپ
    واقعا هر چیزی که به سلامت انسان مرتبط است باید نظارت شدید روش بیاد

    • patrik
      patrik | ۳ مهر ۱۳۹۴

      اتفاقا من نظر دیگه ای دارم.‌ متاسفانه دارو مدت هاست مافیا شده. لابراتوارها فقط در صورت درخواست کمپانی رو یه دارو‌خاص کار می کنن، که اونم وابستگی شدیدی به جهتگیری درآمدی کمپانی داره.
      نمونه ساده اش عدم سرمایه گذاری روی مالاریاست. چون بازده اقتصادی نداره‌. بیماری کشورا فقیره.
      استارت آپ ها میتونن ماجرا رو به چالش بکشن و یه در جدید باز کنن

      • Sina
        Sina | ۳ مهر ۱۳۹۴

        حرف شما درسته ولی در استارتاپ ها نظارت درستی نمشه و امکان داره سلامت خیلی به خطر بیفته شاید بهتر باشه برای چنین استارتاپ هایی قوانین خاصی گذشت و حتما یک سری موسسه پزشکی صحت دارو را تایید کنند.

مطالب پیشنهادی